marieotyra skrev 2012-06-11 10:10:42 följande:
Dom hade tydligen 50 fler födslar än normalt förra sommaren och dom väntar ännu fler denna sommar. Plus att alla vill ha semester...där är nog den största haken när det gäller att få stanna på bb.
Ni som har fått andra barnet nu, hur fungerar nattsömnen för det äldre syskonet? Här har vi haft en helvetesnatt, storasyster har kommit in till oss stup i kvarten. Det största problemet är att hon absolut inte kan komma till ro och sova i våran säng utan blir bara tjurig och hoppar omkring. Så har det varit även innan det kom ett syskon, men då låg hon typ alltid kvar i sin säng. Tror min kära sambo var nära ett sammanbrott där kring 5 då Tyra bara käftade tillbaka och skulle minsann inte sova någonstans och bara smågrinade och skrek så att Max också vaknade hela tiden...
Här funkar nattsömnen bra. Händer att jag hittar sonen i bebisens spjälsäng nu för tiden när jag ska lägga mig med bebisen men det funkar bra att bära honom till hans säng. Kommer han på natten så lägger han sig inte där om bebisen är där. Vi hade en diskussion om det 2.a dagen hemma. Eftersom han tyckte bebisen skulle flytta på sig och sen när det inte gick så skrek han ett bra tag om att jag inte tyckte om honom men sen har ett nej accepterats utan gnäll när frågan om att bebisen ska flytta sig kommit upp. Nu har vi iof nätter när storebror vaknar och är jätteledsen och bara tvärsimot med dom fanns innan oxå.