• Dancia

Juni-barn

UnderbaraPojke: Min mage hänger riktigt långt ner och jag har väldigt mycket förvärkar varje dag. Ca 15-40st om dagen beroende på vad jag gör. Jag tror inte det behöver betyda att man föder för tidigt. Jag hade ganska mycket förvärkar tidigt med andra barnet också och jag gick ändå till vecka 39+1 med henne.

• Dancia

Ja eftervärkarna är verkligen ingen höjdare. Men jag brukar få både panodil och citodon de 2 första dagarna och det hjälper lite iaf.

• Dancia
    conda skrev 2012-04-12 08:33:07 följande:
    Är det fler än jag som upplever att bebisen trycker otroligt mycket nedåt när man ex. reser sig eller går. Undrar om bebisen lagt sig tillrätta för det sticker och trycker nedåt hela tiden. Ska iofs. på läkarkontroll idag så jag får höra med henne om varför det känns som det gör. Har helt slutat rida i alla fall, bäckenet håller inte för det längre tyvärr. Nu räcker det med att slänga ut hö och göra stallet, kännermig som halta Lotta när det är klart...

Jag känner verkligen igen det där. Det trycketr neråt och ilar och hugger. Får jag en sammandragning när jag står upp blir ycket enormt. Senast jag var hos barnmorskan låg bebisen långt ner och med huvudet ner, men rörlig. Får se hur det ser ut den 23 när jag är i vecka 31+1.

Stjärnfrukt: beklagar verkligen och vet hur jobbigt det är att förlora någon alldeles för tidigt :(. Många styrkekramar <3
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-04-12 10:07:50 följande:
    Jag har en fråga angående att sova på höger sida, har för mig att det diskuterades här för ett tag sen. Varför ska man inte sova på höger sida? Jag kan inte sova på något annat sätt

Jag har för mig att det har något med syretillförseln att göra. Men jag sover lika mycket både på höger och vänster sida. Kan ju inte alltid ligga på samma sida.

Tesssi:Jag har köpt en skiphop dash deluxe. Är riktigt nöjd och längtar efter att få använda den :).
  • Dancia

Inatt födde jag barn i mina drömmar :). Gick overkligt smidigt och det enda stället jag hade ont på efteråt var i mina hemska hemmorojder som hade spruckit :P. Kanske en liten omedveten påminnelse om att jag ska lägga ner hemmorojd salva i BB väskan ;).

• Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 10:06:43 följande:
    Har ni börjat packa era bb väskor ännu ?

själv har jag inte börjat men ska nog börja göra en lista iaf =)

Bebiskläderna ska tvättas första rundan i morgon tänkte jag... så hinner man med en gång till senare !!

Förlossningsbrevet är relativt klart och ska bara skrivas ut och läggas i mappen.

Nu väntar bara ett besök på Halmstad BB så man vet vart man ska ta vägen. "Tillhör" egentligen Helsingborg men valt Halmstad istället.

Någon som fött där tidigare?

Jag är bara i vecka 30 så jag väntar ett par veckor till innan jag packar. Men listan är färdig :). Ska även börja skriva förlossningsbrevet snart tänkte jag :).

Jag har fött 2 gånger i Helsingborg och varit missnöjd med en del saker. Nu när de inte längre har någon egenvårdsavdelning känns det ännu sämre eftersom det då är en väldigt liten chans att pappan kan stanna över. Jag har ett par vänner som fött i Halmstad och är mycket nöjdare så jag tror det är ett bra val att välja Halmstad :). Jag hade absolut valt Halmstad om det inte vore för att det är ännu längre dit, över en timmes bilfärd o h jag vill intr sitta längre tid i bilen än absolut nödvändigt när jag har värkar så det får tyvärr bli Helsingborg igen.
  • Dancia

Conda: det där känner jag också igen :). Min bebis gör så väldigt ofta. Känns som hon sprattlar och sparkar med både armar och ben samtidigt alldeles hysteriskt. Känns och ser ut som storm i magen :).

• Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-04-14 11:52:34 följande:
    Funderar på detta med att välja BB, har man rätt att åka till ett annat län? Bor i Dalarna å har tio minuter till förlossningen men vet att det alltid är skriverier i tidningarna varje sommar om hur fullbelagt det är på förlossningen här då det är en väldigt stor del turister som också föder här, speciellt i juni, juli, till å med hört om kvinnor som tvingats ligga i korridoren så jag funderar helt enkelt på om man ska välja ett annat landsting om tid finns men har man rätt att göra så är frågan?

Ja absolut, man har rätt att föda precis var man vill :).
  • Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 12:09:12 följande:
    Var är du ifrån ?

Jag har 30 minuter till Helsingborg och ca 50 min till Halmstad OM man håller hastigheterna =)

Har nära vänner som födde i HBG i september och pappan fick åka hem när klockan slog 22:00!! Plus att hon fick dela rum med en annan mamma som BARA suckade och stånkade varje gång min väns bebis skrek. ... hennes var så klart tyst hela tiden !!

Hinner jag så tänker jag absolut ta Halmstad.

Jag bor i Skånes fagerhult som tillhör Örkelljunga om du vet var det ligger? Var bor du? Men fy, jag hade blivit tosig om de hade skickat hem min man på det viset. Han ska kunna sitta på en stol bredvid sin fru/tjej och sitt nyfödda barn hur länge han vill även om han inte kan få sovplats. Man får aldrig den stunden åter.
  • Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-15 09:30:30 följande:
    Jaha, då bor vi inte så himla långt ifrån varandra då =)

Jag bor i Klippan och i gymnasiet hade vi folk från Ö-ljunga samt skånes fagerhult .. =)

Världen e bra liten.

Vad roligt :). Ja det är många från Örkelljunga som går på klippans gymnasium. En av mina närmsta vänner som ska vara med på förlossningen också gick handel där :) .

Ja världen är verkligen bra liten :). Det är roligt när vi är någon som bor ganska nära när man möts i ett forum där alla kan vara utspridda var som helst :).
Svar på tråden Juni-barn