Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Dancia skrev 2012-03-21 23:10:31 följande:
    Jag ska dit imorgon och hade tänkt köpa en gallerfilt så jag kan kolla pris och färger :).

Ja gör gärna det!
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Ni som äter vätskedrivande, vad heter era tabletter?

Jag har börjat samla på mig så mycket vatten nu att jag till och med vaknar på nätterna av att det bränns och sticks i fingrarna pga allt vatten och mina fingrar har blivit utbytta till tio par prinskorvar. :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Jag hade för mig att jag läst att någon åt det, men jag kanske inbillade mig. :-P Jag dricker vatten som en buffel snart och kommer nog rulla runt som en vattenballong vilken dag som helst.

• Lina007

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig utan att låta en smula knäpp.

Är det bara jag som ibland kan höra ett "plaskande" ljud ifrån magen när bebisen sparkar/rör sig? :-P Vad beror det på?

• Lina007

Bara för att man varit stor i truten och trott att man sluppit undan den detta år så kom den som ett brev på posten för ca 45 min sen; vinterkräkis. :-S hittills är det bara sonen som kräkts så vi får se om det eskalerar...

Hoppas innerligt att ingen av oss åker på något då vi ju har tid för tittut-ul nästa måndag.

Olägligt!

• Lina007

Trodde också det hade blåst bort nu, men tji fick man!

Och nu vet jag att jag inte vill vara gravid och åka på detta en gång till, att ha en liten människa där inne som vänder och vrider sig och kommer åt de nu, mest opassande delarna, som gör att man bara känner efter ännu mer... :-S

• Lina007

Snacka om att detta har tagit musten ur mig totalt...

Sonen kräktes sista gången igår efter lunchtid och till slut var det så klart min tur också, trodde jag skulle komma undan med endast dålig mage...

Har dock inte kräkts mer sen 16 igår.

Sambon tror det är något vi har ätit, för han mår prima den lyckosten! Vet inte vad det kan ha varit i matväg däremot som kan ha gjort oss dåliga. :-P

Men för att vara på den säkra sidan så blir vi hemma veckan ut, var trots allt ett barn på sonens förskoleavdelning som hade kräkts där i måndags.

Men oj vad jag har sovit dessa 1,5 dagarna och trött är jag fortfarande...

• Lina007
    Dancia skrev 2012-03-28 17:18:56 följande:
    Har känt mig lite skakis idag. När min dotter som snart är 2,5 år hade gjort nr 2 på toaletten kom det blod på papperet när jag torkade henne. Det såg precis ut som mens. Det var liksom blodklumpar och slem i så det var inte vara rent blod, vilket oroade mig. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle ringar vc eftersom hon även har problem med reflux och känslig mage. För knappt ett år sedan fick vi åka ambulans in till sjukhuset för att hon hade så ont i magen att hon skrek hejdlöst i flera timmar och hade stenhård mage. Då fick hon antagligen extremt mycket gaser av ärtsoppan hon fick på dagis.

Iaf så ska vi bara avvakta nu och se om blodet var en engångsföreteelse (hoppas), eller om det händer fler gånger, då ska det isf göras en utredning på hennes mage och tarmar.

Någon som varit med om att era barn haft blod i avgöringen nån gång?

Sonen har haft blod i avföringen några gånger, dock inte den "mängd" som du berättar, men det beror på att han blir förstoppad väldigt ofta (har haft detta problem sen ungefär 2-års ålder) och kärl sprängs.
  • Lina007

Upptäckte nu en liten vätskefylld blåsa bak i nacken på sonen, vad kan det vara?

Har inte "sökt igenom" resten av kroppen ännu för att se om han fått fler på andra ställen.

• Lina007
    Sweet life skrev 2012-03-28 17:50:17 följande:
    Har han haft vattkoppor?

Nej det har han inte, så troligen är det det. Men den måste ha dykt upp under dagen för den var inte där i morse och några andra än den i nacken har han inte heller.
Svar på tråden Juni-barn