Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Vad heter alla nyfödda bebisar?
    .klistra in du med :)

Janniiique - Thelma 
    mfe - Maja
    marieotyra - Max

Zirap: Tycker nog Jonathan... 
  • marieotyra

Är det någon som har köpt strandtält på babyproffsen, det där som fäller upp sig av sig själv? Vi fick ett av mina föräldrar idag men vi lyckas inte fälla ihop det igen. När man kollar på videoklippet på internet så ser det busenkelt ut, men ojoj vad vi har försökt....

• marieotyra
    Vad heter alla nyfödda bebisar?
    .klistra in du med :)

Janniiique - Thelma 
    mfe - Maja
    marieotyra - Max
    Tuffs80 -My
    Eliin87- Clara
    Auror84- Alice
    Bejbisen - Vide
    micksaan - Tuva
     hillee - Ruth
    Nipnim - Greta
    Ersmark - Signe
  • marieotyra

Vi har precis fått Antes nya schema så vi ska väl ta tag i att boka dop någon gång snart. Men nu när jag har varit ensam med båda barnen nästan hela sommaren så känner jag mig inte jättepeppad på att börja planera något.

Var gäster på ett dop förra helgen och Tyra var noga med att testa akustiken i kyrkan och sa ett högt och ljudligt BAJS. Sen sprang hon runt resten av tiden. Måste säga att jag blir mer stressad över att hon springer runt när det är andra som har dop...vårt eget känns det inte som att det spelar så stor roll...

• marieotyra

Tiden går verkligen fort, här har lilleman precis vänt på sig för första gången på morgonen.

• marieotyra

Jag tror att vi kommer att lägga till hepatit. Plockade fram storlek 68 för några dagar sedan, han hinner verkligen inte ha kläderna särskilt länge...

• marieotyra

Hur går det för alla med de små?

Min lilla Max börjar precis ta sig fram på golvet. Häromdagen tittade första tanden fram och nätterna börjar bli bättre och bättre! Tiden går så fort! 

• marieotyra

Jag har börjat jobba igen, men bara några veckor. Sedan blir jag hemma till augusti, ev blir det lite mer jobb i anslutning till min sambos semester. Väldigt skönt med miljöombyte när man vet att man ska vara föräldraledig igen! Känns som att det blir lättare för sambon att inse hur det är med två barn också nu när han är hemma!

Kändes som att vi verkligen behövde bytas av hemma nu eftersom att Max inte har tyckt om sin pappa. Men nu bara efter några dagar så går det bra. Men visst ser man att han blir nöjd när jag kommer hem från jobbet... 

• marieotyra

Zirap: jag antar att det främst beror på storebror om han är sugen på att klättra ner till lillebror. Tyra vill gärna ligga i spjälsängen med Max på morgonen... Bejbisen: grattis till huset. Visst är det mkt jobb med ett hus men jag älskar verkligen att kunna lämna vagnen ute, bara öppna dörren och släppa ut vildingen, ha skoterled och skidspår i närheten.

• marieotyra

Zirap: Ligger barnens rum nära ert? Isåfall är det väl bara att testa, spjälsängen är ju lätt att flytta tillbaka om det inte fungerar. Kanske kan vara bra för Johannes att han får sova med lillebror och att lillebror inte "får lov" att sova hos er men inte han... bara en tanke...

Hillee: Grattis till husköpet. Vi bor i Gubböle.  

• marieotyra

Gratulerar till att ni inte köpt renoveringsobjekt! Det är ju verkligen inte så lätt att få loss tid för renoveringen. På husfronten längtar jag verkligen till barnen blir lite mer självgående!

• marieotyra

Max är 9månader och har 4 tänder. Gissar på att det kommer fler snart för det forsar både snor och drägel mest hela tiden...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012