Lina007 skrev 2012-03-14 21:36:57 följande:
Det har ju talats lite om bilar och barnens placeringar tidigare, så jag tänkte ta upp det igen då jag är lat och inte orkar leta upp de sidorna. :-P
Ett tag så funderade vi på att sälja min (kära) Golf III:a och köpa något större tills lillasyster kommer, men vi kommer nog ha kvar den ett tag till för det kommer bli tillräckligt med andra utgifter nu
Det jag funderar lite på däremot är hur jag ska placera barnen. Vad är "bäst"; att ha sonen som vid systers ankomst kommer att vara 3,5 år bak och lillasyster fram på passagerarsidan eller tvärtom? Sonen sitter bak nu på passagerarsidan och när man sitter där så ser man knappt ut för att sätet är skjutet så långt fram.
Så det kommer bli väldigt trångt och osmidigt för mig som förare att ha båda bak.
Hur har ni andra gjort?
Nu vet jag inte hur stor golfen är men jag hade valt att ha lillasyster fram eller i mitten bak :). Förstår att du inte vill ha henne bakom föraren för föraren måste kunna sitta bekvämt och rätt med stolen.
När bebis kommer så ska mina "stora" barn sitta som de sitter nu, en bakom passagerarsätet och en i mitten, sen får bebis sitta fram. Vilket innebär att platsen bakom föraren fortfarande är fri :).