Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-03 16:22:33 följande:
    Hemkommen från kontroll av tappen. Och kan man tänka sig att den var lite längre idag :) YES!!! mellan 23-20 mm så det var ju superbra. UL läkaren sa att han inte tyckte vi skulle kolla mer om inte mina sammandragningar blir fler (har ju typ inga nu) eller att jag känner av någonting som jag tycker känns annorlunda. Så jäkla skönt å veta att det verkar vara helt normalt att mn tapp e så här.

Gjorde ett TUL också och lilla kraken väger nu 1500gram, en riktig medelbebis. Och några fler sånna mätningar tyckte dom var onödiga när han hela tiden sett så fin ut på kurvan.

Så en riktigt bra dag i dag. 
    Vad härligt!
    emma78 skrev 2012-04-03 16:43:38 följande:
    Här  har vi varit hos BM idag:))Alla värden kanon bra! SF måttet 31!!! hade vuxit 5 cm sen jag var där sist!! Sonen var stor när han föddes 3 v tidig med stadiga 4015g undra hur denna kommer vara då SF måttet inte var så stort med honom i samma vecka (29+ 4) !  Väger era BM er varje gång? Min har inte tagit någon vikt sedan inskrivning....Men det kanske man ska vara glad över:))Det enda negativa idag var att jag fått tillbaka min GBS:((Men jag fick ingen antibiotika då jag inte besväras av den....än.....!Trodde att man alltid fick antibiotika oavsett?Ja,ja det löser sig säkert!Fick förreseten besked från FK att min föräldrapenning kommer att baseras på min "nya" lön!! LYCKLIG!! Har dock inte fått besked om min grav peng ännu......ska ju gå hem nästa vecka så det börjar brinna lite i knutarna nu.....
    Min bm väger alltid.
  • Havsjungfrun
    AAEV skrev 2012-04-03 20:38:40 följande:
    Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för tidigt födda :)
    Skönt att höra! Tänker på dem ofta.
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-04-03 21:50:16 följande:
    Måste bara dela med mig av vad min underbara blivande 6 åringar sa idag, Elvis brukar klappa magen varje dag å fråga hur bebisen ligger så jag visade var bebisens huvud å fötter är, Elvis tittade en stund på magen å frågade - Men var ligger muffinsen då?? Jag funderar lite å frågar vilken muffins han menar. - Ja men du vet den där kakan du brukar prata om mamma! Ja funderar lite till, - Hmm menar du moderkakan? Elvis svarar allvarligt att JA precis den kakan för det är väl som en muffins typ som bebisen får mat ifrån?! Ja svarar att ja nästan så skulle man kunna kalla den å visar honom exakt var muffinsen ligger Haha såna underbara tankar ett barn kan ha!
    Är lärare och vikarierar just nu som speciallärare. När jag undervisade en kille som går i 1:an igår blev jag akut kissenödig så jag förklarade läget för honom och undrade om det gck bra att jag gick på toa. Då sa han storögt: Har du en bebis i magen? Svarade: Ja, det är inte bara en massa bullar jag har ätit (och klappade min gigantiska mage). Då kom hans svar: Det trodde jag!
    Idag tog jag på mig min tröja där det står BEBIS över hela kulan i fall att någon mer undrat ;) 
  • Havsjungfrun

Åh vad roligt att det fortfarande tillkommer nya till tråden! Välkomna!

Är nyss hemkommen efter en timme i tandläkarstolen som slutade med att jag fick dra ut en tand. Värker ordentligt. Hade inte riktigt räknat med det så jag åt ett äpple på vägen dit annars har jag inte ätit sedan lunch kl. 11 men nu ska jag äntligen få äta igen. Hoppas att jag mår bättre då. Ingen hit att svälja en massa blod hela tiden när man mår illa...

