• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap

Lillebror var 3955 gram tung och 53 cm lång. En riktig bjässe i jämförelse med storebror, men det går väl på det viset om man stannar kvar och gottar till sig lite extra innan man äntligen tittar ut (Storebror vägde 3025 och var 47 cm lång). Så 50-plaggen är inte mycket att hurra för tyvärr.

• bejbisen

Okej ;) näe, förstår att de inte behövs så mycke 50 plagg då ;) men han räknas iaf som mini om man jämför med storebror här hos oss ;) Vår storebror vägde 4675 g och 52 lång ;) Vår lillebror vägde bara 3790 g och 51 lång, så han känns jätteliten. Å då är båda ändå födda på BF+1 :) Rätt kul ändå att de var vårt 3:e barn som blev minst av våra barn :)

• marieotyra
    Zirap: Ligger du på rummet direkt till höger inne på avdelningen (sett från väntrummet till BB-hemvård)? Tyckte att det var din sambo som gick in där med ett babyskydd för ett tag sedan... Vi var dit och lämnade bilirubinprov, lilla Max har lite lätt solbränna...

• Zirap

Marieotyra: Japp, där låg jag, men nu har vi fått komma hem. Ska till BB-hemvård i morgon för PKU-provet. Jag hade gärna stannat en natt till, men det fick jag inte. Dessutom blev jag med rumskompis idag å då känns det mer ok att åka hem. Det blir ju inte fullt så avslappnande att dela även om det är trevligt att ha någon att prata med

• mfe

Varför fick du inte stanna kvar?
    Vi ville hem dagen efter men det fick vi inte utan fick va kvar 4 dagar.. 

• marieotyra

Dom har sparkrav så man får inte stanna längre än 24 h som omföderska om det inte behövs. Sen har ju högsäsongen dragit igång nu så jag antar att dom inte har så många platser heller...

• Zirap

Å jag fick tillhöra facket "komplikationsfri" omföderska också samtidigt som allt ser helt ok ut med sonen. Jag behövde inte sy ett enda stygn ens. Förra gången var det "fel"" på både mig och sonen så då blev vi också kvar i 4 dygn trots att jag ville hem så snart som möjligt. Dom släpper inte iväg en hur som helst ändå verkar det som. Vad gjorde att de behöll er tror du?

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012