Anne Lisa skrev 2012-01-01 17:48:31 följande:
Tack allihopa! Jag känner mig verkligen välkommen i tråden!
Jag har precis börjat fundera på det här med vagn. Har funderat kring vilken modell som är bäst alltså kombi eller duo-vagn. Antar att det blir en kombi med hårdlift. Ni som har barn sedan tidigare, hur och vad ska man tänka på när man köper vagn? Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad t.ex. via blocket?
Ha det gott alla!
Till sonen köpte vi en vagn på Tradera. Det var en kombivagn med hårdlift, Cango Nizza Highline och den har fungerat väldigt bra! Dock tyckte jag inte att den fungerade som sittvagn då selen inte gick att dra åt ordentligt när barnet var litet och lite konstig lutning på ryggstödet. Han satt som en liten ostbåge och hasade neråt hela tiden. Det resulterade i att vi köpte en Emmaljunga Scooter 2.0 när han var drygt 5 månader gammal.
Totalt med båda vagnarna lade vi ut lite drygt 4500 kr.
Jag vet inte om det kanske hade varit bättre att köpt en ny vagn som fungerade som både sitt- och liggvagn så man sluppit köpa en till vagn. Men det viktigaste är nog att man kan åka och titta på den och provköra och kolla noggrant på även sittdelen, sen om det är en ny vagn eller på blocket spelar nog mindre roll. Fast å andra sidan kostar en ny vagn betydligt mer....jag tittade på Emmaljunga City cross innan vi bestämde oss för att köpa den vi köpte, och en sån med hårdlift eller om det var mjuklift till och med, skulle gå på drygt 7000kr då.