Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

Jag kommer göra rul:et när jag är i vecka 19+0, ingen speciell orsak nämnd. Var samma med sonen. Vi hade en Britax safe plus till sonen som blir 2 år i januari och det var vi väldigt nöjda med. Det var bäst i test då. Vi har kvar den så det blir samma till bebisen. Idag har jag haft sammandragningar igen, men inte fullt så smärtsamma som förut som tur är. Nu ska jag gå igenom sonens gamla bebiskläder

• OHs mamma

En liten fråga som gärna vill ha ett snabbt svar Flört

Får man äta rosa kött när man är gravid?
    Ska göra oxfilé nu ikväll och vill ju gärna ha det medium-rosa....är det okej? Kommer inte ihåg vad som sagts.

• OHs mamma

Åh, jag vill också shoppa vagn! Men får nöja mig med den vi har. Tack för era snabba svar, lite rosa satsar jag på då Var hos sjukgymnasten idag, nu är foglossningen konstaterad dock en lätt sådan. Men ont gör det ändå!

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2011-12-31 21:54:25 följande:
    Gott nytt år Någon mer än jag som börjar bli trött och funderar på hur man ska orka ända till tolv?
    hehe, ja...2 timmar kvar och ögonen börjar gå i kors Förvånad
  • OHs mamma

Jag tog kort på min mage idag....och den har typ försvunnit eller ja, minskat rejält. Är det den första svullnaden som gått över och att det nu börjar bli en riktig gravidmage eller?!

Jämförde dessutom med korten från förra graviditeten i exakt samma vecka och den här gången är magen mindre...kanske beror på att jag är lite smalare denna gången?!

Jag längtar till RUL nu och sen till juli då vi får träffa vårt lilla underverk! Baby

• OHs mamma
    OHs mamma skrev 2011-12-31 22:15:48 följande:
    Jag tog kort på min mage idag....och den har typ försvunnit eller ja, minskat rejält. Är det den första svullnaden som gått över och att det nu börjar bli en riktig gravidmage eller?!

Jämförde dessutom med korten från förra graviditeten i exakt samma vecka och den här gången är magen mindre...kanske beror på att jag är lite smalare denna gången?!

Jag längtar till RUL nu och sen till juli då vi får träffa vårt lilla underverk! Baby
    Jag menar självfallet juni Flört
  • OHs mamma

Jag gick och vilade kl 22,30 för jag hade så ont i magen och somnade....vaknade 23,30. Men orkade inte vara uppe, hade fortfarande ont i magen. Nu är jag helt slut i hela kroppen och har fortfarande väldigt ont i magen...vet inte vad det beror på. Är sjukt trött också. Mår pyton med andra ord

Men nytt år blev det i alla fall

• OHs mamma

I fredags var jag ju hos sjukgymnasten och fick konstaterad lätt foglossning, men sen hon tryckte på de ställen som gjorde ont har jag det blivit tio gånger värre! Nu har jag ont så fort jag gör något, står, går etc. Jag klarar inte av att gå i mataffären utan att få riktigt ont, en sväng på stan är bara att glömma och att ta en sväng med sonen i pulkan är otänkbart.

Imorrn ska jag till en kompis som bor ca 10 min härifrån och jag känner att jag måste ta bilen dit för att klara av det Hur fan ska det gå på jobbet?!

Måste ringa bm och prata om sjukskrivning, måste ju fungera hemma också nu när man har en "liten" hemma. Vet inte hur det kommer sluta annars.

• OHs mamma
    Anne Lisa skrev 2012-01-01 17:48:31 följande:

Tack allihopa! Jag känner mig verkligen välkommen i tråden!

Jag har precis börjat fundera på det här med vagn. Har funderat kring vilken modell som är bäst alltså kombi eller duo-vagn. Antar att det blir en kombi med hårdlift. Ni som har barn sedan tidigare, hur och vad ska man tänka på när man köper vagn? Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad t.ex. via blocket?

Ha det gott alla!

Till sonen köpte vi en vagn på Tradera. Det var en kombivagn med hårdlift, Cango Nizza Highline och den har fungerat väldigt bra! Dock tyckte jag inte att den fungerade som sittvagn då selen inte gick att dra åt ordentligt när barnet var litet och lite konstig lutning på ryggstödet. Han satt som en liten ostbåge och hasade neråt hela tiden. Det resulterade i att vi köpte en Emmaljunga Scooter 2.0 när han var drygt 5 månader gammal.

Totalt med båda vagnarna lade vi ut lite drygt 4500 kr.
    Jag vet inte om det kanske hade varit bättre att köpt en ny vagn som fungerade som både sitt- och liggvagn så man sluppit köpa en till vagn. Men det viktigaste är nog att man kan åka och titta på den och provköra och kolla noggrant på även sittdelen, sen om det är en ny vagn eller på blocket spelar nog mindre roll. Fast å andra sidan kostar en ny vagn betydligt mer....jag tittade på Emmaljunga City cross innan vi bestämde oss för att köpa den vi köpte, och en sån med hårdlift eller om det var mjuklift till och med, skulle gå på drygt 7000kr då.
  • OHs mamma

Foglossningen har blivit värre, gör ont så fort jag rör mig eller sitter stilla för länge. Klarar inte ens av att gå i mataffären längre Sen får jag sammandragningar titt som tätt utan att jag ens anstränger mig. Har fått en läkartid på torsdag och jag hoppas innerligt att det leder till en sjukskrivning i någon form!

Svar på tråden Juni-barn