Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-03-08 15:15:50 följande:
    Sweet life: Jag känner igen det där. Får samma så fort jag rör mig fortare än i minifart. Sen när jag stannar så försvinner det.
    Ja, det kan göra riktigt ont.. Jag var ju tvungen att springa för att hinna och fan va ont det gjorde sista biten, men sen försvann det.. Skönt att veta att jag inte är ensam och att det säkerligen då inte är nå farligt..
  • Sweet life

Nästa vecka hämtar vi vår nya (för oss) bil..

Vi bestämde oss till slut för en Toyota Avensis -10... Sambon hade en sån innan han skildes men var tvungen att byta då den vart för dyr. Men nu måste vi ha en för att få plats! Ska bli fantastiskt med en automat igen..

• Sweet life
    Dancia skrev 2012-03-09 10:27:14 följande:
    Å då är det den nya modellen avensis? Den är så galet snygg! Jag är riktigt sugen på en sån när det är dags att byta bil :). Automatare har vi nu och jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt att köra, och tyvärr lite dyrare i bränsle, men smaken är som baken :).
    Njae, det kom en ny modell nu här i februari. Men på den är det bara småändringar som är gjorda. Så 2010 och 2012 ser nästan exakt lika ut...

Här är vår..

Automat har jag tyckt vart tråkigt förut, men sen när jag började köra sambons barn ganska ofta så insåg jag hur skönt det är. Speciellt eftersom vi nu ska ha bebis i framsätet, eftersom vi inte kommer få plats annars.
  • Sweet life

Haha ibland känner man sig som en superkvinna....

Är hemma och vabbar med sambons minsting på 4 år. Hon har en autismdiagnos och får ibland hysteriska utbrott som inte går att bryta. Jag mitt dumma fån tänkte att en tur till vårt lokala ICA funkar nog. Det har alltid funkat förut så jag tog henne i handen och traskade de 200 meterna det är dit.

När vi handlat, 2 välfyllda kassar och kommer ut på parkeringen ser hon en grå Auris, exakt en sån som pappa D har och då skulle hon prompt åka! För enligt henne är alla såna bilar hennes pappas bil. Jag förklarade att det inte var vår bil och att vi skulle gå hem. Då kom utbrottet och hon vägrade röra sig ur fläcken...

Så jag slängde upp ungen på armen (närmare 20kg) och tog mina två kassar i andra handen och gick hem. Min foglossning tyckte inte om det, men vad hade jag för val? Hem kom vi och nu sover hon på soffan, som vanligt efter ett utbrott...

• Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-03-12 09:44:16 följande:
    Min låg med huvudet långt ner, var på förlossningen i lördags. Har fått mycket onda sd så ville kolla upp det. Hon sa att det inte är någon fara, det blir, precis som eftervärkarna, värre för varje barn. Konstigt men jag är fortfarande orolig, fick inget förtroende för den läkaren. BM var jättegullig men läkaren skitkonstig, tyckte jag. Menmen bara att försöka lugna ner sig. tröttheten och värken börjar ta på humöret. Jag orkar inte ens försöka vara trevlig. Någon mer än jag som har börjat må illa igen?
    Jag mår illa titt som tätt, fruktansvärt ont i hela ryggen och "träningsvärk" i magen. Funderar på att ringa förlossningen och höra vad dem tycker. Har ju alltid fått höra av bekanta att ont i magen ska man inte ha som gravid, men det har jag ju haft av och till hela graviditeten. Hur f*n ska man veta vad som är normalt eller inte?
  • Sweet life

Har haft min första kontakt med förlossningen på Danderyd och kan inte säga att jag är imponerad. Ringde pga att jag under de senaste 4 dagarna haft återkommande molande smärta i nedre delen av mage och rygg som i min mening blivit värre senaste dygnet samt att jag känner mig allmänt olustig i kroppen som kvarstår efter intag av alvedon... Hennes svar var kort: Ja, det kan ju vara sammandragningar eller så är det så att fostret trycker mot njurarna. Ring din barnmorska, Ta alvedon och återkom om det skulle göra ondare.

Jag är livrädd för prematur förlossning då vi har x antal såna i familjen. Min syster har två, en född vecka 23+4 och en född vecka 28+2. Jag själv är född vecka 30... Den oron var inte alls intressant för henne...

• Sweet life
    LillaGrynet skrev 2012-03-13 09:01:30 följande:
    Ingen som har någon erfarenhet av köns-UL? Hur säkert det är? Vilket som är lättast och se eller se fel på? Någon som vet tillfällen där dem sett fel?
    Jag gjorde ett för en vecka sen i vecka 25+0, enligt läkaren är det 110% säkert om man gör det så här pass sent..
  • Sweet life
    LillaGrynet skrev 2012-03-13 09:15:24 följande:
    Sweetlife: Tack, blir så orolig av små grejer ibland.. Spelar ju absolut ingen roll.. Men man tar ju till sig barnet på ett annat sätt när man vet könet i vilket fall vi för vi säger hon till bebis i magen och igår kallade tom min mamma henne för lilla Ella och pratar till henne..
    Men vad jag vet är det lättare att se om det är en pojke.. Ganska logiskt med tanke på att det är nått som sticker ut.. Hos oss var det ingen tvekan.. Hela paketet vajadade i vinden..
  • Sweet life
    PIO skrev 2012-03-15 11:35:34 följande:
    Varit på besök hos min bm idag:

Vecka 27+1
    Glykos: 7,7
    Hb: 105
    Sf: 26
    Fosterljud: 140
    Blodtryck:110/55

Allt såg bra ut. Men en liten fundering. Ni som äter järn va låg ert hb på när ni började. När ja skrev in mej låg mitt hb på 129 o hade nu gått ner till 105. Min bm sa att allt över 100 är bra. Men ja funderar på om ja endå skulle börja med järntabletter då ja e så trött o ofta har huvudvärk. Bm tyckte att ja kunde vänta... Hmm
    Mitt hb låg på 135 vid inskrivningen i vecka 9 och vid sista besöket 25+0 så låg det på 98... Vad jag lärt mig tar det flera veckor innan man märker nån skillnad när man börjat ta järn tyvärr.. Känner mig fortfarande galet trött och har huvudvärk är 26+2 idag..
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-03-15 15:09:40 följande:
    Jag har bra järnvärde men äter ändå järn .

Jag har kramp i benet idag, någon mer som känt så? Det gör skitont och ingenting hjälper.
    Har du provat att sicka i dig salt? Det är ett gammal husmorsknep som min mamma tar till som ofta lider av kramp i fingrar, ben och ja överallt.. Funkar alltid. Ibland måste man ta mer, ibland mindre.. äckligt, men effektivt!
Svar på tråden Juni-barn