Zirap skrev 2012-06-03 09:56:21 följande:
Kl 02.22 kom äntligen lillebror till världen. Vid 23.30 fick jag onda "sammandragningar" efter att ha varit uppe å kissat och vid 00.45 hoppade jag i ett varmt bad för att se om de skulle ge med sig. Strax efter kl 01.00 bestämde vi oss för att åka till förlossningen för jag var fundersam över om det kanske ändå var på riktigt. Kliver in på förlossningen vid 01.35, kastar på mig rocken och suger i mig lustgas. Kl ,01.45 gör man en undersökning och då går vattnet och jag får snart krystvärkar. Efter ca 30 min krystande var han så född! Visst är jag lite besviken på att det bara hans med lustgas och inte ens en stackars bäckenbottenbedövning denna gång, men sånt är livet. Huvudsaken är ju att det gick bra!
Jag fick inte ens lustgas. Började krysta i undersökningsrummet. När jag kom in i förlossningsrummet så var huvudet nästan ute så jag fick order att fokusera på att föda istället för att focusera på lustgasen. Det gick ju det oxå men hade inte tänkt föda utan lustgas.
slapp du sitta i 30 min innan undersökning för att kolla puls, värkar m.m? Jag satt i 30 min och sen när jag skulle över till undersökningsbritsen så var jag nästan helt öppen.
Inte alldeles lätt att veta när det är allvar :S