Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Då var det dags igen, är hemma för vab idag. Sonen fick över 39 graders feber igår kväll och hemsk hosta, så natten har inte alls varit rolig.

I morse runt sju vaknade jag av att han låg och små-yrade, ryckte lite och var VÄLDIGT tungandad. Hög feber också.

Trots Alvedon så piggnar han inte på sig och vill knappt dricka.

Han har förkylningsastma sedan mer än två år tillbaka men medicinen hjälper inte mot den jobbiga andningen eller det rossliga i bröstet.

Jag var hemma tors+fre för två veckor sedan och mån+tis förra veckan men nu är det något som tagit om igen.

Ska få komma in på vc om 1,5 timme och då ska de banne mig få nöta ur vartenda provrör. Är orolig för att det är en begynnande lunginflammation eller så. :-/ Får se vad de säger sen!

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Själv får man på nöten av sambon nu när jag börjat köpa lite flickkläder till bullen i ugnen, då vi enligt honom inte kan vara riktigt säkra förrän hon kommit. :-P

Vi har lite unisexkläder sedan sonen för då fick könet bli en överraskning. Unisexkläder i all ära, men jag vill ändå att hon ska ha något i flickväg då hon kommer för jag kommer då inte ränna runt på köpcentret här det första jag gör efter förlossningen. :-P

Visst, de 90% kanske visar sig vara en lillebror ändå i slutändan men då får vi ju i så fall ge bort kläderna till någon annan. Ska ju inte köpa en hel tillverkning men så det ändå finns något.

• Lina007

Var till BM i morse och fick lyssna till härliga hjärtslag som låg på 155/minut!

Trodde det skulle vara uteslutet då det var huuur lugnt som helst inne i magen igår, kände endast när hon hade hicka igår förmiddag och sent igår kväll. Annars var hon lugn som en filbunke och satte griller i huvudet på mamman. :-P

• Lina007

Tack gode gud, ni ska bara ana vilken lättnad jag kände nu när jag läste dessa inlägg då jag trodde jag var ensam om de problemen!

Jag fick problem med hemorrojder efter att ha fött sonen. Jag har testat AC3 och Xyloproct men de hjälper bara mot de små stackare och jag har även gjort en rektoskopi, men de håller sig fan fast som iglar.

När jag gjorde rekton så sa läkaren att hon inte ville göra något åt dem (tex operation) då det skulle kunna göra det svårare att "hålla igen" och så.

Men jag är så äcklad av dem, och precis som Lillsnurr82 skriver så är även sexlivet drabbat då man känner sig allt annat än sexig och åtråvärd med dem.

Jag vet inte vad mer man kan prova eller om BM kan rekommendera något. Men tro mig när jag säger att jag ett flertal gånger har funderat på att kräva ett kejsarsnitt denna gång då jag inte alls kommer vilja ligga och fläka ut mig med dessa åkommor. Vet så klart att de säkerligen har sett och varit med om det mesta, men det är så jävla vidrigt.

• Lina007
    emma78 skrev 2012-02-15 19:25:34 följande:
    oj vad fort tiden går....Redan i v 24 på fredag!!

Jag är nu sjukskriven på halvtid pga mina foglossningar...inte smidigt att jobba i restaurangbranchen med sådana besvär:(( Blev faktiskt sjukskriven tiden ut fram till havendeskapspenningen (som jag hoppas ska gå igenom) träder in i v 30! Blev oxå remiterad till vattengymnastik och ett bälte med så klart!

Lillparvlen i magen har börjat sparka riktigt ordentligt nu,ÄNTLIGEN!! Kan fortfarande inte känna alla sparkar utanpå magen och konstigt nog känns det nästan alltid som att h#n sparkar inåt eller neråt mot muffen! Konstig liten prick:)) Ett litet mönster av vakenhet har oxå börjat synas......10-11 på kvällen och 5-6 på morgornen.......hoppas kunna ändra liiiite på det då vi är såååå bortskämda med sömnen nu när man nästan har tonåringar!Annars är det ju bara att gilla läget:))

Fick vara med när min bästa vän "plussade" i fredags!!LYCKA!! Vilka lattemammor vi ska bli:))

Kram på er!      

Jag är i v 24+2 och precis som du säger, har jag också svårt att känna sparkarna ordentligt utanpå och lillasyster sparkar också väldigt mycket inåt och neråt (undra om hon kan ha ett finger med i spelet med mitt onda blygdben? Känns som någon slagit mig med baseballträ där). :-P

Kan inte låta bli att jämföra denna tid med tiden då jag väntade sonen och då tycker jag att jag kunde känna mer utanpå än vad jag gör nu - men det kommer väl tids nog.
  • Lina007

Jag är så ivrig!

En kompis hade tid för igångsättning igår em och jag väntar med spänning på ett meddelande om nedkomst

Gissa om jag har slagit personligt rekord i antal inloggningar på Facebook denna vecka för att se något tecken på att den lill* kommit!

Nu längtar ju en annan ännu mer...

• Lina007

Jag har funderat på att göra det också, dels för att jag har så ont att jag måste få hjälp att bli utknuffad ur sängen på morgnarna och sen denna smärta under dagarna.

Måste man ha varit till en sjukgymnast först för att få det dokumenterat att kryckor behövs, så det inte skulle bli några frågetecken eller för att de kanske tycker man borde "klara" viss smärta?

Man vet ju aldrig med vissa...

Gör man annat än gnäller nu över alla ens krämpor? :-P

• Lina007

Jag är så avundsjuk på er som ska göra 3D-ultraljud!

Vi höll på att göra det när vi väntade sonen, men av någon anledning blev det inte av. Denna gång skulle jag vilja göra det då vi inte vet om det här blir vårat sista. Synd bara att närmaste klinik som utför detta är i Sthlm, info dagsresa direkt.

Jag satt och kollade på Tittut's hemsida igår och gav sambon några hintar till vad jag tyckte vi kunde unna oss i gemensam present då vi i morgon firar fyra år tillsammans alt vad jag kan tänka mig att önska mig i present till bemärkelsedagen på söndag. Tror dock inte budskapet gick fram öht.

Svar på tråden Juni-barn