Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Sofi81: Tur att det inte är så långt kvar tills RUL iallafall, men det är ju en dråplig julklapp om det inte är som det ska...

• marieotyra
    BF-LISTA! 
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    27 April- Eliin87

Maj: 

1 Maj - Cinan, andra barnet 
    21 Maj - Sofi81, tredje barnet
    25 Maj - Janniiique, andra barnet.
    30 Maj - marieotyra, andra barnet

Juni:
    3 juni - bejbisen, tredje barnet
    6 Juni - hillee, första barnet
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • marieotyra

Jag ramlade visst bort från listan!

Men huvva vilken taskig kondis man har fått på senaste, jag flåsar som en flodhäst så fort jag ska göra något ansträngande! Var i stallet igår och svetten rann innan jag ens hade fixat stallsysslorna...

BF-LISTA!

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    27 April- Eliin87

Maj: 

1 Maj - Cinan, andra barnet 
    14 Maj- Tuffs80
    21 Maj - Sofi81, tredje barnet
    25 Maj - Janniiique, andra barnet.
    30 Maj, marieotyra, andra barnet

Juni:
    3 juni - bejbisen, tredje barnet
    6 Juni - hillee, första barnet
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    24 Juli- Atyr andra barnet.

• marieotyra

Jag har för mig att vi lyssnade på hjärtljuden första gången efter ultraljudet förra gången så det bör ju ha varit efter vecka 20 någon gång. Men sen kommer du ju typ att få lyssna vid varje besök så jag vet inte om det gör så stor skillnad på någon vecka...

• marieotyra
    Sunshined: Visst är det besöket i vecka 20 som har försvunnit nu när det är andra barnet?

• marieotyra
    Sofi81: Grattis, skönt att ha allt ordnat! 

Sleepingangels: Läckte inte alls förra graviditeten och har inte börjat än denna gången heller...

• marieotyra
    Zirap: Känner igen det där med att man får överge ridbyxorna nu. Men jag kör på långkalsonger och mjukisar ett tag till och hoppas att jag ska kunna hålla igång ridningen så länge det bara går (red till 7:e månaden förra graviditeten). Synd bara att pållen är stor som ett as och inte vill stå stilla vid pallen, så jag känner mig inte så graciös längre. 
  • marieotyra

Vi har kvar enkelvagnen och köper ståbräda, men sen får vi se om det blir någon begagnad syskonvagn. Kommer definitivt inte att köpa en ny iallafall. Var på barnens hus idag och passade på att titta på vagnarna och city joggern är ju sjukt smidig att köra...men 10500:- för en vagn man bara kommer att använda ett tag känns lite väl häftigt!

Vi firar jul hemma med Tyras farmor och farfar. Det blir nog rätt lugnt, men måste komma på någon bra aktivitet på förmiddagen så att vi kan vara ute. Hoppas att det hinner komma lite mer snö... 

• marieotyra
    systernorr: Ja, det var en baby jogger city select, kommer aldrig riktigt ihåg vad dom heter! Jo, den är lång, men det känns ändå lättare än att dom blir så himla breda. Då kommer man ju aldrig in genom dörrarna. Sen vart den så liten när man fällde ihop. Men en sådan lär det inte bli, det är ju inte så många som säljs på blocket än...

Fattar inte när tröttheten ska släppa. Somnade i soffan vid 18 på fredagkväll. Har världens bästa dotter när det kommer till att sova. Hon la sig 19 igår, sovit hela natten och vaknade 8.20 imorse. Och ändå är man trött...???

• marieotyra

Vi köpte vår brio happy begagnad till dottern. Är fortfarande väldigt nöjd med den, har haft den som enda vagn hela tiden. Kände inte riktigt att det var någon idé att byta till någon smidigare vagn när vi ändå visste att det skulle bli ett syskon och ev. syskonvagn. 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012