Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

BM-besök v 34 (33+2) idag som sonen fick följa med på:

Sf-mått: 31 cm

Blodtryck: 148/81, något högt övertryck som förhoppningsvis beror på den envisa förkylningen och att vi hade gått en liten bit

Hjärtslag: 145/min

Blodsockret sa hon inget om, sa bara att det inte var något att anmärka på.

Berättade att det känns som att lillan ligger med huvudet ned sen några veckor tillbaka och visst var det så! Lite ruckbart fortfarande men BM trodde inte att hon skulle ta och vända sig något mer. Roligt att höra!

Dock tyckte hon att jag hade gått igenom hela registret med de läkemedel som finns mot hemorrojder och tyckte att jag skulle ringa till läkaren på vc och höra om han kan skriva ut något.

Ska även ringa eller smsa henne om jag får ännu en dag med hjärtklappningar, yrsel, illamående och huvudvärk som jag hade för två helger sen. Får vi se om de två senaste besökena med något högt övertryck indikerar på något ändå.

Roligt att jämföra denna veckas besök med besöket jag hade med sonen när jag väntade honom. På sf-måttet låg han 1,5 cm högre, hans hjärtslag 142/min och blodtrycket 105/60.

Har gått igenom anteckningarna från hans BM-besök och övertrycket låg aldrig så här högt med honom. :/

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    Zvartaliljan skrev 2012-04-18 18:27:33 följande:
    Godkväll. V.31+6 idag och ligger inlagd då vattnet gick inatt avskyr sjukhus...nu är det strikt sängläge som gäller o antibiotika. Snitt om två veckor om inget mer händer.

Håller tummarna att det går bra och att bebis stannar kvar ett tag till!
  • Lina007

Har sen kl 17 idag haft förvärkar/sd (det kanske är samma sak t.o.m?). Magen blir stenhård och formad som en boll och sen har jag som världens mensvärk nere i magen som strålar ut längs låren/ljumskarna. Nästan så jag håller andan emellanåt.

Tog en Alvedon tidigare men om det här ska gå över lagom till sovdags får jag nog knapra i mig en karta. Kanske vetekudden kan lindra lite...

• Lina007
    Lina007 skrev 2012-04-19 21:39:57 följande:
    Har sen kl 17 idag haft förvärkar/sd (det kanske är samma sak t.o.m?). Magen blir stenhård och formad som en boll och sen har jag som världens mensvärk nere i magen som strålar ut längs låren/ljumskarna. Nästan så jag håller andan emellanåt.

Tog en Alvedon tidigare men om det här ska gå över lagom till sovdags får jag nog knapra i mig en karta. Kanske vetekudden kan lindra lite...

Fast nu sitter jag och äter en kvällsmacka och dricker lite O'boy och hoppas att det ska lindra...
  • Lina007
    RocketQueen skrev 2012-04-19 21:59:58 följande:
    Min erfarenhet är att O´boy gör att det mesta blir lite lättare
    Jodå, en timme senare så avtog dem, så jag antar att det är O'boy man ska köra med. ;)
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-20 08:22:07 följande:
    Av mina erfarenheter så är förvärkar när man får som du säger rejäl mensvärk och det kan stråla ut i rygg och lår medan sammandragningar är när det kommer som en kramp...börjar som mensvärk men sen hugger rejält tag i livmodern och smärtan går som upp i en topp och sen ner i en dal och under den tiden kan det göra rejält ont och man måste andas med den typ. Hoppas du förstår vad jag menar.

Tack! :)
  • Lina007

Jag går omkring i leggings eller när jag är hemma (lite för kallt ute ännu för att ha dem på sig), de haremsbyxor jag köpte på H&M häromveckan. Sen har jag tre,fyra linnen i lång modell från H&M's basicsavdelning som går väldigt varma.

Nu kan jag bocka av två grejer från "att köpa innan lillasyster kommer"-listan; gallerfilt och nappflaska. Dock fanns filten endast i rosa, hade gärna haft den i vitt, men jag kunde inte stå där och vela när det bara fanns en kvar. :-P Det som finns kvar på listan sen är egentligen grejer till mig själv; amningsbh/amningslinne, inlägg och såna saker. Det hade jag ju i och för sig kunnat köpt idag också, men måste ju ha något att göra när jag går hemma sen fr.o.m den första maj.

• Lina007

RocketQueen: vad gick den på? Jag satt och kollade på deras hemsida idag för denna gång kommer jag nog köpa de därifrån. När jag hade fött sonen så köpte jag en på H&M men det var ju detsamma som att sätta en plastpåse direkt på tuttarna, så slapp var den. :-P Vill precis som du att det ändå ska vara lite stabilt annars kan jag lika gärna gå utan...

• Lina007
    Ginny skrev 2012-04-21 11:54:55 följande:
    Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder.

Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista".

Oskar

Vilhelm

Isabelle

Livia/Olivia

Ellen/Ella

Sara

Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.

Vi har svårt att hitta tjejnamn som passar ihop med sonens fornnordiska, mestadels pga att några i vår omgivning redan har döpt sina till de namn vi väl tycker om. Vill inte att hon ska ha ett namn som halva dagis kommer ha sedan.

Vi ska väl ta och sätta oss ned framöver och gå igenom de som finns så vi har några namn åtminstone.

Det enda som är "spikat" är att hon ska få heta Linnéa i andranamn, det heter jag och jag fick det efter min fina farmor.

Det är svårt med namn tycker jag!
  • Lina007
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Jättestort grattis!!
  • Lina007

Nu har jag varit rejält förkyld sedan förra fredagen, med noll röst, snuva som heter duga och härlig rethosta...

Tycker sammandragningarna ökat de senaste dagarna och det är såna som gärna gör att jag kippar efter andan stundtals.

Är det jag som inbillar mig eller har sd ökat pga förkylningen?

Förstår inte varför det här släpper, har aldrig haft en sån här förkylning så länge och som snarare blir värre för var dag som går än tvärtom. Det krävs inte många knop för att jag ska bli helt utslagen.

Svar på tråden Juni-barn