• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • micksaan

Har faktiskt inte varit desto mer konstigheter med sömnen för Saga. Var bara lite sena kvällar ett tag efter vi kommit hem men det var bara rubbade rutiner då.

• Tuffs80
    Ersmark skrev 2012-06-10 20:58:06 följande:
    8 juni kl 23.34 föddes vår efterlängtade Signe. 3395g och 49cm. Bf +7 var nästan säker på att dom skulle få sätta igång mig. men så plötsligt på en födelsedagsmiddag hos mina föräldrar "kissade jag ner mig" på väg till toan :) . vattnet hade gått och sen kom värkarna. På mindre än 4 timmar var vår lilla pärla född. Gick väldigt fort och bra. Behövde inte sy eller nåt. Tur man inte väntade länge med att åka in :)
    Vi hade jätte bra personal både på förlossningen och bb. Åkte hem mitt på dagen den 9 juni. Ville hem och mysa med sambon och den otroligt stolta storebrorn.
    Grattis till dottern! Vad trevligt att personalen var bra det gör mycket.
  • Tuffs80
    marieotyra skrev 2012-06-11 10:10:42 följande:
    Dom hade tydligen 50 fler födslar än normalt förra sommaren och dom väntar ännu fler denna sommar. Plus att alla vill ha semester...där är nog den största haken när det gäller att få stanna på bb. 

Ni som har fått andra barnet nu, hur fungerar nattsömnen för det äldre syskonet? Här har vi haft en helvetesnatt, storasyster har kommit in till oss stup i kvarten. Det största problemet är att hon absolut inte kan komma till ro och sova i våran säng utan blir bara tjurig och hoppar omkring. Så har det varit även innan det kom ett syskon, men då låg hon typ alltid kvar i sin säng. Tror min kära sambo var nära ett sammanbrott där kring 5 då Tyra bara käftade tillbaka och skulle minsann inte sova någonstans och bara smågrinade och skrek så att Max också vaknade hela tiden...

Här funkar nattsömnen bra. Händer att jag hittar sonen i bebisens spjälsäng nu för tiden när jag ska lägga mig med bebisen men det funkar bra att bära honom till hans säng. Kommer han på natten så lägger han sig inte där om bebisen är där. Vi hade en diskussion om det 2.a dagen hemma. Eftersom han tyckte bebisen skulle flytta på sig och sen när det inte gick så skrek han ett bra tag om att jag inte tyckte om honom men sen har ett nej accepterats utan gnäll när frågan om att bebisen ska flytta sig kommit upp. Nu har vi iof nätter när storebror vaknar och är jätteledsen och bara tvärsimot med dom fanns innan oxå.
  • Zirap
    mmmMalin: Förlossningen gick bra, även om jag inte han få bedövning som jag tänkt mig. Här kommer en liten sammanställning:

1:a förlossningen:
    Startade  med vattenavgång. Regelbundna värkar startade sedan efter c:a 10 min. Tid från första värk till bebis ute: c:a 4,5h. Tid på förlossningen: 3 h. Öppen när vi kom in: 6 cm. Krystade i 1 h. Hann inte få någon ryggbedövning men fick i alla fall bäckenbottenbedövning + lustgas.

2:a förlossningen:
    Smög igång med vad jag trodde var förvärkar. Tid från "förvärk" till bebis: Knappt 3 h. Tid från att jag misstänkte att det kanske startat på riktigt tills bebis ute: c:a 1 h & 10 min. Tid på förlossningen: 45 min. Öppen när vi kom in: 10 cm. Krystade i 30 min. Hann inte få någon eg bedövning, bara lustgas i början.
  • mfe

Gud vilka snabba förlossningar du hade!
    Jag vågar inte skaffa nå fler ens om det skulle ta halva tiden andra gången motför första.. 

• hillee

På självaste BF kl. 14.12 bestämde sig våran prinsessa att komma till världen, 3290g å 49cm kärlek! Helt otroligt vilken känslosam dag!!

• Zirap

Mfe: Blir det någonsin en trea så får jag nog överväga att tälta på parkeringen till förlossningen.

• marieotyra

Zirap: tur att du inte har lika kort krystningstid som jag,då hade du kanske inte hunnit. Har krystat 13 min med varje barn...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012