• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • bejbisen

Haha, ja, vi som inte skulle göra nått i huset passade på att måla å tapetsera 7 av rummen innan vi flyttade in! Haha ;)
    Men när de tagit bort alla sina möbler såg man ju hur mycke fläckar å så de var på väggarna å hur allt såg ut. Men, nu har barnen vitmålade väggar och en fondvägg. Blev billigt iom att vi målade rätt så många väggar :) skönt att känna att de är "ens egen" stil å så här hemma oxå :) nästa projekt är att måla tvättstugan i källaren å klinkra golv där. Och sedan måla väggarna i hobbyrummet. Och så småningom tapetsera i hallen å måla några mörkbruna fönster vita. Men de får bli till sommaren när de är varmt ;)

Vide är 9 månader. Å de har kommit ut 4 tänder uppe och tand 3

• Zirap

Min äldre son hade bara 2 tänder vid 9 mån och fick inte sin tredje förrän vid 12 mån. Jag har en halvbror som fortfarande var tandlös på ettårsdagen. Så förr eller senare får väl Elliot tänder också

• marieotyra

Max är 9månader och har 4 tänder. Gissar på att det kommer fler snart för det forsar både snor och drägel mest hela tiden...

• bejbisen

De där med tänder är ju så olika. Vilhelmina hade en mini mini tand när hon va 1 år. Vide har snart 7-8 tänder och är 9 mån.

Men förr eller senare får de ju sina tänder ;)

• hillee

Ruth är nu 9månader och tand nummer 7 har precis spruckit igenom! :)

• Zirap

Idag fyller Elliot 1 år. Fortfarande inte en tand i sikte. Han har blivit expert på att hoppa fram på rumpan och eftersom han numer genast sätter sig upp när man lägger honom på mage så lär han "aldrig" lära sig krypa. Storebror är fortfarande väldigt hårdhänt med honom, men det går åt rätt håll. Jag ammade för sista gången i morse som "1-årspresent" , men planen är som sagt att det var sista gången vilket känns både sorgligt men samtidigt som en lättnad. Själv är jag fortfarande mammaledig. Vi har fått förskoleplats från den 14 augusti och efter inskolningen börjar jag jobba igen. 

Hur går det för er andra?

• micksaan

Tuva tog sina första steg 10 dagar före hon fyllde 1 år, så nu går det ganska snabbt. :) Hon och Saga fungerar ändå ganska bra ihop, men visst retar båda gallfeber på varandra ibland, och allra helst på mamman ;) Tuva börjar dagis den 19 aug, tyvärr fick vi inte plats på Sagas dagis så få se hur länge vi måste ha två olika dagis. Jag hoppar på plugget igen i september så fram tills dess njuter vi!

• mfe

Maja kommer också börja på dagis 14 augusti, hon är då 17 månader :)

Jag ska också snart sluta amma så börjat smått med välling, idag fick jag i henne ca 100 ml utan att truga så kanske har vi hittat rätt välling, återstår att se imorgon ;)

• Zirap

Elliot har vi inte lyckats ta flaska, så han får äta gröt. Funderar på om det är vi föräldrar som har taskig teknik eller nåt, för storebror var 16 månader innan det gick ann att suga på nappflaska. Båda två har varit fly förbannade på flaskan (ej innehållet) när vi provat runt halvåret. Ärligt talat har vi väl inte kämpat så jättehårt med Elliot utan mer accepterat att gröt också fungerar. Visst går välling att ge i pipmugg också, men det känns som om man tappar lite av idén när det då lätt sölar i alla fall (fungerar inte med spillfri eftersom han inte aktivt suger).

• micksaan

Tuva började heller aldrig med välling, hon dissade det helt. Man saknade lite det i en början men nu spelar det som ingen roll. Hon äter gröt ibland annars är det mest smörgås till frukost/kvällsfika.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012