Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Någon som vet om det är ok för pappa att vara hemma och vabba nu när man har graviditetspenning? Sonen kom precis inrusande till oss å kräktes, hög

Feber med. Känner bara att jag inte kommer orka ta honom ensam imorgon :( måste väl ändå va så att han får vabba?

• zenoble

Ja vi chansar på det nu.. Ja ring du och fråga, bättre det i alla fall så de kanske vill ta en koll. Jag vaknade med för nån timme sen med världens mensvärk typ, så gick på toa och där gick nog en bit av slemmisen för mig med. Känns obehagligt i magen nu :(

• zenoble

Ja jag har också rätt till heltid på dagis då de sa att man räknas som "sjukskriven". Jag anmäler vab så får vi se vad de säger=)

lycka till pojkarnasmamma85! hör av dig sen hur det gick.  

• zenoble

Dancia- nämen gud vad jobbiga tider! Det förstår jag att gjorde säker på att byta, känns ju knappt nödvändigt att lämna dem då! Man hinner ju definitivt inget hemma under den tiden. Melvin är också på det minsta dagiset här med bästa personalen, trivs kanon!

Jag får som sagt ha vilka tider jag vill nu och har måndag-torsdag 9-15. Sen när han blir 15 timmars blir det tisd-tors 9-14. Men sambon kommer ju vara hemma några månader så det blir inte för ens efter sommaren.

• zenoble
    Dancia skrev 2012-04-30 11:31:28 följande:

Precis, ja det blir samma här :). Tis-torsd 9-14. Känns mycket bättre med de tiderna. De börjar den 21 Augusti så det blir verkligen långledigt eftersom de är lediga med mig nu när jag är sjukskriven och i juni är jag mammaledig fram till bebis kommer :).

Blir nog samma här, att han börjar igen mitten av augusti, så då har han förmodligen lärt känna lillbrorsan bra.. :)
  • zenoble

Ja snälla låt dessa veckor gå fort nu! V.36 och 33 dagar kvar.. Imorgon får vi nycklarna till nya bostaden. Blir trött att bara tänka på all renovering och sedan flytten. Vill bara ha allt klart!

• zenoble

Massa lycka till fyrklöver81! Håller tummarna att allt är bra.

Imorgon är det dags för bm besök igen, känns lite onödigt att gå dit då jag vet att bebis är fixerad och så, men kan ju va mysigt att lyssna på hjärtat :)

• zenoble
    Ensortsmamma skrev 2012-05-01 21:58:43 följande:
    Någon som vet om de finns nån allergi medicin som man får ta som gravid? Jag var på Apoteket i veckan men enligt dem så får jag bara ta nässpray och ögondroppar, de finns alltså inga tabletter? Tänkte fråga på Mvc men ska inte dit förrän på torsdag och jag hinner dö fyra gånger innan dess!

Jag ska dit imorgon tänkte fråga då, håller också på att bli tokig :( känner mig typ dö förkyld
  • zenoble

Både clarityn och loratadin ska vara testade och ok att ta enligt min bm.

V.36 (35+2)
    blodtryck: 123/75
    vikt: 65 (+9kg)    
    hjärtljud: 135
    fosterläge fixerad.

Svar på tråden Juni-barn