• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Tuffs80
    mfe skrev 2012-06-04 23:39:59 följande:
    Och när vi kom till BB hemvård på lördagen så var vi lite sen, väldigt svårt att riktigt hinna i tid från början då man nyss fått barn - trodde aldrig det var så "komplicerat" att ta sig iväg, fick vi världens utskällning först fast vi bad om ursäkt och sedan sa hon bara:
    "Ja, hon ser ju ganska gul ut. Far hem och packa BBväskan igen för hon måste nog in och sola. Vi ringer vid 2."
    Och ja, det visade sig att det hade sjunkit med 50 så inte behövde hon in.. 
    Dåligt du är ju inte den enda som har svårt att komma iväg med en nyfödd. Det är så mycket nytt ju. Med första barnet var jag 30 min sen till BVC vid första besöket. Det var dagen efter att vi fått komma hem.
  • mfe
    Tuffs80 skrev 2012-06-06 12:37:00 följande:
    Dåligt du är ju inte den enda som har svårt att komma iväg med en nyfödd. Det är så mycket nytt ju. Med första barnet var jag 30 min sen till BVC vid första besöket. Det var dagen efter att vi fått komma hem.
    Ne precis! + vi har ingen bil så vi fick skjuts av svärmor så det blev ännu mer stressigt.. + hon hade inte hunnit äta riktigt så fick sätta mig utanför och amma henne och hon sa ingen skulle komma men direkt jag drog fram bröstet kom det folk ändå.. 

Menar ju det, inte lättaste att fara iväg, man ska komma ihåg allt, det ska bytas, matas och allt annat.  

Hur är det för BVC för er?
    Maja blir 3 månader på tisdag och hon har varit där 3(!) gånger sedan hon föddes, varav 1 var läkarbesök..  
  • Tuffs80

My är 3 veckor och har träffat bvc sköterskan 3grr om man räknar med hembesöket. Beror väl på hur dom växer m.m sista besöket berodde på att My fick nått på den kvarvarande biten av naveln gången innan. Annars hade hon fått vänta till läkarbesöket eftersom hon ökar bra.

• mfe
    Tuffs80 skrev 2012-06-06 16:34:35 följande:
    My är 3 veckor och har träffat bvc sköterskan 3grr om man räknar med hembesöket. Beror väl på hur dom växer m.m sista besöket berodde på att My fick nått på den kvarvarande biten av naveln gången innan. Annars hade hon fått vänta till läkarbesöket eftersom hon ökar bra.
    Jo maja växer som hon ska, tror jag iallafall.. Men tycker ändå 3 gånger på 3 månader är lite, nästa gång är det ju sprutor och de har inte ens ringt om tid till det.. 
  • marieotyra

Tycker också att det låter lite. Har varit där en gång och fick nästa tid en vecka senare. Har för mig att det var något liknande med Tyra också...

• mfe

De glömde bort oss när vi kom hem från bb så vi fick ringa och då fick vi en tid då hon var 3 veckor..
    Mitt första barn också.. 

• nipnim

Vi har inte haft BVC besöket ännu, hon kommer på måndag. Jag minns inte riktigt hur det var med de äldre barnen men jag tror att vi nog hade varit på BVC fler gånger än 3 vid 3 månaders ålder.

• nipnim

FÖDDA 
    12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6) 
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
    25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)  
    11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
    25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7)  
    13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1)
    20 maj - Lady84, flicka, 3130 g och 49 cm (BF+8)
    27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)
    31 maj - marieotyra, pojke 3635 g och 51 cm (BF +3)
    31 maj- nipnim, flicka 3990 g och 52 cm (BF+3)

April: 
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 
    27 April- Eliin87 
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka) 
    25 maj - Iccis, andra barnet 
    28 Maj -  Minpin, tredje barnet 
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni - Janniiique, andra barnet. (flicka) 
    1 Juni - Ersmark, andra barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka) 
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet 
    26 Juni - Umetjejen, första barnet.

Juli: 
    5 Juli - Thelma82, andra barnet 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet 
    22 juli - Nicolee, första barnet 
    26 Juli - Kaede, första barnet

• marieotyra
    mfe: Då antar jag att dom missade säga till på BB att ni skulle ringa till BVC? När vi fick Tyra så var dom väldigt noga med att vi ringde direkt för att vi skulle kunna få väga en gång innan det blev påskhelg...

• mfe

De sa att vi inte skulle ringa för de skulle ringa oss på måndagen :S

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012