Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Har du ringt? Läskigt när de inte rör sig som de brukar ju..

• zenoble
    AAEV skrev 2012-04-26 12:59:44 följande:
    Min bebis som legat med huvudet ner i flera veckor gjorde en kullerbytta igår och ligger nu med fötterna ner och huvudet upp. Är i v 32 så än är det väl ingen brådska att vända på sig ;)
    det var lite otäckt med kullebyttan för jag blev så himla illamående och fick ont och så både kände och såg jag hur hela magen gungade! 
    oj då det måste känts obehagligt?! har tänkt på det hur man känner när bebis vänder sig men det kanske märks då ;)

min bebis är fixerad sen 3 veckor och tycker var och varannan dag att det är dags att föda.. mycket sd emellanåt, molvärk och allt det där som ni säger.. kände inte alls så förra gången, hade inga förvärkar alls då. Lite skillnad mot nu! min bebis får gärna också komma lite tidigare så vi kan ha lite tid för att flytta sen i slutet på maj..
  • zenoble

usch ja det kan jag tänka mig! haha :) men då har den ju mycket plats att röra sig i än i alla fall. Glad

• zenoble
    MissFörstånd skrev 2012-04-27 10:49:40 följande:
    Satt och diskuterade med kompisar idag. När räknas man som höggravid?

Från v.28 säger de att man är det :)
  • zenoble

36, dagar kvar nu. Angående fixering så tror jag inte heller det har något samband när förllssningen börjar, nu fixerade bebis sig strax efter v.30 samma sak förra gången. Förra kom i v.38 så ska bli spännande att se när det blir nu :)

I vagnen kommer jag också ha ett fårskinn sedan bara nån liten filt om det blir kallt. Ska ju bli varmaste på länge i maj, juni, juli så vi får väl se. Tycker alltid de säger så..

• zenoble

Köpte en bebisnapp igår i alla fall Flört La ner den och förlossningspapperna i en väska. En början i alla fall.. ska också köpa blöjor, amningskupor, bindor å lite sånt tänkte jag. Det börjar ju faktiskt dra ihop sig! v.36 i övermorgon.

• zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-28 10:23:52 följande:
    Men gud va söt.....

Jag har köpt det mesta stora grejerna saknar grejjor till mig själv och lite kläder. Små saker som nappar och blöjor ska jag köpa nästa vecka.
    Packa bb väska måste jag göra senast nästa vecka det börjar bli dags. V 34 nästa v och storasyster kom i v 36+ så det ska jag fixa.

Ställde mig på vågen igen fortfarande samma vikt som i v 25. Skönt. 8 kg upp totalt hittills, stolt över mig själv eftersom jag bara har varit hemma och orörlig sen v 18 typ.

Idag ska jag till gymmet för första gången. BM som sa att jag från den här v måste börja stärka mina muskler lite. Så vi får väl se hur det går med foglossning och allt. 
    Nån som har tips på bra övningar, behöver stärka ben och rygg mest känner jag. 

oj herregud.. kan inte ens tänka mig hur jag skulle se ut på gymmet nu Flört har inte tränat nån gång sedan jag blev gravid innan dess var jag aktiv. känns jätte konstigt, alla muskler är borta.. men när jag tänker mig att träna nu gör det ont i hela kroppen, vet inte vad som skulle kunna vara mest skonsamt, typ crosstrainer kanske? även fast det ger en rörelse i höften så är det ju minimal belastning :)  
Svar på tråden Juni-barn