Juni-barn
Dags för ny magbild V27 nu:)
Just det på fredag ska vi göra 3D/4D ultraljud.....längtar efter att se min son. Hoppas det blir bra bilder. Nån som vet vilka faktorer som spelar in, typ fostervatten, bukfett, vecka man gör det?????
Tror det e vanligt att känna yrsel. Man får tänka på att verkligen dricka ordentligt och äta regelbundet och bra. Nu börjar jag få den där obehagliga känslan att magen liksom trycker upp mot lungorna. Man vill bara sitta tillbakalutad.
Gav mig på lite långsam damsugning i köket nyss.....inte så bra ide. Satan va det tog på fogarna. Ni med riktigt jävlig foglossning kan ni känna ibland att benen liksom e för tunga för att lyfta. Jag får den känslan att man bara vill släpa sig fram. Och att ta mig ur soffan och sängen måste se väldigt roligt ut.
Nu har vi äntligen hittat en bil som passar oss:) Det blir en Chrysler Voyature (stavning????) den e klassad som minibuss och har 7 rymliga säten och ett stort bagage där syskonvagnen lätt får plats.
Hittat en skapligt billig också så om allt går som det ska och vi får rätt pris för bilen vi byter in så är vi minibuss ägare i veckan:)
Godmorgon. Grattis igen Agnes.
Gud så skönt det var att sova med en kudde mellan benen. Gjorde det för första gången i natt och jag sov så bra. Tiden går så snabbt så man glömmer att man e ganska långt gången. V 28 snart ju. Det e väl inte så konstigt att man börjar få krämpor nu. Är ju allt typ 10-12 veckor kvar bara. Hjälp det känns nästan lite läskigt för veckorna susar ju bara förbi. Det e redan mitten av Mars och jag tyckte att jag nyss betalde räkningar för februari...
.
Kollar på lite bilbarnstolar och igår handlade vi en gåstol och hoppgunga till minsta tjejen som nu e 6 mån. Dessa kommer ju även lillebror att få använda. Längtar efter nya vagnen som jag ska hämta den 1 April.
Lillebror lever rövare i magen som aldrig förr. Blir så himla öm i magen efteråt. Är även totalt förstoppad och det gör inte saken bättre. Köpte katrinplommon igår så nu ska jag äta dom och hoppas att det händer något.
Underbart väder idag också....blir alldeles pirrig av all sol...vårkänslor:):):)
, hoppas nån annan är bättre på värk och sömntabletter.
Jag tycker själv att magen e stor, men andra blir förvånade när jag säger vilken vecka jag är i särskillt eftersom det e 4:an. Men jag e ju van att vara pinnsmal så det e väl därför. Hatar att gå upp i vikt men får vara glad att det bara e magen som ökar och inte övriga kroppen (lår, rumpa mm) Det räcker gott och väl med lite extra lovehandels....bläää.
Nej hela kroppen skriker efter att få träna. Ska springa 30 min varje dag och njuta av varje sekund. Och köra hårda pass på gymmet, satan va härligt!!!!
Hoppas verkligen att det inte blir snitt och att man är kan vara igång efter typ 4 veckor. Känner för varje dag som går att det e såååå skönt att detta e sista barnet.
Imorgon e det dags för 3/4 D ultraljud, jag längtar ihjäl mig
.

V28 idag och nyss hemkommen från specmvc. Tappen ytterst lite kortare. Ca 1,9 cm har varit 2,2 sen fyra veckor tillbaka. Så får fortsatt ta det lugnt. Det blir nog ingen fullgången bebis det här. UL läkaren sa typ v 34-35 om han fick gissa. Och det e väl vad jag tror också. Positivt att jag inte har några sammandragningar i alla fall. Har den minskat typ 3-4 mm på fyra veckor så ligger jag ju ganska bra till att klara mig över v 32 i alla fall. Min första gräns va den här veckan v 28 nästa plattå blir v 32.
Hade en jätte gullig UL läkare som gav mig super fina 3 D bilder gratis
. Lägger upp i bildtråden. Och dags för ny magbild.
Gammelmamma: Gud va skönt att din pappa klarade natten . Hoppas han kryar på sig ännu mer.