Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

Är det någon här som har erfarenhet av planerat kejsarsnitt?

• OHs mamma
    Anne Lisa skrev 2012-01-04 18:47:06 följande:
    lillalyckan: Jättegrattis, det måste kännas underbart!

Ville bara snabbt berätta att nyss så fick man sambo känna bebsien i magen! Ungen har varit aktiv nu på eftermiddagen och jag har känt många små knuffar och bubblor. Sambon provade att knuffa lite på magen och visst tusan kom där en knuff tillbaka som han kände i handen och jag i magen. Coolt! Det var ju bara här om dagen jag började känna av något alls Glad  Är i vecka 18+0 idag.
    Vad härligt! Grattis!
    Längtar också efter att kunna känna utanpå! Men känner mest att bebisen rör sig därinne lite då och då men inga tydliga sparkar tyvärr.
  • OHs mamma

Var hos läkaren på förmiddagen, har blivit helt sjukskriven fast på pappret bara till slutet av februari, så då måste jag gå dit och göra en ny bedömning tydligen. Tycker det verkar krångligt och onödigt för på ett ställe har läkaren skrivit att besvären inte kommer gå över innan förlossningen. Men men, är väl en massa byråkratkrångel eller vad det heter Tungan ute Hoppas nu bara att försäkringskassan godkänner detta!

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-05 15:39:48 följande:
    Någon som har koll på viktuppgången nu när snart halva tiden är gjord?

Trodde inte att jag gått upp så mycket men det var minsann 3 kg till sen inskrivningen
    Jag ligger på nästan + 7 kg sen jag plussade....Skäms
  • OHs mamma

Usch, ekonomin är det sista jag vill tänka på just nu. Kommer ju vara hemma sjukt länge den här gången Förstår inte riktigt hur jag ska orka att ha så här ont till juni....men det är väl bara att bita ihop. På måndag börjar sonen på förskolan igen så då får jag vila ordentligt i alla fall.

• OHs mamma
    Dancia skrev 2012-01-06 12:30:34 följande:
    Tänkte förrästen fråga er hur länge tråden är igång? Förr stängdes ju trådarna efter 3 månader så man fick starta nya. Men det verkar inte vara så längre? Jag skulle gärna vilja ha en ny tråd med en nyare trådstarttext och länk till den gamla tråden, länk till BF listan och länk till bildtråden :).
    Det är väl bara att du fixar en ny tråd om du känner för det. Jag hakar på i alla fall Även om det inte gör mig något att fortsätta prata här.
  • OHs mamma

Min snart 2-åriga son smällde till mig rätt hårt på magen idag...blev rätt rädd och orolig för bebisen. Men sen dess har jag känt av bebisen åtminstone två gånger så jag hoppas att det inte är någon större fara.

Är det nån mer som känner av bebisen lite högre upp? Jag tycker det känns som att den bökar runt på vänster sida, jämte naveln...kan det stämma?

• OHs mamma
    zenoble skrev 2012-01-07 09:44:18 följande:
    Jag får nog dagligen sparkar av sonen i magen, han är lite över året. Så hoppas inte heller de är någon fara :) bebisen sparkar ganska långt ner på mig, nästan så det är "kittligt" kanske därför jag är kissnödig så mkt på em/kvällarna? Nån mer som är det? igår kissade jag säkert en gång i halvtimmen.
    Tror inte jag har UVI var hos bm lite snabbt i torsdags och lämnade prov men hon kunde inte se något där, skickades i alla fall iväg.. Så sammandragningarna beror antagligen inte på det, så får väl börja vila lite mer. Igår var en sån kväll igen jag tänkte ringa gyn men det gick över. Kan man ringa in akut även om de skulle gå över? känner att jag vill kolla de nästa gång så inget är påverkat. Har ju inte ens börjat jobba än hur ska de gå Solig
    Kittligt vet jag inte om det känns, men rätt ofta känns det som att bebisen petar mig längst ner i livmodern mot snippan så att säga. Gör inte på nåt sätt ont eller så, men kittligt är det inte riktigt heller...fast kittligt kanske ändå är det bästa ordet att förklara med Glad
  • OHs mamma

Idag var jag hemma själv för en stund, låg på soffan och tog det lugnt och spelade lite på mobilen och då bökade bebisen rätt mycket om man jämför med vad den brukar göra

• OHs mamma
    lycka 4 skrev 2012-01-09 14:03:13 följande:

Hur många är vi i tråden som kommer snittas ??

Jag vet inget säkert, men jag kommer försöka få ett snitt. Sprack hela vägen sist så att säga, bm säger att det är grad 3-4 och att jag ska prata med en förlossningsläkare så småningom. Men jag har läst på lite och kollat runt och just nu känner jag att jag vill inte föda vaginalt igen. Även fast jag är rädd för operationer, men tror inte det är värt risken att spricka upp så mycket igen.

Har du snittats förut?
Svar på tråden Juni-barn