• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • marieotyra

Men alltså viktuppgång 5 kg? Hur lyckas du med det? Jag tycker jag ligger hyfsat till ändå och ligger på +12...

• micksaan

Haha och jag låg på + 35 kg i vecka 40. Lite avis på er som gått upp så "lite". Så här 6 veckor efter förlossningen har jag "bara" tappat 12-13 kg.

• Janniiique

Jag är också väldigt chockad över min viktuppgång.
    Men bebisen mår bra och växer som den ska, så tydligen så är det inge fel.
    Min barnmorska tycker inte alls det är så konstigt, men jag håller med er.
    Jag gick upp 15 kg under min första graviditet.

• Zirap

Har varit hos BM idag, allt såg bra ut. V 35+6, järn: 120, blodtryck: 110/75, viktuppgång sedan inskrivningen: 10 kg. Bebisen är fixerad som förra gången, ligger djupt och jag är öppen för ett finger. Visst är informationträffarna bara för förstagångsföräldrar?

• marieotyra

Var det någon särskild anledning till att hon gjorde en undersökning även fast det är några veckor kvar?

• Zirap

Jag har haft en hel del "mensvärk" och lite ondare sammandragningar senaste 2 v. Då jag så gärna vill fara och titta på en hundutställning på söndag i Skellefteå så ville jag veta hur det stod till egentligen då förra förlossningen gick så fort. Så undersökningen var helt på egen begäran. Dagen innan sonen föddes var jag öppen 3cm utan att ens tänkt tanken, så det kändes som om det kunde ju lika bra ha varit så nu när jag faktiskt haft ont också. Är fortfarande lite velig över on jag ska åka på söndag eller inte då sambon verkligen inte vill med och jag aldrig skulle förlåta mig själv om han missade förlossningen. Men samtidigt kan ju bebisen stanna en månad till också...

• Janniiique

Informationsträffen är egentligen för förstföderskor, men det blir min sambos första barn och då får man ju såklart gå :)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012