Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-04-20 11:55:23 följande:
    Håller på att bli galen just nu... Ingenting passar eller känns skönt att ha på sig längre...

Vad har ni för kläder?
    Köpte ett par begagnade mammajeans från Lindex på Tradera i påskas och de använder jag jättemycket nu. Har några vanligt, längre tunikor till jobbet. Hemma är det Me&I:s yogapants som gäller.
    Köpte ett par supervida linnebxor på KappAhl för ett par veckor sedan med bred mudd upptill som jag kund ha om jag tag en storlek större än vanligt, bra för de funkar ju i sommar också på "degen". De har jag tillsammans med en ljus mammatröja som jag köpte på H&M nyss om jag ska vara lite snyggare. Har en kanonbra jeanskjol också. Med dottern som är född i augusti köpte jag en jätteskön Boob-klänning som jag hoppas kunna använda också, ärmlös så det får bli varmare.
  • Havsjungfrun

Det jag har kvar att göra är att köpa bebismössa, rumpdukar och amnings-bh. Hoppas på att min pappa har renoverat klart vaggan snart. Packa väska till mig, make & bebis samt de stora barnen men listan är i alla fall klar.

• Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-04-20 17:29:50 följande:
    SHeriproct får man ju inte använda som gravid...eller tyckte läkaren att du skulle ha det iaf? Jag hade stora bekymmer förra året med hemorrojder när jag var gravid och xyloprocten kan jag skriva under på att den är usel. MEN så fick jag tips på ngn gravidsida om alcosanal, och JÖSSES så bra det var! Blev så mycket bättre jättesnabbt! Och den är receptfri! Så tips till dig om du inte testat och stort tips till alla er andra som får bekymmer!!!

Ställer mig till ont-baken-skaran nu jag också...suuuuck, som om allt annat som gör ont inte räcker! MORR!!! 
    Min make har upptäckt att Tee tree oil-lotion gör underverk för hans hemorrojder.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-04-20 19:25:33 följande:
    Idag har jag köpt en amningsbehå på Lindex. Jättesnygg svart som var väldigt stabil. Tycker att många ser så sladdriga ut och knappt håller upp nåt men den har var riktigt rejäl. Fanns tyvärr inte i större än D-kupa men till min förtjusning så var den väldigt stor i storleken!

Passade även på att ta en sväng inom Apoteket och köpte bindor att ha när man kommer hem och en massa försvarets hudsalva att ha i bb-väskan.

Tänkte på en sak, om man ska ha ett litet hemapotek med grejer främst till bebisen, vad bör man ha då?
    Var också på Lindex häromdagen men jag var totalt mellan två storlekar så jag får ta och leta någon annanstans...

Rennässans näsdroppar och Inityol-salva kommer man långt med. Kompresser att tvätta naveln med eventuellt. 
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-04-20 23:56:22 följande:
    Superförkyld och supertrött!!! Men nu är nog allt klart inför bröllop och fest imon...

Tyckte magen blivit mindre, men tog en bild. Den har inte blivit mindre, men den har sjunkit avsevärt denna vecka... Ska bli kul att se om bebis är fixerad på måndag!
    Hoppas att ni får en härlig dag idag Hjärta! Lycka till!
  • Havsjungfrun

Här blir det nog en Signe, Hilma eller Greta om det är en tjej om det är en kille är Agust det enda namn som vi kunnats enas om men det vet vi ju inte om det passar när en ev. kille kommer ut. Jag gillar verkligen Vidar men det gör inte maken...

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-21 12:34:24 följande:

Jag ÄLSKAR namnet Signe, min mormor heter det så dottern fick det i andra namn. Kändes dumt att ge henne Signe som tilltalsnamn när mormor är vid livet än..
    Det förstår jag! Det är nog faktiskt mitt favoritnamn just nu.
  • Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-04-21 15:50:51 följande:
    Ligger alla era små vända neråt ? Mina barn har legat neråt tidigt men denna vild batting ligger på tvären fortfarande å leker karusell mer än ofta ;)
    Nix, min ligger i säte än så länge med huvudet på ena sidan om naveln och fötterna på den andra. Tar max med plats på det sättet så jag hoppas att h*n vänder sig snart.
  • Havsjungfrun

PIO: Stort grattis till er lilla tjej Baby! Vad skönt att höra att ni mår bra.

Zvartaliljan: Tänker på dig! Måste vara sååå trögt...

Ang. faderskapsbeviset: När vårt första barn föddes var vi inte gifta. Vi skrev på papprena redan i 5:e månaden då "sambon" skulle på lägerskola och fjällvandra. Jag var sjukt orolig för att han skulle ramla ner för ett stup och dö även om det var ganska fånigt. Kändes i alla fall bra att få det gjort innan. Tycker definitivt att ni ska se till att skriva på pappren innnan förlossningen om ni har möjlighet, för barnets skull ta er tid till det.   

Svar på tråden Juni-barn