-
Så har jag också ibland. Man kan nästan tro att den har ett anfall inne i magen.emersson75 skrev 2012-04-14 12:56:02 följande:Det måste ju vara normalt för det verkar ju som många här känner samma sak :)
-
Hicka har h*n absolut ibland men det här känns som mycket fortare tycker jag...Ensortsmamma skrev 2012-04-14 14:17:17 följande:Ni tror inte att de är hicka era bebisar har? För min bebis har nämligen såna " ryckningar" flera ggr om dagen, passade på att fråga min bm (då bebisen höll på så en gång när jag var där) och fick till svar att den har hicka :)
-
Ja ha, är det det som vi alltså känner...Sweet life skrev 2012-04-14 16:27:12 följande:Darrningarna man känner är när barnet kissar. Det förklarade en vän till mig som är obstetriker...
jag undrade nämligen vad det var och om det är något konstigt. Men det är det tydligen inte...
Frågar igen: Har någon tips på en fin bebismössa att ta med till BB? I hjälmmodell har vi redan och jag vill gärna ha en med en knut på toppen. Vet inte om det är en kille eller tjej därinne? -
Kollade på Pop häromdagen och hittade en söt men de var slut i minsta storleken både i affären och i webshopen. Vill gärna se bilder :)Sweet life skrev 2012-04-14 16:34:57 följande:Jag köpte ett par av en kompis från H&M, ska ta ett kort och lägga upp i bildtråden.. :) Supersöta, den ena är en grå den andra är grå med lite blått..
Har inte PoP annars? -
Jag har tänkt att köpa en inna så får jag se vad som händer med brösten när det rinner till. Med de andra har jag kunnat ha normal storlek i alla fall.Stumpilumpan skrev 2012-04-14 19:37:51 följande:Amnings BH !
Hur gör ni? , hade tänk införskaffa mig en till BB, MEN hur köper man rätt storlek ? ... brösten växer väl ytterligare till efter förlossningen?
Hur har ni gjort, eller tänker göra?
Såg att Minimundus hade rea på Anita maternity-bh:ar. Hade en tidigare och den var min favorit. De hade stooora storlekar. -
Är så sjukt trött så jag vet inte var jag ska göra av mig själv
. Var samma visa igår. Lill-Skrutt tar enormt mycket plats som h*n ligger nu vilket gör att det inte känns så bekvämt alls. Får väl vara glad över att jag känt mig ganska så pigg och har fixat en del under veckan jag varit ledig. Bara två veckor kvar att jobba nu
.
-
50 dagar kvar till Bf enligt graviditetsuträknaren
-
Har 21 månader mellan mina två första. Sonen föddes v. 35+4 och dottern på BF så det stämde då inte på mig i alla fall.LillSnurr82 skrev 2012-04-15 21:02:42 följande:Men om man får sitt andra barn tätt efter det första, borde det inte vara vanligare att föda tidigare då?(hoppas) jag födde dottern i vecka 39+6 alltså dagen innan utsatt datum. Detta var december 2010 så inte så länge sen.. Mina förhoppningar är att denna förlossning ska starta lite tidigare ..
Kan också tänka mig 2-3 veckor innan BF ;)Fast tvärtom, en dag senare...stjärnfrukt skrev 2012-04-15 21:52:40 följande:Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel?
-
Har också sovit uruselt inatt. Dottern har låtit mycket i omgångar. Jag vaknade vis fyra och bara låg och vred mig tills ca. 30 min. innan det var dags att gå upp och då drömde jag hur mcyket konstigt som helst. Detta plus alla kisspauser i sovandet gör att jag känner att det blir en tidig kväll ikväll.
Imorgon ska jag till tandläkaren direkt på morgonen och till diabetessk direkt efter jobbet så jag behöver lite energi. -
Var hos diabetsskk idag då jag låg på gränsen på glukosbelastningen. Hon sa att insulinbehovet ökar fram till ca. v. 35 och sedan går det ner igen. Du är inte förkyld eller så? En infektion ökar sockerkänsligheten. Hoppas att din glukosbelastning går bra!JennieJ skrev 2012-04-17 10:36:24 följande:Varit på 33 veckors besöket hos bm idag! Resultatet: VIKT: sedan inskrivning +14,5 kg / sedan pluset 6 okt +23,2 kg (oj då) SF-MÅTT: 33 cm SOCKER: 10,1 (på nästan tom mage, gränsen går vid 8 så glukosbelastning på torsdag) BLODTRYCK: 125/80 ( kanon) HJÄRTLJUD: 150 slag per min