Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

UnderbaraPojke skrev 2012-03-16 09:27:21 följande:
    Jag har fått restriktioner om att jag måste ta järntabletter Niferex ... MEN det går inte för min mage kollapsar direkt ... kan inte gå på toa på typ en vecka och mår pyton.

Är blutsaft bättre för magen och ger den lika mkt järntillskott ? 
    Blutsaft är bättre för magen. Men innehåller bara en bråkdel av det järn som niferex innehåller. Har du provat med att ta niferex varannan dag? Det funkade för mig, visst, det går några dagar mellan jag är på toa och gör nr 2. Men inte som när jag tog niferex varje dag..
  • Sweet life

I natt vaknade jag klockan 03.30 av att sambons äldsta dotter skickade ett sms om att hon var jättedålig. Hon bor i vår källarvåning och hade 39,8 i temp.. Så vi hällde i henne alvedon och hostmedicin.

Upptäckte att jag var hungrig, så i natt var första natten jag var uppe och nattåt. Macka och mjölk, mums va gott det var!

• Sweet life
    FiaA87 skrev 2012-03-20 07:41:54 följande:
    Åh måste bara berätta! Igår hade jag en för jävlig dag rent ut sagt. Fick även min första bristning (den var väntad, har haft piercing och huden är tunn.. men ändå!).. blev sjukt deppig i ca 30 sek. Finns ju inget att göra åt och i slutändan är det värt vartenda åkomma:) Men iaf, idag fyller jag 25 år och sambon väckte mig med present på sängen. Fick världens finaste Thomas Sabo halsbandHjärta Sen kom mina föräldrar in och av dem fick jag en matchande Thomas Sabo ring.. 

Jag är ingen romantisk person för fem öre och inte han heller egentligen, men den här presenten var så sjukt gullig! Jag blev överlycklig:)   

Ha en bra dag allihopa!

9 veckor kvar till BF!!     
    Grattis på DIN dag!!!

Själv har jag gått i däck av en dunderförkylning, halsen bränner svider river och näsan snorar.. Tänkte inte alls och började dagen med en tallrik fil och cornflakes (min nya craving) och det borde jag inte gjort. För det kändes som att jag rev upp hela min stackars hals!!

Vecka 28 idag, 12 veckor kvar till BF! Nu har till och med sambon börjat räkna ner...
    Hans facebook såg ut så här igår: "3 månader, 12 veckor, 92 dagar... Nej, inte för att jag räknar eller så!"
  • Sweet life
    LillaGrynet skrev 2012-03-20 08:47:05 följande:
    På tal om cravings.. Jag har blivit helt besatt av sockerärtor och apelsiner... Känns heelt sjukt och sen när det gäller godis så har det lagt sig men när suget kommer är det krymptoniter?! Heter dem så.. Dem är sura med salt innehåll
    Hahaha! Ääääääääälskar kryptoniter, det har jag alltid gjort och just nu ingår 5 stora påsar kryptoniter i vår månadshandling på Willys!
  • Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-03-20 09:57:38 följande:
    Ni som har kollat skatten, vad tryckte ni på? Jag hittar inte mitt, det står att det ska synas i dag, den 20e
    Du måste logga in på deklarationsfunktionen på hemsidan. Sen gå under skatteuträkning...
  • Sweet life

Vad har hänt med mig? Jag som i vanliga fall avskyr att städa, fixa och plocka har blivit totalt som förbytt...

yngsta bonusens rum har fått en omorganisation. Alla leksaker har egna lådor märkta med bilder på vad det är i. Jag har skurat alla lister, både golv och tak samt damsugit bort varenda liten partkel... Och nu står hallen, köket, vardagsrum och vårt sovrum på tur....

I vanliga fall är det bara en snabb damsugning och en vända med trasan som brukar bli gjord. Och det max varannan vecka. och då får sambon tjata på mig att jag ska hjälpa till...

Haha, ska bli kul å se vad han säger när han kommer hem... Är detta början på boandet?

• Sweet life
    Tesssi skrev 2012-03-23 10:25:20 följande:
    Min BM säger att jag kan äta Loratadin-tabletterna som jag normalt äter vid pollensäsongen. Jag borde med andra ord börja nu.
    Är du säker på det? För enligt fass för förskrivare (läkare/barnmorskor) rekommenderas INTE loratadinprepparat vid graviditet...
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-03-23 10:51:30 följande:
    Jag äter också loratadin, enligt min allergiläkare och Allergimottagningen är det ingen fara. Äter 2/dag men får ta fler vid behov.
    Ok, ja man hoppas ju att dem kan sin sak...
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-03-23 15:22:58 följande:
    Jennie - skönt att höra från dig!

Jag kom på en sak igår! Jag har problem med min svanskota, troligtvis efter en kraftig viktnedgång. Många som får problem med den då, tror ni att det kan vara ett hinder för en vaginal förlossning? Har hört om många som fått ont i svanskotan efter just vaginal förlossning, de bryter alltså den. Ska till bm på måndag och fråga, men har ni hört något?
    Jag har samma problem. min svanskota har redan vart av två gånger efter snowboardolyckor. Sitter jag för länge gör det fruktnsvärt ont... Har inte ens reflekterat att det kan ställa till det. Ont lär man ju ha ändå, och smärtan från svanskotan tror jag inte att jag kommer kunna urskilja från den övriga smärtan just då...
  • Sweet life

I helgen har jag shoppat grejer till bebis ankomst, men galet billigt på tradera.

Vart en ny amningskudde från rätt start för 163 kr och en ny Skip Hop duo deluxe för 330kr. På fredag ska vi göra IKEA och köpa alla prylar som behövs därifrån.. Ska bli skönt att få mer och mer klart..

Hittade en lista på nätet med allt man anses behöva till en bebis. Gav den till sambon som strök 75%... Ganska skönt att han har mer koll än vad jag har..

Förkylningen är borta och jag njuter av dagar hemma i ensamhet då jag kan göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill!

Svar på tråden Juni-barn