Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Det finns ju "naturliga" fästingdroppar. Alltså sådana utan gift, samma med halsband. Tänkte nämligen skaffa det till valpen nu :)

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-04-22 21:03:20 följande:
    Aha okej. Jag törs inte används nåt sånt på mina djur längre då hundens kullbror ( som ägs av min syster) fick allvarlig allergi av halsbandet och tål nu inget.. :( inte ens vanligt hundschampoo eller damm typ..

Åh usch då.. Var det de vita med gift i? Vet att det hos ett fåtal kan orsaka svår allergi eller i värsta fall förlamning. Håller mig till citrusdroppar iaf..
  • zenoble

Den säkraste platsen i bilen är fram. efter den kommer mitten sedan vänster bak sedan höger bak , de är inte så länge sedan det var uppe på nyheterna..

• zenoble

Det står ju det i länken, att instrumentbrädan fram ger ett bättre skydd vid ev. krock än vad ryggstödet gör. Sen att man kan lättare se vad barnet gör om den sitter brevid än om man ska kolla i spegeln bak

• zenoble
    Sweet life skrev 2012-04-23 15:59:34 följande:
    Fast om du kollar i backspegeln så tar du inte ögonen från vägen på samma sätt som man gör om man kollar ner på passagerarsätet i framsätet...

Ett babyskydd ska inte heller ha stöd av sätet framför eller instrumentbrädan som jag lärt mig, och även vissa bilbarnstolar ska enbart ha stöd av stödben och underförankringsremmar.

Nej, för oss blir det mitten bak trots att det kommer bli knöl och bök för oss med tre barn varav två bakåtvända...
    menade den spegeln som man fäster i nackstödet bak, i backspegeln ser iaf inte jag bilstolarna :) jag går efter vad de säger på babyproffsen men det är som sagt individuellt och om man kan ta bort sin airbag såklart.. och man vet ju faktiskt inte heller vad för typ av krock som man råkar ut för som ni säger, kan ju lika gärna vara bäst höger bak om det blir en sidokrock. Så man kan ju aldrig veta vad som är säkrast.. =)
  • zenoble

Ja de är väl meningen att man ska kunna se den i backspegeln men jag vet inte hur jag sitter. för ser inte hela spegeln som man ska. ;P

• zenoble
    Zvartaliljan skrev 2012-04-23 17:30:32 följande:

Nej ingen infektion men har börjat få som en rejäl mensvärk och tryck neråt så jag känner ju att något är på gång...får väl se hur länge det tar innan det kommer riktiga värkar.

får du dropp för att stoppa det? stackare måste vara jobbigt att inte veta när det blir..
Svar på tråden Juni-barn