• Dancia

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-04-01 17:44:34 följande:
    Jag har den senaste tiden fått ont i sidorna ofta kommer det samtidigt som jag får skitont i ryggen i samma höjd som magen...man får svårt att andas och ibland blir man nästan svettig och det kan hålla i sig i någon halvtimme sedan släpper det...är det oxå förvärkar?

Det lättaste sättet att veta om de är förvärkar eller inte är att känna på magen, ungeffär runtnaveln. Där blir det riktigt hårt när förvärkarna kommer, och mjukare när de släpper. Ont i sidorna låter annars även som ligamentsmärtor. Tarmarna kan också bråka och ge rejäla smärtor i det här skedet av graviditeten.
  • Dancia

fUsch, trodde att jag blivit magsjuk igår. Fick så fruktansvärt ont i magen helt plötsligt och var riktigt dålig i magen när jag gick på toaletten. Men sen behövdes det inte fler toabesök och smärtan lugnade sig i magen efter ett par timmar. Tror att min mage protesterade rejält efter all tårta från kalaset och sedan snitzel och stekt potatis efter det. alltså en massa flottigt och sött hela dagen och min mage är redan känslig som gravid och med magkatarren.

Snart är det dags att åka till BM. Ska bli intressant att se vad sf-måttet ligger på idag då jag tycker att magen ökat rejält i storlek bara de senaste 2 veckorna.

• Dancia

BM besök i vecka 28+0

SF mått: 27

Blodtryck: 120/70

Vikt: + 3 kg

Hjärtljud: 145

Fosterläge: Huvudet ner och bebisen ligger långt ner redan.

• Dancia

Ajajaj, ramlade precis på betonggolvet i källaren och slog först i rumpan, sedan rygg och axel. Har rejält ont i ryggslutet och en tilltagande molvärk längst ner i magen och sammandragningar på det :(. Känner mig lite orolig då det var en rejäl smäll. Hur stor risk är det att moderkakan lossnar av en rejäl stöt?

• Dancia

Tack för era tips och stöd :). Det är så skönt att man kan skriva och ventilera sig här :). Jag ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in på en koll. Men innan min man hann komma hem från gymmet kände jag att molvärken började avta och sammandragningarna minska så jag väntade en stund och ringde tillbaka och sa att jag nog ville avvakta lite till. Har 1 timmes bilfärd in till förlossningen och med tanke på att det är kväll så hade jag kunnat spendera många timmar där inne. De på förlossnsa att jag skulle hålla koll på fosterrörelserna nu och komma in direkt om jag får mer ont igen eller börjar blöda.

Bebisen har varit i full gång i magen hela kvällen och jag har inte fått någon blödning så nu kan jag pusta ut och försöka sova gott (trots smärtan i ryggen).

• Dancia
    AAEV skrev 2012-04-03 20:38:40 följande:
    Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för tidigt födda :)

Vad skönt att höra :). Tack för att du uppdaterade oss, man har som sagt tänkt på henne och hur det har gått.
  • Dancia

Aikotakara: grattis till giftermålet :). Håller med dig om att allt det praktiska när man får barn tillsammans är mycket lättare om man är gifta. Jag och min man gifte oss när vi väntade första barnet :).

Birgitta73: välkommen :)

• Dancia

Stjärnfrukt: vilken otur du har med den ena sjukdomen efter den andra :(. Paracetamol är ingen fara alls att ta. Jag tar 2 panodil 3 gånger om dagen för att ens kunna fungera på dagarna då foglossningen och och förvärkarna .ästab gör mig helt sängliggande utan smärtstillande. Detta har även min gynläkare godkänt och rekommenderat.

• Dancia

Vad roligt att det är så många som ska gifta sig nu :).

Åå jag måste bara dela med mig av min glädje och lättnad! På grund av min brlstförminskning för snart 2 år sen har jag varit orolig för att det inte skulle finnas några mjölkgångar kvar eller ens finnas någon "koppling" till bröstvårtan så mjölken inte kan komma ut. Igår provade jag att klämma lite och då kom det minsann ut droppar från ena bröstet iaf :). Det är ju ingen säkerhet att det är tillräckligt för att få en fungerande amning men min bebis kommer iaf kunna få den där första viktiga råmjölken och det känns som en STOR lättnad nu när jag vet att det kommer kunna komma lite iaf, alltid bättre än ingenting :).

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-04-07 17:11:02 följande:
    Har varit en sväng på förlossningen i dag för att kolla så det inte är vattnet som sipprar. En framfallsoperation är troligtvis att vänta efter förlossnigen. Nu är det bara 6 veckor kvar till samtalet om snitt sen är det inte länge kvar. Längtar längtar

Vår boxer strulade när jag skulle spela in född 2010, någon som vet om det går i repris? Skulle så himla gärna vilja se den. Vilken dag var det på?

Glad Påsk önskar jag er alla  

Bra att du åkte in och kollade. Mindre kul med en operation efter förlossningen dock :(. Jag missade också det och vill också veta om och när det isf går i repris :)
Svar på tråden Juni-barn