Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

lycka 4 skrev 2012-01-09 14:07:45 följande:
    Ja jag har gjort ett katastrof snitt och 2 planerade sövda snitt .Jag är livrädd för snitt därav att jag sover
    Hur har det gått för dig efter snitten? Har du haft mycket ont eller andra komplikationer?
    Men som sagt, just nu känns snitt som det enda alternativet och jag hoppas läkarna tycker likadant.

Hur går det till när man blir sövd? När får man träffa barnet? Hur länge blir man kvar?
  • OHs mamma
    lycka 4 skrev 2012-01-09 14:15:28 följande:
    Jag har mått ofärskämt bra efter mina snitt. Jag har rätt hög smärtgräns tror jag för jag har i stort sätt klarat mig på alvedon efter .
    sista snittet va jag i duschen bara några timmar efter op och hade gärna åkt hem dagen efter men pga min gbs va jag tvungen att stanna 2 nätter.
    Ända gången jag haft preblem efter va med snitt 2 , dom sydde inte den gången utan satte agraffer , jag fick en glipa i ärret som varade och läkte.

Ruinerna är ungefär dessamma när man sover , man blir sövd på op och när man blir sövd får pappan gå ut. Jag har sagt till redan innan att jag vill ha barnet på bröstet även fast jag sover och det har jag fått. Pappan och barnet har väntat på mig vid uppvaket
    Tack för att du delar dina erfarenheter!

Angående att känna sig ful etc och vilket kön man väntar....när jag väntade sonen kände jag mig ful, äcklig, tjock och hemsk men den här gången känner jag mig rätt fräsch och tycker jag ser ut som vanligt Så jag hoppas att det är tvärtom för mig och att jag väntar en flicka denna gången
  • OHs mamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-09 18:11:14 följande:
    Snittats med min tredje......vill helst inte det igen. Det gick jätte bra och visst hade jag ont efteråt men det släppte efter 2-3 dagar. Men det e så jobbigt att inte kunna röra sig som man vill efteråt.Mina vaginala har varit lätta så kanske därför jag känner så. Då kan man ju leva som vanligt hemma direkt.
    Precis så känner jag, fast tvärtom Tungan ute För min del tror jag att livet efter förlossningen skulle bli betydligt smärtfriare och "enklare" om jag får kejsarsnitt denna gång
    Honeypie86 skrev 2012-01-09 19:48:47 följande:
    hej hej alla gravida =)
    är gravid i vecka 16 (15+5) och har de senaste dagarna fått som menvärk... är det något man bör oroa sig för tror ni? jag blöder inte (har en gammal blödning pga att min moderkaka sitter långt ner)
    kan det vara växtvärk kanske?
    tacksam för svar!! =)
    Säkerligen växtvärk!

Måste bara berätta att från och med igår känner jag av bebisen varje dag, så mysigt! Idag har den mest sparkat/petat längst ner i magen och det kommer jag ihåg att sonen gjorde mycket också
  • OHs mamma
    zenoble skrev 2012-01-09 20:34:54 följande:
    Vad kul grattis! har med en pojke och har bara en känsla av att det är en tös i magen. Det tar vi nog reda på onsdag på RUL :) men visst känns de bra om man får reda på att det är ett annat kön så man kan fixa lite mer "tjejiga" kläder osv? mest så jag tänker annars spelar det verkligen ingen roll :)
    Instämmer helt!! Känns på nåt sätt som att jag väntar en tjej denna gången och har en son på snart 2 år
  • OHs mamma

Idag tog jag visst sovmorgon till kl 10.20 Drömmer

Angående RUL, jag har fått tid när jag är i vecka 19+0 dvs vecka 20. Tror jag fick en liknande tid sist med sonen. Om en vecka är det vår tur

Angående blöjor...vi använde Pampers den första tiden, kanske fram till 4-5 månader, för de hade den passformen som passade sonen. Vid den tiden så läckte Libero nåt fruktansvärt på honom. Men sen bytte vi rätt raskt till Libero så fort de passade honom och haft dem sen dess. Fast för ca en månad sen bytte vi från Liberos Up&Go till Pampers Easy Up enbart pga kostnaderna, men det visade sig att de passar riktigt bra nu om inte bättre

Men jag tror det är ytterst individuellt, beroende på hur barnet är format och om barnet har känslig hud etc.

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-11 11:01:55 följande:
    Ja men beslut ändras så fort fram o tillbaka hela tiden..

Älskar ju den där idioten.... O vet att han älskar mig men en massa dravel o skit som är emellan
    Vet inte vad jag ska säga...lider med dig
  • OHs mamma

Min bebis sparkar/petar absolut mest längst ner i magen eller hur jag ska beskriva det, i byxlinningen typ

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-11 19:09:39 följande:
    Chans o chans jag tar tillbaka kontrollen nu bara...

Han kan glömma att han får fortsätta såhär iaf...

Back in business så att säga
    Det gör du helt rätt i!
  • OHs mamma

Den här veckan när jag fått vila ordentligt om dagarna har verkligen varit bra. Det tillsammans med sjukgymnastikövningarna har gjort att jag har mindre ont. Det gör fortfarande ont, men jag har fler och längre stunder som faktiskt är mer eller mindre smärtfria

Jag har dock hemskt dåligt samvete för sonen min som går på förskolan mellan 6,30-16,30 varje dag nu. Han är het slut när han kommer hem, äter och sen somnar han i princip och är jätteledsen. På morgonen vill han inte vakna och bara skriker och gråter tills ytterkläderna är på. Så från och med imorrn ska jag prova att sköta lämning och hämtning och ha honom på förskolan varje dag mellan 9-14. Jag måste prova och se om jag klarar det, för min lilla pojkes skull. Det svider i mammahjärtat när jag går hemma och han är på förskolan så länge Jag hoppas innerligt att jag klarar det! Dock innebär det många svåra moment för mig, på-avklädning, fixa frukost och mellis, byta blöjor och in-ut ur bilen. Men som sagt jag hoppas att jag klarar det!

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-13 18:24:00 följande:
    Har ni börjat fundera på namn ännu?
    Vi har i princip redan bestämt namn
    Fast pojknamn har vi 2 st som känns bra/rätt.

Pojke: Victor eller Harry
    Flicka: Tilde

Storebror heter Oscar.
Svar på tråden Juni-barn