Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Så där ja, nu kan en annan också pusta ut. Efter att ha legat utfläkt i den där gynstolen med både jourläkare och elev så blev det dags för ett VUL, allt såg jättebra ut och det lilla hjärtat tickade på utav bara den! :)  Mina blödningar/flytningar har avtagit så förhoppningsvis håller de sig borta fortsättningsvis också och att Liten fortsätter "trivas i ugnen". :)

Börjar även nytt jobb på måndag och det är med blandade känslor kan jag lova. Vill dock inte börja ett nytt jobb och påpeka att jag är gravid, det första jag gör så jag har bestämt mig för att inte berätta något förrän de frågar.
    Bra eller anus, anser ni?

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    Lina007 skrev 2011-10-28 11:19:58 följande:
    Så där ja, nu kan en annan också pusta ut. Efter att ha legat utfläkt i den där gynstolen med både jourläkare och elev så blev det dags för ett VUL, allt såg jättebra ut och det lilla hjärtat tickade på utav bara den! :)  Mina blödningar/flytningar har avtagit så förhoppningsvis håller de sig borta fortsättningsvis också och att Liten fortsätter "trivas i ugnen". :)

Börjar även nytt jobb på måndag och det är med blandade känslor kan jag lova. Vill dock inte börja ett nytt jobb och påpeka att jag är gravid, det första jag gör så jag har bestämt mig för att inte berätta något förrän de frågar.
    Bra eller anus, anser ni?
    Jag glömde ju skriva att vi även blev framflyttade tre veckor! Så som jag har trott så har vi under veckan varit inne i vecka 6. Men enligt läkaren igår så är vi inne i v. 9. :O
    Blev något paff för då har jag inte alls lika stor koll på när det kan ha skett. :P
  • Lina007
    Pepita skrev 2011-10-29 09:54:16 följande:
    Skönt och bli framflyttad
    Ja verkligen, dock vet jag inte om jag ska ringa till min BM och informera henne om det och be om att få komma in för inskrivning någon vecka tidigare? Har fått ett inskrivningsdatum till 12/12 och då är jag i v. 16, om denna framflyttning stämmer. Eller spelar det någon roll?
  • Lina007
    Dancia skrev 2011-10-29 20:54:55 följande:

Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
    , funkar det för er?

Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

Hur mår ni ikväll?   

Jag har inte lagt till mig än just för att jag inte vet nu när vi blev framflyttade tre veckor vad jag ska ange för datum. :S Roligt att bli framflyttad men vad det rörde till det! ;)
  • Lina007

Finns det något gravidverktyg att rækna ut BF på grav.veckor istællet før senaste mens? Jag hade stællt in mig på BF den 15/6-12, och kanske æven bli framflyttad några veckor efter RUL'et.

• Lina007

Missførstånd, vad har du før BF? Jag var inne i v.9 fick jag reda på i fredags så jag vet varken vad jag ska se som BF eller nær jag går in i en ny vecka.

• Lina007
    Dancia skrev 2011-10-31 13:25:31 följande:
    www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-ki...

Här kan ni se om ni väntar pojke eller flicka :). Stämmer inte i alla fall, men väldigt många faktiskt, mina 2 barn har stämt med den kalendern iallafall :)  
    om den stämmer så blir det en flicka denna gång, vilket skulle vara väldigt roligt då jag alltid har önskat mig en son som första barn och en dotter som andra. Dock tror jag att sambon är en av de som bara kan tillverka det ena. ;) Men för oss spelar det ingen roll, den lill* är sååå välkommen så! :)
  • Lina007

Usch, fy och blä... I två dagar har jag mått som jag förtjänar. Fick riktigt ont i magen igår, med allt som tillkommer runt omkring, efter middagen och det vill banne mig inte släppa. Det sitter väldigt högt upp i magen och det känns hela tiden som att jag ska kräkas, men ingenting vill komma upp.
    Vet inte hur många gånger jag fick kliva upp under natten och gå på toa så jag var något mör när jag kom till jobbet för andra utbildningsveckan. Fick dock kasta in handduken kl 12 för då klarade jag inte mer.
    Magontet har inte släppt något idag heller och just nu så häver jag i mig Proviva Blåbär och Samarin på löpande band. Unnade mig även två timmars sömn på eftermiddagen, jämte sonen.
    Tror starkt att det beror på ost- och skinksalladen jag åt igår, för annars skulle nog hela familjen legat däckade idag. Men som vanligt så blir man nojig och tror att det beror på något annat. :P

Hoppas ni andra mår bra idag i alla fall!

• Lina007
    Busbus , vad roligt att se det lilla pyret! :)

Nu när min matlust kommit tillbaka något och det onda i magen försvunnit, undrar jag om någon av er håller på ett recept på pastasås som man kan använda till kycklingfiléer? :) Har ingen som helst fantasi till middag idag...
  • Lina007

Igår valde vi att offentliggöra graviditeten då storebror börjar få det svårare och svårare att hemlighålla det. :) Nu önskar jag bara att veckorna till RUL ska svischa förbi! Hoppas alla ni andra mår bra också! :)

Svar på tråden Juni-barn