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-04-05 21:09:59 följande:

O nej, här har du åtminstone en till som känner sig lika sexig som ett kylskåp och smidig som ett staket...
    Jag tycker synd om mina arbetskamrater som måste sitta bredvid mig på lunchen när jag nu mer eller mindre måste hänga mig över bordet för att nå fram och inte riskera att spilla på magen. Sen att jag måste andas med öppen mun för att luft öht ska passera min kropp, och då säkert smaskar på köpet, gör mig nog inte tills världens bästa bordskamrat. :-P
    Själv stoppar jag alltid ner en servett i byxlinningen (med tröjan mellan) när jag äter på jobbet eller borta för att skydda tröjan ;)
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-04-08 10:45:22 följande:
    Måste bara fråga er som har åderbråck i underlivet...klarar ni av sex ändå? Eller eg vill jag fråga er alla om det här med sex, hur pigga är ni nu när vi har två månader kvar? Jag känner mig osexig de lux och åderbråcken gör det inte bättre. Får så dålgit samvete för att jag inte har ork eller lust, tycker synd om sambon som "inte får ngt" och att det kommer säkert bli månader till innan man själv är med på banan...Att inte ha sex så här stressar mig kopiöst! Blir oroad för relationen och allt, suck! Hjälp mig med lite tankar och råd, snälla!!! 
    Konstigt nog stör inte mina svullo-åderbråck sexet alls.De blir mycket värre av att bara sätta mig ner på toalettstolen. Älskar fortfarande att ha sex men känner mig helt klart mer otymplig och osmidig nu. Ingen idé att tvinga sig till sex om man inte känner för det! Ett par månader utan dör man inte av. Vi har haft sex ca. 1 månad efter förlossningen så det måste inte gå flera månader innan man kommer igång igen, beroro självklart på hur förlossningen gått och hur man läkt ihop också. Det viktigaste är att man har närhet och beröring! 
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-04-08 20:25:03 följande:
    Har shoppat lite babykläder och saker och kollat lite på en sån där sovpåse till bebisar men undrar om det verkligen är nödvändigt med en sådan? Å speciellt under sommaren när det kanske är värmebölja?
    Hade en sovpåse men av varianten där man drar ihop en snodd längst ner, tycker att de andra verkar varma och klumpiga...
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 20:15:04 följande:
    Någon mer som fått/har hemorrojder?
    Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!
    Japp, fick tidigt. Använde Xyloproct. Viktigt att dricka mycket och att äta typ dadlar och fikon som håller magen igång. Många tipsar om kiwi också.

• Havsjungfrun

Ensortsmamma: Hoppas att det kommer att kännas lättare för er när dessa dagar är passerade... Kramar till dig!

Har dock hört att det behövs typ 8 utlösningar för att det ska bli tillräckligt stor mängd av dessa ämnen... 

• Havsjungfrun
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-09 20:57:04 följande:
    Ni som har fött barn tidigare - har ni tagit lavemang vid ankomst till förlossning?
    Sitter med mitt förlossningsbrev och har lite funderingar kring just lavemang.

Tar det långt tid innan man fått lavemanget innan tarmen töms ??

Ursäkta frågan =)      
    Nix, det har kroppen fixat så bra själv. Har fått springa på toa ptskilliga gånger när värkarna väl kommit igång.

AAEV : Hoppas att ni klarar er!!! Vi träffade kuisnerna idag hos farmor och farfar och fick väl på plats veta att faster inte var med för att hon varit dålig inatt och spytt men att det nog inte var magsjuka så jag känner igen situationen. Vill faktiskt få en möjlighet att göra ett val i alla fall...
  • Havsjungfrun

V. 33 idag. Ska på TUL imorgon för att göra en viktskattning då jag låg 0,1 över gränsvärdet på glukosbelastningen. Har fått order av maken att inte kolla för noga på skärmen så att jag inte råkar "öppna julklappen i förskott". Köpte en söt liten kofta som jag bara inte kunde motstå idag på rean. Vet ju inte vem som bor därinne men om det skulle vara en tjej så ska vi på bröllop på midsommarafton och då skulle den här vara perfekt. Om inte den blir använd för oss får jag väl ge bort den.
    Här skriver man inte förlossningsbrev själv längre utan bm skriver in tankar och önskningar i journalen så har de läst det på fl när man kommer in.  
    Ska försöka att handla en del grejer imorgon tänkte jag för att förbereda men det är typ blöjor, näsdroppar, en amnings-BH att börja med o.s.v.  

Svar på tråden Juni-barn