Juni-barn
Är blutsaft bättre för magen och ger den lika mkt järntillskott ?
I natt vaknade jag klockan 03.30 av att sambons äldsta dotter skickade ett sms om att hon var jättedålig. Hon bor i vår källarvåning och hade 39,8 i temp.. Så vi hällde i henne alvedon och hostmedicin.
Upptäckte att jag var hungrig, så i natt var första natten jag var uppe och nattåt. Macka och mjölk, mums va gott det var!
Vad har hänt med mig? Jag som i vanliga fall avskyr att städa, fixa och plocka har blivit totalt som förbytt...
yngsta bonusens rum har fått en omorganisation. Alla leksaker har egna lådor märkta med bilder på vad det är i. Jag har skurat alla lister, både golv och tak samt damsugit bort varenda liten partkel... Och nu står hallen, köket, vardagsrum och vårt sovrum på tur....
I vanliga fall är det bara en snabb damsugning och en vända med trasan som brukar bli gjord. Och det max varannan vecka. och då får sambon tjata på mig att jag ska hjälpa till...
Haha, ska bli kul å se vad han säger när han kommer hem... Är detta början på boandet?
I helgen har jag shoppat grejer till bebis ankomst, men galet billigt på tradera.
Vart en ny amningskudde från rätt start för 163 kr och en ny Skip Hop duo deluxe för 330kr. På fredag ska vi göra IKEA och köpa alla prylar som behövs därifrån.. Ska bli skönt att få mer och mer klart..
Hittade en lista på nätet med allt man anses behöva till en bebis. Gav den till sambon som strök 75%... Ganska skönt att han har mer koll än vad jag har..
Förkylningen är borta och jag njuter av dagar hemma i ensamhet då jag kan göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill!