-
Vad är det för app? Kostar den pengar?RocketQueen skrev 2012-01-15 20:24:29 följande:Jag ska nog ladda ner den, som sagt, den kommer man ju ändå vilja ha senare så varför inte? Det är ju inte direkt mycket pengar...
-
Jag kan inte sova utan min gravidkudde! Hur bra som helst!Pepita skrev 2012-01-15 20:44:07 följande:Vad roligt! Den måste jag testa
Får se om jag förstår hur man ska göra....
När det gäller vikt så har jag gått upp lite mindre än 5 kg får se vad vågen slutar på.
PIO: vad härligt att höra att det går åt rätt håll
Jag har börjat få sånna problem med hur jag ska ligga i sängen.... hittar ingen skön position. Någon som har något bra tips? Är gravidkuddar bra?
Det går bra med en vanlig kudde att ha mellan benen och en som stödjer magen också såklart, det hade jag under förra graviditeten. Men måste säga att jag är SÅ glad att jag köpte en gravidkudde! -
www.jollyroom.se/ng-baby-gravidkudde-svart.html Den har jag!Pepita skrev 2012-01-15 21:35:58 följande:Vart har du köpt din å vad kosta den?
-
Plötsligt händer det! Som jag längtat efter några riktiga sparkar/buffar och läst att många redan känt på utsidan etc medan jag "bara" känt lite pet här och där. Men så igår kväll när jag låg på rygg och hade händerna på magen drog hon igång med sparkar och buffar som verkligen kändes, dessutom kändes det utanpå! Maken lade händerna på magen och direkt fick han några sparkar/buffar!!
När vi väntade sonen var det bara jag som "fick" känna sparkarna och det var inte förns på upploppet på slutet som maken kände. Han var envis den lille rackaren som då bodde i magen
Så maken blev överlycklig när han fick sig några sparkar/buffar direkt igår!
-
Vaknade imorse när makens väckarklocka ringde vid 5.20 och insåg att strömmen gått i hela huset. Så vi fort upp och maken kollade proppar och elskåp men såg inget "fel", det var svart i hela området. Men sen ett bra tag senare så drog strömmen igång igen! Men kan inte ha varit avbrott så länge då strömmen fungerade när jag var uppe runt 2-tiden och kissade
-
Grattis!JennieJ skrev 2012-01-16 12:25:26 följande:Jag visste det
jag har en liten lillebror i magen! Och den lilla snorren såg man tydligt ska sätta in bild senare
Allt såg hur bra ut som helst och jag blev flyttat från 9 juni till 11 juni istället
nu är allt bara så härligt! Mannen å jag sitter nu och planerar namn på lilla pojken *enligt sista mens 9 juni, VUL 13 juni och RUL 11 juni*
Det är vår tur imorrn att få reda på vem som bor inne i magen, hoppas bm kan se det!
-
Äntligen har vi varit på RUL!
Det blir en lillebror och nytt BF, 3 dagar tidigare än vad det var sagt innan dvs 8 juni. -
Igår vet jag inte vad som hände....jag var glad efter rul:et och vi åkte och hämtade sonen, åkte hem och åt lunch. Men sen på eftermiddagen började jag storböla och det gick inte att sluta! När jag väl slutat med det och vi hade lagat middag och ätit den lade jag mig på soffan med rejäl huvudvärk och så började jag må illa. Viftade bort illamåendet men tillslut gick det inte och hela middagen kom upp, en kort stund senare kom allt annat också upp och så var det dags ännu en gång. Jag skakade hela jag och mådde skitdåligt, lade mig på sängen och vilade och somnade och sov hela natten!
Idag mår jag helt okej förutom att fogarna gör ont.
Känner ett litet sting av nedstämdhet, vilket jag är rädd för. Sen går jag bara upp i vikt, är hungrig hela tiden nästan och kan ju inte röra mig...
Men jag är SÅ glad att vi fick träffa en sån bra bm igår på rul:et och fick en ordentligt titt på vår lilla son och så fick vi kanonfina bilder -
Ja, vissa dagar är hemska medan andra är bättre. Har blivit lite bättre och därför har jag väl ansträngt mig lite mer än jag borde och det får jag sota för dagen/dagarna efter.Höst flickan skrev 2012-01-18 09:33:54 följande:skruttens mamma, hör att du oxå har det tufft, då är vi två......
dagar som dessa är så jobbiga, jag har börjat ta det mycket lugnare, o då blev foglossningen bättre.
kram o hoppas denna dag bli bättre
Hoppas bara att illamåendet/kräkningarna bara var tillfälliga. -
Nu behöver jag er expert hjälp!
Storebror heter Oscar, ska lillebror bli en liten Victor eller en liten Harry?
Vi har svårt att bestämma oss, Victor ligger på topp just nu men samtidigt kanske vi ångrar oss om vi inte tar Harry...skitsvårt!