• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • hillee

Har BF imorgon, längtar så mycket efter att få se våran bäbis!!! :)

• IMLVLM
    FÖDDA
    12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6)
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
    25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)
    11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
    25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7) 
    3 maj - IMLVLM, flicka 3715g och 51 cm (BF+5))
    13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1)
    20 maj - Lady84, flicka, 3130 g och 49 cm (BF+8)
    27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)
    31 maj - marieotyra, pojke 3635 g och 51 cm (BF +3)
    31 maj- nipnim, flicka 3990 g och 52 cm (BF+3)
    3 juni - Zirap, pojke 3955 g och 53 cm (BF+3)

April:
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
    27 April- Eliin87

Maj:
    25 maj - Iccis, andra barnet
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet

Juni:
    1 Juni - Ersmark, andra barnet
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet
    26 Juni - Umetjejen, första barnet.

Juli:
    5 Juli - Thelma82, andra barnet
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    22 juli - Nicolee, första barnet
    26 Juli - Kaede, första barnet
  • Ersmark

8 juni kl 23.34 föddes vår efterlängtade Signe. 3395g och 49cm. Bf +7 var nästan säker på att dom skulle få sätta igång mig. men så plötsligt på en födelsedagsmiddag hos mina föräldrar "kissade jag ner mig" på väg till toan :) . vattnet hade gått och sen kom värkarna. På mindre än 4 timmar var vår lilla pärla född. Gick väldigt fort och bra. Behövde inte sy eller nåt. Tur man inte väntade länge med att åka in :)
    Vi hade jätte bra personal både på förlossningen och bb. Åkte hem mitt på dagen den 9 juni. Ville hem och mysa med sambon och den otroligt stolta storebrorn.

• mmmMalin

Hej!

Hoppar in här! Väntar mitt andra barn BF den 13:e juni, och försöker fördriva tiden lite :) Vår dotter Tindra är nu 2 år och 3 månader.

Har skummat igenom tråden lite och är lite nyfiken på hur ni har upplevt nya förlossningen och nya BB avdelningen? Man får ju inte besöka förlossningen, så som man tidigare fick. Så jag är väldigt nyfiken på vad ni alla tycker, särskilt ni som fött barn på "gamla" BB.

En annan fundering är hur länge ni fått stanna på BB? Jag vill gärna stanna så länge som möjligt, men hur ser de ut idag? Samt har pappan fått stanna kvar över natten? eller blev han hemskickad?

• Zirap

Jag ville också stanna så länge som möjligt eftersom storebror, också 2 år å 3 mån sover dåligt på natten och jag därför skulle vela ladda batterierna på BB. Jag födde på natten till den 3e och blev "utsparkad"" innan lunch den 4e. Fick inte stanna längre än så som komplikationer omföderska.. Det lilla jag hann se av förlossningen var bra och nya BB var också bra. Pappan får numera sova kvar om det inte är hög beläggning. Handduscharna till toaletterna finns dock inte kvar, så man måste kissa i duschen istället om man behöver vatten till det.

• marieotyra

Vi kom aldrig upp till bb eftersom sambon inte skulle kunna stanna och klockan var 4 på natten. Dom bäddade åt oss nere på förlossningen istället och sen gick vi på tidig hemgång. Något jag tycker var bättre nu var dusch på rummet på förlossningen vilket vi inte hade förra gången... Personalen på förlossningen tyckte jag var bra!

• Zirap

Marieotyra: Fick ni bagen från Libero ändå? För visst är det bara den från Pampers man får på förlossningen?

• mmmMalin
    Zirap skrev 2012-06-10 22:13:27 följande:
    Jag ville också stanna så länge som möjligt eftersom storebror, också 2 år å 3 mån sover dåligt på natten och jag därför skulle vela ladda batterierna på BB. Jag födde på natten till den 3e och blev "utsparkad"" innan lunch den 4e. Fick inte stanna längre än så som komplikationer omföderska.. Det lilla jag hann se av förlossningen var bra och nya BB var också bra. Pappan får numera sova kvar om det inte är hög beläggning. Handduscharna till toaletterna finns dock inte kvar, så man måste kissa i duschen istället om man behöver vatten till det.
    Oj, va tråkigt att de ska behöva stressa ut föräldrar,  som verkligen vill stanna. Jag skulle verkligen vilja stanna iaf 2 nätter så man hinner bekanta sig lite med lill*n innan man åker hem till storasyster. Hemma är de ju så mkt annat, som man måste ta itu med. 

Zirap: Gick förlossningen bra i övrigt? Skillnad med nr1?  
  • marieotyra

Dom hade tydligen 50 fler födslar än normalt förra sommaren och dom väntar ännu fler denna sommar. Plus att alla vill ha semester...där är nog den största haken när det gäller att få stanna på bb. 

Ni som har fått andra barnet nu, hur fungerar nattsömnen för det äldre syskonet? Här har vi haft en helvetesnatt, storasyster har kommit in till oss stup i kvarten. Det största problemet är att hon absolut inte kan komma till ro och sova i våran säng utan blir bara tjurig och hoppar omkring. Så har det varit även innan det kom ett syskon, men då låg hon typ alltid kvar i sin säng. Tror min kära sambo var nära ett sammanbrott där kring 5 då Tyra bara käftade tillbaka och skulle minsann inte sova någonstans och bara smågrinade och skrek så att Max också vaknade hela tiden...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012