• Pepita

Juni-barn

Gullgrodan skrev 2011-10-15 13:54:46 följande:
    Yes, det stämmer. Får nog göra ett tidigt vul för att se om allt står rätt till och hoppas självklart på att få se ett litet hjärta slå.
    Håller tummarna för att du får se ett litet hjärta slå
  • Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-16 09:36:55 följande:
    Har haft lite känningar i magen inatt, är jätteglad... =) VUL på måndag, jihooo:D
    Vad härligt att du kännt lite

Idag mår jag ok. Väldigt lite illamående just nu, tack och lov. Hoppas det inte blir värre under dagen för jag har mått skit hela helgen. Vilket iofs. känns bra på ett sätt för då vet jag att det är något som händer där inne i magen.
  • Pepita
    Syster Lycklig skrev 2011-10-16 15:51:59 följande:
    Var in till jobbet på VUL idag (jobbar som barnmorska).
    Fick konstaterat att det är en ofostrig graviditet / ovum.
    Mitt 5 missfall...just nu känns allt väldigt tungt.

Lycka till ni andra!
    Usch, beklagar verkligen.   
  • Pepita
    Annam85 skrev 2011-10-16 18:07:21 följande:
    Troligen fått mitt andra raka missfall. Blir till att ev vara hemma imorgon och ringa KK för en akut tid...
    Varför tror du det? har du ont och blöder massa eller? Hoppas verkligen att det inte är mf. Håller tummarna. Lycka till!
  • Pepita

Jag mår bra idag än så länge är lite svullen i magen bara. Har mått dåligt hela helgen Även jag har tänkt att jag ska börja träna igen. Brukar göra det men nu har jag liksom varit så orolig för mf så då har jag inte velat träna. Vet att det absolut inte är farligt att träna men ibland så får man bara för sig saker som inte är ett dugg logiska.

Håller tummarna för dig Gullgrodan.

• Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-17 14:15:59 följande:
    Läkarstudent och bebisgalen, vilken vecka är ni i? jag är i v.8 imorrn

De såg hinnesäcken men inget i, antingen mf eller så är det för tidigt att se, ska ta blodprov idag och om 2 dar för att se om hcgn i blodet ökar...

Hoppas det bara är för tidigt att se nåt på dig. Det kan ju vara så att ditt ägg tog lite längre tid på sig att fästa vilket i sådant fall betyder att du inte är så långt gången som du tror.

Läkarstudent och bebisgalen: Vad roligt för er att ha sett er lill*. Åhh, vad jag oxå skulle vilja se om allt såg bra ut i min mage.  
  • Pepita
    Dancia skrev 2011-10-17 13:50:55 följande:
    Hej allihopa! Grattis till era graviditeter :).

Själv plussade jag igår och det var väldigt blandade känslor. Den här graviditeten var väldigt oplanerad men idag bestämde vi oss för att behålla barnet och all oro i mig har släppt :). Nu känner jag mig glad och börjar föreställa mig livet med ett tredje barn :).

Kaffetanten: Jag väntar tredje och frågade mina barns bvc-sköterska imorse hur andra familjer tar det med tredje barnet och hon sa att de flesta säger att det i princip är som att få andra, man har ju redan fler än ett barn sen innan och fördelen kan vara att de två första barnen har varandra när bebisen kommer :).   
    Grattis! Och vad roligt att ni beslutat er för att behålla Vad härligt att din oro försvann med en gång så att du nu kan njuta istället.
  • Pepita

Idag har jag mått bra, tjohoo! Så skönt men man blir så klart lite orolig. Kan inte tiden bara gå fort nu så jag passerar vecka 12 gränsen. Nu är det iaf imorgon bara en vecka kvar för inskrivning och då ska jag försöka f göra ett VUL. Hoppas jag får det, skulle vara så skönt att bara få ett besked på hur allt står till där inne i magen. 

Är det någon mer än jag som inte är sugen på mat? Kallmat går bra men har svårt för varm mat å då främst för kött i alla dess former. Äter helst pannkakor, smörgås eller liknande. Sånt som egentligen inte smakar så mkt. 

• Pepita

Sthlm här med Själv har jag mått illa lite till å från idag. Just nu har jag en enorm huvudvärk Just nu längtar jag till nästa torsdag då jag har inskrivning. Så jag kan få boka in en tid för VUL elternativt tidigt UL. När kan man tidigast göra vanlig UL? Någon som vet? Dagarna går ju med sån snigelfart just nu tycker jag..... Är det någon mer som tycker magen vuxit lite som väntar sitt första barn? Jag tycker mina kläder sitter något tajtare än innan. Är iofs. mkt pga att jag är svullen men ändå.

• Pepita

Sötäpplet- Usch, lider med er! En liten tröst när jag fick mf i juli var att jag kände att jag faktiskt ändå KAN bli gravid. Å det kan ju du med  En väldigt liten tröst i sorgen men ändå något att känna lite glädje över. {#emotions_dlg.flower}

Kram & sköt om er! 

Svar på tråden Juni-barn