Juni-barn
BM-besök v 34 (33+2) idag som sonen fick följa med på:
Sf-mått: 31 cm
Blodtryck: 148/81, något högt övertryck som förhoppningsvis beror på den envisa förkylningen och att vi hade gått en liten bit
Hjärtslag: 145/min
Blodsockret sa hon inget om, sa bara att det inte var något att anmärka på.
Berättade att det känns som att lillan ligger med huvudet ned sen några veckor tillbaka och visst var det så! Lite ruckbart fortfarande men BM trodde inte att hon skulle ta och vända sig något mer. Roligt att höra!
Dock tyckte hon att jag hade gått igenom hela registret med de läkemedel som finns mot hemorrojder och tyckte att jag skulle ringa till läkaren på vc och höra om han kan skriva ut något.
Ska även ringa eller smsa henne om jag får ännu en dag med hjärtklappningar, yrsel, illamående och huvudvärk som jag hade för två helger sen. Får vi se om de två senaste besökena med något högt övertryck indikerar på något ändå.
Roligt att jämföra denna veckas besök med besöket jag hade med sonen när jag väntade honom. På sf-måttet låg han 1,5 cm högre, hans hjärtslag 142/min och blodtrycket 105/60.
Har gått igenom anteckningarna från hans BM-besök och övertrycket låg aldrig så här högt med honom. :/