Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2012-03-11 23:32:30 följande:
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Jag känner också sparkar neråt. Tror inte det är någon fara kännde samma med dom andra tre. Dom snurrar ju runt å sparkar både uppåt och neråt. Har även en sån jäkla träningsvärk i magen nästan helatiden. Och foglossningen fram är inte av denna värld. Nu fattar jag varför man behöver kryckor. Jag stapplar fram som en gammal kärring. Jag KAN INTE gå långt ute längre. Det e omöjligt. Och ligamenten fram ut mot ljumskarna är också så jäkla ömma. Det gör rent ut sagt ont hela tiden vilket ger mig ett strålande humör. Ge mig juni NU!!!!!!!!!!!!

Dags för ny magbild V27 nu:)

Just det på fredag ska vi göra 3D/4D ultraljud.....längtar efter att se min son. Hoppas det blir bra bilder. Nån som vet vilka faktorer som spelar in, typ fostervatten, bukfett, vecka man gör det????? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Tror det e vanligt att känna yrsel. Man får tänka på att verkligen dricka ordentligt och äta regelbundet och bra. Nu börjar jag få den där obehagliga känslan att magen liksom trycker upp mot lungorna. Man vill bara sitta tillbakalutad.

Gav mig på lite långsam damsugning i köket nyss.....inte så bra ide. Satan va det tog på fogarna. Ni med riktigt jävlig foglossning kan ni känna ibland att benen liksom e för tunga för att lyfta. Jag får den känslan att man bara vill släpa sig fram. Och att ta mig ur soffan och sängen måste se väldigt roligt  ut.

Nu har vi äntligen hittat en bil som passar oss:) Det blir en Chrysler Voyature (stavning????) den e klassad som minibuss och har 7 rymliga säten och ett stort bagage där syskonvagnen lätt får plats.
    Hittat en skapligt billig också så om allt går som det ska och vi får rätt pris för bilen vi byter in så är vi minibuss ägare i veckan:) 

• IdaElinLivia040611

Godmorgon. Grattis igen Agnes.
    Gud så skönt det var att sova med en kudde mellan benen. Gjorde det för första gången i natt och jag sov så bra. Tiden går så snabbt så man glömmer att man e ganska långt gången. V 28 snart ju. Det e väl inte så konstigt att man börjar få krämpor nu. Är ju allt typ 10-12 veckor kvar bara. Hjälp det känns nästan lite läskigt för veckorna susar ju bara förbi. Det e redan mitten av Mars och jag tyckte att jag nyss betalde räkningar för februari...Förvånad.

Kollar på lite bilbarnstolar och igår handlade vi en gåstol och hoppgunga till minsta tjejen som nu e 6 mån. Dessa kommer ju även lillebror att få använda. Längtar efter nya vagnen som jag ska hämta den 1 April.

Lillebror lever rövare i magen som aldrig förr. Blir så himla öm i magen efteråt. Är även totalt förstoppad och det gör inte saken bättre. Köpte katrinplommon igår så nu ska jag äta dom och hoppas att det händer något. 

Underbart väder idag också....blir alldeles pirrig av all sol...vårkänslor:):):) 

• IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-03-14 09:44:25 följande:
    Vill också säga grattis till de första bebisars! Hoppas att de växer och att tiden på sjukhuset går snabbt.

Idag ska jag till Mvc , och nu ska jag verkligen säga ifrån ordentligt (brukar inte göra de) för bu orkar jag inte mer, detta är 3 sömnlösa natten men sammandragningar. Igår fick jag till och med vara hemma för att sd var så starka, satt i soffan med rispåse hela dagen och de avtog inte då heller ( har tänkt om de berott på att jag stressar omkring förmycket). Så till slut kl 16 så tog ja en sån där hemsk bricanyl ja blir skit dålig av dem. Då släppte de så att dom inte gjorde ont men de kom fortfarande regelbundet. Och magen är hela tiden hård som om att jag går och spänner den hela tiden. Mådde bättre vid 18 så jag och sambon tog en kort promenad till graven. Men de skulle vi inte ha gjort.
    Smärtan kom tillbaka ggr 100 med typ kramper skulle kunna tänka mig att tarmvred känns så. Plus att de gjorde skitont i underlivet till och från. Fegis som man är så ringer man ju inte in, jag är så rädd att de ska dömda mig utifrån de vi vart med om innan. Mycket babbel här nu, men igår va första gången som jag påridit blev rädd.
    Men ring förlossningen och berätta vad du känner. Jag har varit inne 2 gånger redan och det är aldrig några problem. Inte kul om tappen blir påverkad och förlossningen sätter igång hemma. Bebis e så liten så det går så jäkla fort. Du stör dom inte och du e inte löjlig. Du är orolig och det du känner är inte normalt. Man ska inte ha regelbunddna samandragningar som gör ont i normala fall.
    Det värsta som kan hända är ju att dom säger att allt ser bra ut och tappen inte är påverkad. Och då kan du i alla fall känna dig lugn hemma även om det är riktigt jobbigt att dras med så mycket sammndragningar.
    Dom kan även skriva ut bättre tabletter än bricanyl. Jag mår också skit av dom och fick nu Adalat som är effektivare och inte påverkar en överhuvudtaget.
    RING IN NU!!!!!! Kram 
  • IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-03-14 16:25:23 följande:
    Vad är Adalat? Jag behöver verkligen värktabletter. Förra graviditeten hade jag både det och sömntabletter men när jag pratade med läkaren nu så finns det inget som är testat tillräckligt mycket. Detta håller på att ta knäcken på mig eftersom jag inte kan sova pga värken. Dessutom har jag jättemycket förvärkar på nätterna, är inte det konstigt, borde ja ginte ha det på dagen? Det brukar lätta lite framåt tidig morgon, då får jag ett par timmarns sömn innan det är dags att gåupp. Någon som har fått värk och sömntabletter utskrivna och i så fall vad för några. 
    Adalat är inga värktabletter utan en blodtrycksmedicin som mattar av sammandragningar. Äter inga värktabletter mer än alvedon ibland för huvudvärk så där e jag inte till mycket hjälp. Man kan ha förvärkar/sammandragningar även i lugnt tillstånd och det är tydligen ganska vanligt att det kommer framåt kvällen natten när man vilar. Jag får när jag vänder mig i sängen, ligger raklång med kroppen på rygg med benen helt utsträckta eller när jag e kissnödig. Så nykissad och med en kudde mellan benen på vänster sida är bäst för mig. Då får jag nästan inga alls.

