Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

gizmolarson skrev 2012-03-10 11:59:33 följande:
    Har en i juni men kommer inte ihåg, var varmt den sommaren så det behövdes inte så mycket, men jag hade köpt en sommartäcke eller vad det heter med små hål i, det var superbra iaf

Aha sommartäcke, vart införskaffar man sånt? Är det som ett täcke eller mer som en filt?
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Jag åt en hel ask jordgubbar häromdagen så det hoppas jag inte :-P har svårt att tro att det skulle vara något med dem, för det är precis som Bumman79 skriver att de är väldigt fulla med järn.

• Lina007

V.29 (28+0) idag!

Här gör hon inget annat än sparkar neråt och inåt fortfarande. Ibland kan hon snurra till och ge en kick högre upp, men det hör då inte vill vanligheterna.

Jag kände sonen betydligt mer på utsidan och högre upp vid den här tiden, än vad jag gör med lilla madame. Sen får jag värsta spökena i huvudet och tror att hon inte växer ordentligt för att jag känner henne så lite. :-P

Längtar tills det blivit så pass att kompisar och familj kan känna henne mer än en rumpa som putar upp, vill gärna inte ha deras händer så långt ner för att kunna känna något. :-P

• Lina007

Yrsel hade jag jättemycket av under graviditeten med sonen, fick pimpla i mig blutsaft för att hålla järnet på en bra nivå.

Hittills har jag inte alls märkt av det, men det kommer nog som ett brev på posten snart också som med alla andra krämpor!

Här är en till som har väldigt svårt att ta sig ur en soffa, en säng eller upp från golvet om jag suttit där och lekt med sonen. I sängen måste jag ha sambon i närheten så han får rulla runt mig, att ta mig från en sida till en annan kan jag inte göra själv öht. :-P

• Lina007

Det har ju talats lite om bilar och barnens placeringar tidigare, så jag tänkte ta upp det igen då jag är lat och inte orkar leta upp de sidorna. :-P

Ett tag så funderade vi på att sälja min (kära) Golf III:a och köpa något större tills lillasyster kommer, men vi kommer nog ha kvar den ett tag till för det kommer bli tillräckligt med andra utgifter nu

Det jag funderar lite på däremot är hur jag ska placera barnen. Vad är "bäst"; att ha sonen som vid systers ankomst kommer att vara 3,5 år bak och lillasyster fram på passagerarsidan eller tvärtom? Sonen sitter bak nu på passagerarsidan och när man sitter där så ser man knappt ut för att sätet är skjutet så långt fram.

Så det kommer bli väldigt trångt och osmidigt för mig som förare att ha båda bak.

Hur har ni andra gjort?

Odin 081202 | lina007.blogspot.co
  • Lina007
    gammelmamma skrev 2012-03-14 21:16:20 följande:
    I kväll ramlade lilla hjärtat och slog upp pannan så blodet sprutade, första ordentliga ärret är här :( 

Det gjorde sonen i våras och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig när jag såg allt blod. Som tur var så såg det betydligt värre ut än vad det var, ett sår på ca två cm och en halv cm djupt. Har han aldrig gett sin mor hjärtsnörp förr, så gjorde han det då. :-P

Sen tog det ganska högt upp, ganska nära hårkanten.

Sen blev han slagen med en spade på dagis i höstas och fick ett fint sår också, så nu har han ett ärr på vardera sida. :-P
  • Lina007

Jag har tid hos BM i morgon klockan 8 och bl.a så ska det ju göras urinprov och helst av morgonurinen. Dock fick jag inte med mig något rör sist jag var dit och jag kliver upp klockan 05.50 i morgon för att hinna skjutsa sonen på dagis innan. Med (stor) risk för att kissa på mig så undrar jag om det är OK att kissa i en liten flaska? :P Eller det kanske inte är så himla noga med att ta proverna på första, eller andra, kisset...

Måndagen 2/4 har jag och sambon unnat oss och bokat tid för 3D-ultraljud på Tittut-kliniken i Sthlm, det ska bli så roligt! :) 

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 lina007.blogspot.com
  • Lina007

Hade önskat att Ullared hade en mer överskådlig hemsida över deras produkter istället för deras blogg som man får mejla till... Jag har för mig att jag har läst här att någon/några köpt gallerfiltar där, eller har jag drömt då? :P Hur mycket kostade de och fanns de i olika färger?

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 lina007.blogspot.com
Svar på tråden Juni-barn