Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 07:56:44 följande:
    Jag brukar packa typ 4 veckor innan med säng har det varit lite olika. Nu har jag än så länge inte ens köpt någon men borde väl göra det snart. Kan ju vara skönt att ha allt fixat 5 veckor innan kanske ifall det skulle starta tidigare. from v 34 så stoppas ju ingenting om det drar igång.
    Sängen ligger ju här hemma i lådan och bara väntar.... Men rummet ska renoveras först, så det blir väl om 3-4 veckor...

Att ha det klart from v 34 är ju smart. Ska nog göra så att jag plockar fram väskan och packar det som jag kan avvara redan nu och sen fylla på...
  • Sweet life

Nu har jag gått igenom 50/56 lådan och kollat vad som behöver kompletteras till bebis. Slängde även ut massa annonser på Tradera på alla riktigt typiska tjejkläder som pojken inte ska ha, typ klänningar...

Så nu ska jag shoppa strumpor och några mössor.. Sen blir det nog lite 62 shopping också.. Man kan ju inte låta bli!!!!

• Sweet life
    Svante Karl Bertil blir namnet på vår lilla skatt i magen... Vi bestämde det i natt när ingen av oss kunde sova!

Annars är det både tungt och underbart just nu. Mamma är dålig och ligger på Huddinge sjukhus med vätska i ena lungan som man inte vet vart det kommer från. Det underbara är att min 4 åriga autistiska bonus har börjat kommunicera med oss mer och mer. Det bara sprutar ord ur henne... Hon har gått ifrån att bara peka och upprepa det sista ord man sagt till henne till att säga: "inte! Nej, okey! AJ AJ!" när något inte är som hon vill (vilket är väääääldigt ofta just nu) och "Törstig, vill vatten" när hon vill dricka... Då blir man så lycklig att tårarna rinner..
  • Sweet life
    RocketQueen skrev 2012-04-10 11:02:11 följande:
    Vecka 33 nu och illamåendet är tillbaka :-/
    Jag var konstant illamående igår 29+6. Insåg sen att det är bebis som ligger och trycker mot min magsäck på nått sätt... Det är INTE kul och jag får panik. Efter att ha kräkts konstant i 12 veckor i början så har jag utvecklat någon form av spyfobi. Låg och grät i soffan hela dagen igår och sambon förstod mig och gjorde allt för att försöka underlätta...
  • Sweet life

Börjar känna mig som en tant.. Har på två dagar avverkat två stickningar på beställda halsdukar och mössor till vintern och jag som aldrig stickat förr!!!

• Sweet life
    conda skrev 2012-04-13 08:53:56 följande:
    Ni som har foglossning, finns det någon skonsam motion man kan utföra. Funderar på om simning skulle kunna funka. Får ont när jag går men känner att jag skulle behöva röra på mig lite, är väldigt rörlig i vanliga fall och känner mig smått tokig av att inte få röra mig...
    SImning, men inte bröstsimsrörelser med benen. Då öppnar man upp bäckenet för mycket och du kommer känna av smärtan...

Så mitt tips som aktiv simtränare är att fråga på simhallen om dom har en simplatta i flytande material som du kan ha under armarna och sen bara simma crawlben, alltså bara sparka med benen om du inte känner att du klarar av att crawla helt...
  • Sweet life
    conda skrev 2012-04-14 14:39:52 följande:
    Nej, hicka är det inte. Min äldste son hade hicka konstant och då kändes det mer som ett regelbundet tickande. Detta är mer som väldigt kraftiga darrningar liksom, tänker mig en kickboxingboll som går så där jättefort men ersätter bollen med min mage... =) Men det verkar ju vara helt normalt eftersom vi är många som upplever samma sak.

Ang. trycket nedåt, känns som om det pressar på liksom. Inte när jag sitter eller ligger men när jag står och går. Då blir det ett enormt tryck nedåt. Kanske beror på att huvudet nu ligger nedåt, tror inte den är fixerad än. Sista förlossningen var huvudet inte fixerat ens när vi kom till förlossningen så jag fick ligga ner i två timmar efter att de stuckit hål på hinnorna för att det skulle fixera sig först...
    Darrningarna man känner är när barnet kissar. Det förklarade en vän till mig som är obstetriker... jag undrade nämligen vad det var och om det är något konstigt. Men det är det tydligen inte... 
  • Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2012-04-14 16:28:18 följande:
    Ja ha, är det det som vi alltså känner...

Frågar igen: Har någon tips på en fin bebismössa att ta med till BB? I hjälmmodell har vi redan och jag vill gärna ha en med en knut på toppen. Vet inte om det är en kille eller tjej därinne?
    Jag köpte ett par av en kompis från H&M, ska ta ett kort och lägga upp i bildtråden.. :) Supersöta, den ena är en grå den andra är grå med lite blått..

Har inte PoP annars?
  • Sweet life

Tipset från nätbutiken glammom är att man ska få in en hand innanför kupan så att den inte blir för liten när mjölken rinner till...

Jag har köpt amningssportbh från deras webbshop som är gudomligt skönt..

• Sweet life

Uch, jag är sååå svullen i underlivet! Det gör ju ONT!!!

Igår påbörjade vi renoveringen av bebisrummet och vagnen åkte ut på den plats där den ska stå när bebis kommit (innan för ytterdörren). Nu känns det som att det är på riktigt. Golvlisterna är borttagna och jag ska måla taket i veckan samt spacka och latexfoga hål i väggarna...

Svar på tråden Juni-barn