Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Jag tycker att vagn är sjukt svårt, skulle tippa på att vi köper någon billig begagnad syskonvagn att ha hemma och behåller gamla enkelvagnen också. Har ju inte direkt några trottoarer eller cykelvägar här ute...

Sofi81: Drygt att behöva fundera på anställningen och inte bara kunna berätta när det känns naturligt! 

• marieotyra

Välkommen norrlandssyster! 

Jag är heller inte oroad för kameraförbudet. Det enda det lär kunna påverka är dem som vill videofilma hela förlossningen om det är personal som inte tycker att det är lämpligt. Att knäppa kort på sin egen lilla bebis har jag (oavsett vilka förbud som finns) svårt att tro att någon skulle bry sig om i vilket fall som helst...

• marieotyra

Jag vill veta men min sambo vill inte veta. Förra ultraljudet hade jag argumentet att allt var ju ändå nytt med graviditeten så då gjorde det ju inget om man visste könet. Så nu tycker han att jag har förbrukat min åsikt....

• marieotyra
    Zirap: Då skulle du gå till min barnmorska, hon är helt fascinerad av drömmar under graviditet. Jag måste ha varit en besvikelse förra gången för jag var så däckad så jag kom då inte ihåg en enda dröm...*haha*

Även här har illamåendet lättat betydligt så nu känner jag mig som människa igen. Däremot har Tyra varit hemma från dagis i en vecka med ögoninflammation. Ytterst lite men eftersom det blir kletigt i ögat typ en gång om dagen så kan hon ju ändå inte gå tillbaka...lite irriterande...

Jag funderade på KUB innan jag gick till barnmorskan för inskrivning, men utan någon övertalning från hennes sida så försvann bara tanken på det. Skumt att man kan ändra inställning bara genom att prata om det och inte få någon ny information som man inte hade innan...
  • marieotyra

Välkommen Tuffs80! 

Zirap: Jo, jag skulle nog också fundera på vad man skulle göra om man visste att det var ett barn med kromosomfel. Jag var rätt nojjig precis i början på graviditeten men vet inte riktigt varför jag inte känner så längre.

By the way, vad gör man med en 1,5-åring som slåss (än så länge bara oss föräldrar)? Hon bara skrattar och tycker att det är ännu roligare när jag säger ifrån. Har slut på idéer...

• marieotyra

Tycker att jag har testat gå ifrån henne, men kanske måste göra det mer tydligt. Måste ju vara det enklaste sätter för det spelar absolut ingen roll hur arg eller lugn jag försöker vara så är det bara sååå kul! Sen har hon sjukt mycket missriktad energi precis innan hon ska gå och lägga sig...

Sunshined: Hur gick tågresan?

• marieotyra
    Flattis: Jag tror det beror lite på hur man har det med förråd/garage för vagnen och om man vill kunna lämna vagnen ute när dom sover. Har flera kompisar som har två barn och bor två trappor upp utan hiss så visst går det, men det klart att det kan vara smidigare. Jag bor i hus på vischan så här är det ju enkelt att bara dra in vagnen i garaget, låta lillan sova utanför köksfönstret eller sova kvar i bilen så visst tycker jag att det låter jobbigt. Men allt blir ju vad man gör det till... Välkommen förresten!

Välkommen Nicolee! 
  • marieotyra

Kul att det droppar in fler och fler...

Idag fick vi ögonsalva utskrivet till Tyra för ögoninflammationen så nu bör jag slippa vabba mer för denna gång iallafall...

• marieotyra
    Flattis: Nej, hus är ju inte det lättaste i de här krokarna, vi letade länge innan vi slog till. Men du ska se att ni hittar någon lägenhet som passar. 

• marieotyra
    Flattis: Du hade nog inte varit så avundsjuk senast det regnade mkt när jag och lillan stog och plaskade inne i groventrén och taket läckte...allt har ju sina för- och nackdelar. Hus är ju himla trevligt när allt är helt och man har mkt tid att grejja med saker, men när det jävlas och man har föräldrapenningen att betala jäkelskapet med så har jag flera gånger önskat att vi bodde kvar i hyreslägenheten på Teg....

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012