Juni-barn

Nästa vecka hämtar vi vår nya (för oss) bil..
Vi bestämde oss till slut för en Toyota Avensis -10... Sambon hade en sån innan han skildes men var tvungen att byta då den vart för dyr. Men nu måste vi ha en för att få plats! Ska bli fantastiskt med en automat igen..
Haha ibland känner man sig som en superkvinna....
Är hemma och vabbar med sambons minsting på 4 år. Hon har en autismdiagnos och får ibland hysteriska utbrott som inte går att bryta. Jag mitt dumma fån tänkte att en tur till vårt lokala ICA funkar nog. Det har alltid funkat förut så jag tog henne i handen och traskade de 200 meterna det är dit.
När vi handlat, 2 välfyllda kassar och kommer ut på parkeringen ser hon en grå Auris, exakt en sån som pappa D har och då skulle hon prompt åka! För enligt henne är alla såna bilar hennes pappas bil. Jag förklarade att det inte var vår bil och att vi skulle gå hem. Då kom utbrottet och hon vägrade röra sig ur fläcken...
Så jag slängde upp ungen på armen (närmare 20kg) och tog mina två kassar i andra handen och gick hem. Min foglossning tyckte inte om det, men vad hade jag för val? Hem kom vi och nu sover hon på soffan, som vanligt efter ett utbrott...
Har haft min första kontakt med förlossningen på Danderyd och kan inte säga att jag är imponerad. Ringde pga att jag under de senaste 4 dagarna haft återkommande molande smärta i nedre delen av mage och rygg som i min mening blivit värre senaste dygnet samt att jag känner mig allmänt olustig i kroppen som kvarstår efter intag av alvedon... Hennes svar var kort: Ja, det kan ju vara sammandragningar eller så är det så att fostret trycker mot njurarna. Ring din barnmorska, Ta alvedon och återkom om det skulle göra ondare.
Jag är livrädd för prematur förlossning då vi har x antal såna i familjen. Min syster har två, en född vecka 23+4 och en född vecka 28+2. Jag själv är född vecka 30... Den oron var inte alls intressant för henne...