Jobbigt att du inte kan sova. Det funkar ju verkligen inte i längden Rynkar på näsan , hoppas nån annan är bättre på värk och sömntabletter.
  • IdaElinLivia040611

Jag tycker själv att magen e stor, men andra blir förvånade när jag säger vilken vecka jag är i särskillt eftersom det e 4:an. Men jag e ju van att vara pinnsmal så det e väl därför. Hatar att gå upp i vikt men får vara glad att det bara e magen som ökar och inte övriga kroppen (lår, rumpa mm) Det räcker gott och väl med lite extra lovehandels....bläää.
    Nej hela kroppen skriker efter att få träna. Ska springa 30 min varje dag och njuta av varje sekund. Och köra hårda pass på gymmet, satan va härligt!!!!

Hoppas verkligen att det inte blir snitt och att man är kan vara igång efter typ 4 veckor.  Känner för varje dag som går att det e såååå skönt att detta e sista barnet. 

Imorgon e det dags för 3/4 D ultraljud, jag längtar ihjäl mig Hjärta .

• IdaElinLivia040611

Ville bara dela med mig av en bild från ultraljudet idag. Här är han våran Luca <3
  • IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 12:11:25 följande:
    Nu är vi hemma igen och bebis levde , tack gode Gud! Men de va inte så konstigt att jag inte känt nånting för den sov. Och de sa att den förmodligen ändrat sina sovrutiner men de förstod vår oro till 100% och de gjorde alla möjliga sorters tester och vi fick även träffa läkare. Även hon försökte väcka bebis , till slut satte hon på så att man hörde hjärtljuden för hon sa att en del bebisar vaknar utav de och då började de röra sig lite där inne. Otroligt skönt, men ändå konstigt då har den alltså sovit från kl 07-11 länge tycker vi. Men skönt att ha fått de uppkollat. De är ju hemskt vänliga på förlossning , och påpeka flera ggr att vi var välkomna hur många ggr på dygnet vi ville. Ja sa att de va pinsamt att, men hon tyckte inte att jag alls skulle ursäkta mig.
    Påvägen ut så var rummet till änglarna öppet och vi såg den lilla änglasängen som vår dotter låg i, många tankar. Sängen är otroligt fin men jag vill inte behöva lägga ett barn till i den..
    Gud va skönt att allt var bra. Ganska läskigt när till och med dom på fl måste ta till knep för att väcka den lilla/e. Min lever ju rövare mest hela tiden men om han nån gång sover så hjälper alltid något sött. Jag har aldrig behövt väcka honom men jag känner att så fort jag får i mig choklad eller nått på kvällen så blir han som tokig.

Hoppas att ni inte behöver åka in flera gånger. 
  • IdaElinLivia040611

V28 idag och nyss hemkommen från specmvc. Tappen ytterst lite kortare. Ca 1,9 cm har varit 2,2 sen fyra veckor tillbaka. Så får fortsatt ta det lugnt. Det blir nog ingen fullgången bebis det här. UL läkaren sa typ v 34-35 om han fick gissa. Och det e väl vad jag tror också. Positivt att jag inte har några sammandragningar i alla fall. Har den minskat typ 3-4 mm på fyra veckor så ligger jag ju ganska bra till att klara mig över v 32 i alla fall. Min första gräns va den här veckan v 28 nästa plattå blir v 32.

Hade en jätte gullig UL läkare som gav mig super fina 3 D bilder gratis {#emotions_dlg.flower} . Lägger upp i bildtråden. Och dags för ny magbild.

Gammelmamma: Gud va skönt att din pappa klarade natten . Hoppas han kryar på sig ännu mer. 

• IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-03-19 13:48:42 följande:
    Tack och vad skönt för dig att du verkar klara den värsta krisen
    Ja nu känns det mycket lugnare. Runt v 24-26 va jag riktigt nojjig. Nu pekar ju allt på att jag går förbi v 30 i alla fall. Och det e ju en enorm skillnad mot v 25 som dottern kom i.
Svar på tråden Juni-barn