Juni-barn
kram
Tråkigt att läsa att det inte gått vägen för en del av er. Och håller tummarna hårt för att allt ska se bra ut för er som är så oroliga.
Håller med helt och hållet om att vi ska försöka stötta och peppa varandra genom graviditeten. Det är ju som en berg o dal bana det här ibland. Mycket som händer som man inte är van vid. Ibland känner man knappt igen sig själv då alla hormoner tar över.
Jag har haft turen att må väldigt bra sen drygt en vecka tillbaka sålänge jag inte sätter mig i en bil för då är det kört. Igår åkte vi iväg med bilen och jag mådde sååå dåligt på vägen hem så det blev till att springa ut och få upp allt jag ätit Usch, usch, usch så äckligt det är. HATAR verkligen när det går så långt att jag inte kan behålla maten. Känner mig så ynklig då.
Men idag är en ny dag och jag mår bara fint, illamåendet och huvudvärken från igår lyser med sin frånvaro.
Styrke kramar till er oroliga och till er som har en tuff tid just nu
Hej tjejer!
Nu var det länge sen jag skrev men har läst flitigt Har varit lite mkt och tungt här hemma men nu är allt så gott som i sin ordning igen.
Såg att några av er undrade över en tub klänning... boob har några bland annat denna
http://shop.boobdesign.com/en/product/416/magic-maternity-tube#filter-4
Vet inte hur den är dock.
Jag har också haft ont i magen. Nu har det lugnat ner sig lite med huggen och känns mer som mensvärk. När jag var in till BM så sa hon att det inte var någon fara utan att de är precis som någon här nämde ligamenten som töjer sig bara. Jag fick lyssna på hjärtat å bebisen mådde bra fast jag hade så ont ibland.
Vad roligt för er som fått se er lilla!
Har tycker jag att magen exploderat trots att det är första barnet. Fast är nog mest jag som tycker det.... alla andra tycker att magen är lite och de få som vågat sig på att fråga frågar väldigt försiktigt. Då de lika väl hade kunnat vara för många lussebullar
Imorgon är det dags för kontroll hos bm. Ska få lyssna på hjärtat då Längtar fast är lite nojjig oxå. Hoppas allt är bra där inne.
Busbus- Fy, vad trist Men allt kommer gå bra. Det löser sig ALLTID på något sätt.
Dancia- Vad jobbigt med en utredning mitt i allt. Förstår att du bara vill vara gravid och njuta lite av det istället. Tråkigt att höra att de misstänker MS
mor 76- Jag var senast in idag och lyssnade på hjärtat som slog så fint med 158 slag/min Är i vecka 14+3. Min barnmorska har inte nämnt något utav det din barnmorska nämnt. Konstigt att det kan vara så olika. Jag tyckte det var jätteskönt att få lyssna på hjärtat idag. Det hjärtljudet kommer jag leva på fram till RUL.
AgnesGN- Jag hade så för någon vecka sen men inte lika ihärdigt som det låter på dig. Jag kunde känna det lite då och då bara. Och så kunde det göra sjukt ont om jag tex nös. Men det var ingen fara för min del... bara ligament som töjdes ut enligt min bm.
Vad roligt att se hur långt tid det tagit för er alla samt vikt, längd och i vilken vecka ni fick era små.
Här är allt bra idag men igår kväll fick jag upp allt jag ätit trodde att illamåendet var över helt men nix. Blev så snopen bara då jag mått bra i flera dagar.
Jag får besöka min barnmorska ca 1 gång i månaden. Vilket jag tycker är väldigt skönt då det är första barnet. Men har hört att det inte är så vanligt att man får komma in så ofta.
lillalyckan: grattis på er första bröllopsdag
LillaGrynet: Vad skönt att allt såg bra ut!
Jag tror inte att jag känt någon bebis än men det är så svårt då jag inte vet vad jag ska känna efter.... Har tyckt någon gång att jag känt nåt som skulle kunna vara bebis men samtidigt så vet jag inte hur det ska kännas så tror jag inbillar mig.
Oj vad mycket jag hade att läsa... har haft fullt upp hela helgen. Kul att det skrivs så mkt
busbus: tråkigt att det inte blivit bättre Styrkekram till dig!
Ni som bestämt er för vagn. får man fråga vad det blir för sort?