Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:
    Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...
    Knubbiga kinder hade han o var så söt...

21% över o vägde 2890 nu...
    Ungefär om vår son vägde när han föddes v. 35+4 då. Han vägde 2 900 g och var 46 cm lång. Ska de göra något extra TUL?
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Skönt att höra att du har det bra och blir väl omhändertagande!

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-18 14:23:49 följande:
    Hej tjejer ! Har en undran och de är att imon bitti ska jag göra glukosbelastning så från och med 22 ikväll får man varken dricka eller äta! Detta gör mig panikslagen då jag dricker minst 1 liter vatten varje natt, så jag undrar hur ni gjort? Är de verkligen hela världen om man dricker 1 el 2 glas vatten?
    Du ska inte dricka något för det späder ut men det går bra att skölja eller gutgla. Tycker att det är sjukt jobbigt att inte få äta på morgonen eftersom jag mår så illa, kan ju inte ens ta min Lergigan comp mot illamåendet. Jag ät en tallrik gröt vid 21-tiden med förhoppning om att stå mig längre.
  • Havsjungfrun

Gurgla och åt! Vilka stavfel man gör...

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-18 15:40:05 följande:

Tack för svaret! Får göra mitt bästa genom att gurgla men kanske tar ett par droppar :/ kommer känna mig svimfärdig utan vätska och mat i mig! Gillar inte att behöva göra detta så sent i graviditeten för man är verkligen beroende att få i sig något jämt och ständigt! Men kl 10 imon bitti är de över då jag ska vara där och de blir att fira med en jätte frukost ;)
    Jag vet, det är inte kul! Viktigt att ha med dig så att du kan äta direkt efteråt. Försök att stå upp så sent som möjligt så att du inte behöver vara utan mat i vaket tillstånd längre än nödvändigt. Ta med dig något att läsa så att tiden går lite fortare.
  • Havsjungfrun

Zvartaliljan: Håller tummarna för att bebisen stannar ett par veckor till!

Aikotakara: Hoppas att det går bra för dig och bebisen!

• Havsjungfrun

PIO: Håller tummarna för dig och din bebis också!

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-19 10:17:09 följande:
    Hej tjejer nu är testet klart och vid första blodtagningen hade jag 5,6 och 5,7 och efter 2 timmar låg de på 11 så jag har fått graviditets diabetes men lätt sådan! Va som nu händer vet jag inte än?
    Fick du ingen info om vad som kommer att hända nu?! Du kommer att få göra TUL nu och minst ett till närmare förlossningen. Du kommer att få kostråd av en diabetssk och få med dig en blodsockermätare hem så att du kan ta blodsockerkurvor hemma. Beroende på hur de ser ut får du göra koständringar eller om det inte räcker ta insulin.
  • Havsjungfrun

Ang. napp: Sonen tog bara en sorts napp och det var en gumminapp med rund kula, inget annat dög. Dottern ratade alla oavsett matrial och form.

• Havsjungfrun

PIO & Zvartaliljan: Tänker verkligen på er!

Svar på tråden Juni-barn