Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:
    Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...

Knubbiga kinder hade han o var så söt...

21% över o vägde 2890 nu...

Vad härligt grattis! Ja han måste vara ganska stor, där har du kanske en förklaring varför du tyckte du gått upp mkt :) hihi
  • zenoble

Jag mår också ganska illa emellanåt, speciellt när jag ätit :( ja det sägs ju att när bebisen sjunkit ner så ska det bli mer plats, lättare att andas osv. Min bebis är också fixerad och jag tycker det är bara jobbigt! Ligger liksom så långt ner att det ofta ilar och hugger till. Har svårt att gå upprätt ibland för det trycker på så. Trött på att vara gravid nu, vill ha bebis i famnen istället :)

• zenoble

Åh era stackare som ligger inlagda. håller tummarna för att bebisarna vill stanna lite till i alla fall {#emotions_dlg.flower}

• zenoble

En till som är slut.. Och även fast jag tror att jag sover bra (med ett par avbrott för att sonen vaknar och springer in till oss) så är jag heelt slut på morgonen när det är dags att gå upp, känns typ som om någon drogat mig. Tar ett tag att vakna till, plus att när jag rör mig för hastigt på natten/morgonen känns det som om höftkulan hoppar ur. Så, nu har även jag fått gnälla ;)

• zenoble
    Bumman79 skrev 2012-04-20 22:50:34 följande:
    Jag ringde facket och frågade lite om semester under graviditeten och då sa han jag pratade med att jag har rätt till föräldralön vilket jag knappt hade hört talas om!?

Man skulle tydligen få 10% av sin snittlön (räknas ut de 3 sista månaderna man arbetar) under 3 månader (om man hade arbetat mer än 3 år.)

Detta gäller om företaget har kollektivavtal vilket min butik har....men när jag ringde å pratade med en tjej på kontoret som har hand om administrationen så hade hon ALDRIG hört talas om detta...hon trodde att jag pratade om föräldrapenning eller något. Frågade även 4 kollegor som aldrig hört talas om det....

Men när jag googlar så läser jag ju flera artiklar om detta....har ni hört talas om det här med föräldralön?

Aha, nu förstår jag varför min sambo fick ett par tusen extra de första månaderna han var föräldraledig förra året! Stog bara "föräldratillägg" på lönespecen. Jag har inte varit anställd 3 år så det förklarar saken :)

Ang. Rakningen, finns det inga musfrisörer?;) haha vore nåt nu ju..
  • zenoble
    Baby1112 skrev 2012-04-20 23:56:22 följande:
    Superförkyld och supertrött!!! Men nu är nog allt klart inför bröllop och fest imon...

Tyckte magen blivit mindre, men tog en bild. Den har inte blivit mindre, men den har sjunkit avsevärt denna vecka... Ska bli kul att se om bebis är fixerad på måndag!

Stort lycka till idag och hoppas dagen blir kanon! :)
  • zenoble

Nä, jag tror inte ens det hjälper med en spegel, magen hänger ju ner mer nu ;)

• zenoble

En liten Lewi blir det nog här, hade bestämt Viggo innan men hämtade en valp i torsdags som sambon bestämde skulle heta det :)

Hade också sånna hemska ilningar i ljumskarna i morse som om bebis borrade ner huvudet, oont!

• zenoble

Grattis Pio, vad skönta att allt gick bra!
    zvartaliljan: kramar om {#emotions_dlg.flower} kan inte vara kul alls.. men tänk att det är för bebis bästa, det klarar du fint!  

• zenoble
    fyrklöver81 skrev 2012-04-22 17:50:00 följande:
    Jag är inte jätteroligt men ändå lite... Har mens ärk som inte vill ge sig har haft det halva dagen. Har duschat ätit panodil o nu värmekudde. Är ensam hemma med hund och barn så vill ej ringa förlossning om de vill jag ska komma in. Detta är andra barnet och inga sammandragningar utan bara stark mensvärk i ländrygg och magens nedre del

skadar ju inte att ringa in i alla fall om det lugnar dig.. och så vet de ju att du hört av dig om det skulle bli mer. har också sådär vissa kvällar/eftermiddagar och det känns lite lurigt. startade lite så med molvärk för mig förra gången så visst tänker man på det fast man inte vill! hjälper det att ligga och vila ner?
Svar på tråden Juni-barn