• Pepita

Juni-barn

zenoble skrev 2011-10-03 19:41:57 följande:
    Grattis alla nya +are Glad

Själv har jag inte mycket mer symptom än ett jäkla illamående som kan komma så plötsligt och försvinna lika snabbt igen.. Inte känt av någon molvärk nu och ingen skillnad alls i brösten? Går in i v.6 idag och man förväntar ju sig att symptomen bara ska komma som brev på posten. Hur känner ni andra?

Lite jobbigt att vara i Polen nu när man är lite kräsen med mat för illamåendet, inte lätt att förklara sig här :(
    Jag känner inte heller någon skillnad i brösten. Har haft lite molvärk men bara lite då å då. Och illamåendet har det varit ganska lugnt med. Bara någon enstaka gång som jag mått illa. Däremot är jag uppsvälld som en ballong känns det som....

Åhh, vad skönt vill oxå vara utomlands. Är du på semester bara eller känner du någon där?
  • Pepita
    zenoble skrev 2011-10-03 20:02:10 följande:
    Ja , jag känner mig också uppsvälld, inte så att man kan dra in magen direkt ;)

Nja, utomlands tycker det känns som om man är i sverige :) det är väldigt likt i naturen men lite finare kanske. Bara på en liten "semester" med sonen, pappa är på kurs här nere så vi hälsar på.. Längtar faktiskt hem, inte på bästa humöret till och från känner jag. Ganska känslig ibland, när någonting går emot en lite.. Har ni känt det?
    Jag är oxå känslig.... blir väldigt lätt irriterad och ledsen. Skönt att komma ifrån vardagen men förstår att det kan kännas jobbigt när inte humöret är på topp.
  • Pepita
    Havsjungfrun skrev 2011-10-03 20:10:39 följande:
    Hur känns era magar? Har gått med jeanskanppen uppknäppt idag, stretchjeans. Hur ska det gå att dölja det här ett par månader till?
    Jag är som sagt som en ballong. Har köpt lite tjockare leggins så idag blev det till att ha dom. Jeansen känns inte så sköna att ha på sig. Jag fattar inte heller hur jag ska lyckas dölja min ballong mage i 1,5 månad till. 
  • Pepita
    mammie86 skrev 2011-10-05 14:03:50 följande:
    Här är en till  som plussat. har två barn sen innan på 2½ och 4 år.
    Grattis!
    zenoble skrev 2011-10-05 15:16:18 följande:

grattis mammie86!

Hm ja vi har en privat klinik här i kalmar som man kan boka om man vill. Men jag ska nog hålla mig tills det tidiga ul, även fast det hade varit mysigt! känns så tidigt än. Glad

Idag är jag för övrigt fruktansvärt trött.. känns som att jag och 1åringen sover ikapp hela tiden. Illmående med men det är ju givet! Flört

somelikeithot: har lite halsbränna till och från, hade också mkt förra grav. kan tipsa om sötmandel det hjälpte för min del!

hur mår ni andra?

Idag har jag huvudvärk och är väldigt trött. Men annars så är allt bra

Från vilken vecka kan man göra VUL? någon som vet? och vad kostar det ungefär?
  • Pepita

Här är en till som är rejält svullen och bubblig... Väldigt jobbigt med kläder tycker jag. Svårt att veta vad jag ska ha på mig.

• Pepita

Havsjungfrun: Fy, vad råkigt! Hoppas verkligen du snart får ett nytt pluss. Lycka till och stor styrke kram till dig!

• Pepita
    Lina007 skrev 2011-10-07 22:39:29 följande:
    Fler æn jag som har bruna flytningar? Jag kan inte komma ihåg att jag hade så hær med sonen. Med sonen hade jag en blødning, kommer inte ihåg i vilken vecka, och då fick vi komma in på akuten och gøra ett vul och allting såg jættebra ut. Men dessa bruna flytningar har jag haft i någon vecka nu och idag har de eskalerat något. Jag har hørt och læst att det ær fullt normalt, men man blir ju nojig ændå. :/ Nej, jag ær inte norsk. Jag anvænder sambons surfplatta som inte har de två sista bokstæverna. :p
    Nix, inga bruna flyttningar här. Tyvärr så slutade det i mf sist när jag hade det men då kom det även färskt blod när jag gick på toa. Om du bara har flyttningar så är det säkert ingen fara, det är ju som du säger väldigt vanligt.
  • Pepita
    fröken01 skrev 2011-10-09 16:43:31 följande:
    I min förra graviditet så blödde jag redan några dagar innan BIM och det höll i sig till  vecka sju då missfall konstaterades. Har inte haft något blod denna gång så jag har hopp (kanske för mycket) om att det ska gå bra denna gång.
    Först och främst grattis Förstår precis hur du känner jag fick oxå mf i vecka 7 sist. Då började jag blöda 7 dagar efter BIM denna gång har jag inte blöt något hittills. På torsdag har denna graviditet gått lika långt som min förra när jag fick mf. Så det är lite nojjigt nu men men svårt att komma ifrån när man haft mf. Man får njuta av att man är gravid och försöka vifta bort hjärnspökena som kommer ibland
  • Pepita

Är det någon som beställt en babybox? som man ser en länk till här till höger. Känns lite tidigt att göra men jag blir ju så sugen. Men ska vänta tills efter v.12.

• Pepita

zenoble: det verkar vara lite varuprover/kuponger och någon gravid tidning Är nog lite olika i boxen beroende på när man beställer den. De har nog lite olika sponsorer tror jag. Väldigt rolig grej tycker jag, en liten present till alla gravida är ju trevligt

Jag har faktiskt fortfarande inte mkt symtom= oroväckande men oandra sidan så har jag inte blöt eller haft ont så allt borde vara bra. är ju trots allt fler graviditeter som slutar bra än dåligt. läst någonstanns att 1 av 5 sluta i mf. Så chanserna för att allt ska gå bra är stora

Svar på tråden Juni-barn