• Forumvärd

    Fota ditt tvättmonster och vinn en av fem tvättmaskiner från Samsung!


    Tvätt, tvätt, tvätt....
    Vilken förälder drabbas inte av "tvättmonstret"- tvätthögen, smutsiga kläder och dilemmat med strumpor som mystiskt försvinner spårlöst i maskinen?
    Ett jobb som aldrig tar slut men nu har du möjlighet att vinna en ny snygg och praktisk trotjänare från Samsung!

    Familjeliv har nöjet i samarbete med Samsung att tävla ut inte mindre än 5 heta Eco Bubble tvättmaskiner!

    Var med och tävla och ta chansen att göra tvättstunden roligare och smidigare!

    Så här tävlar du:
    Ta ett foto på ditt "tvättmonster" och ladda upp bilden i tråden.
    Skriv en kort motivering till varför just du är i behov av en ny tvättmaskin och vilka egenskaper hos Samsung Eco Bubble som du anser vara viktiga!
    Här kan du läsa mer om maskinen:
    http://www.samsung.com/se/consumer/appliances-laundry-kitchen/washing-machines/washing-machines/WF1124ZAC/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=&pid=se_home_subbanner2_ecobubble_20110817

    Du kan ladda upp bilder t.om tisdagen den 11/10, 10 finalister kommer därefter att utses av juryn.
     Ni röstar sedan fram tills söndagen den 16/10  och  därefter presenterar vi de 5 lyckliga vinnarna!

    Lycka till!

     

  • Svar på tråden Fota ditt tvättmonster och vinn en av fem tvättmaskiner från Samsung!
  • zasata


    Vi svämmar över av tvätt och äger inte någon tvättmaskin.
    Detta är vårat sovrum, jag är glad om vi hittar sängen när vi skall sova! Med två barn på dagis blir det så mycket tvätt, dom byter kläder på dagis minst en gång om dagen då dom lekt i geggan lite för mycket, eller "hält" maten över sig. 
    Vi vuxna, vad gör vi, jo vi jobbar heltid och har ca 45 min från dagis till jobbet, vilket betyder att barnen lämnas 7 och hämtas 17:30, så på kvällarna hinner vi aldrig ner och tvätta. Då vill vi gärna hinna vara med barnen, mysa och läsa godnattsaga, och när dom somnat, har vi hamnat i koma..  
    Vi bor på tredjevåningen, och tvättstugan ligger i källaren. På helgen tvättar vi gärna, men det gör gärna alla andra också, vi är 21 lägenheter som delar på en tvättstuga.

    Att få vinna denna underbara tvättmaskin skulle betyda så mycket, mer tid för familjen.
    Att inte förstöra ryggen genom att bära upp och ner blöt tvätt som inte hunnit torka.
    Att maskinen är bra för miljön känns jättebra så som samhället ser ut idag, och att kunna tvätta upp kläder på 15minuter är perfekt, för allt är inte så smutsigt jämt. Se bara på vår två-åring som över på pottan.

    På bilden är äldsta dottern som som leker på tvätten, vilket blir så dammigt och sonen har astma, vilket inte heller är speciellt snällt eller bra.  

    Så nu kan jag bara hopas och hålla alla tumma och tår om denna tvättmaskin som skulle underlätta vår vardag så mycket. 
  • Madame Mom

    Denna fantastiska maskin vill vi vinna.
    Den kan hjälpa oss att få tvätthögen att försvinna..
    11 i familjen betyder massor med tvätt
    och vår gamla maskin blir väldigt fort mätt.
    En som sväljer mera vore rena drömmen..
    Och med den här kan vi också spara på strömmen
    Tystnad är något jag vet att värdesätta..
    ECO Bubble låter mig av lugnet njuta samtidigt som jag tvättar
    Små diamanter och luft..
    Gör jobbet mindre tufft..


  • Ej registrerad
    S tilren
    a nvändbar
    m odern
    s mart
    u nderbar
    n aturvänlig
    g enialisk

    E konomisk
    c omfortable
    o vanlig

    B arnsäker
    u thållig
    b efriande
    b bäst i test
    l ivsnjutning
    e nastående

    Ett av mina två älskade små "tvättmonster" Glad
  • Ej registrerad
    S tilren
    a nvändbar
    m odern
    s mart
    u nderbar
    n aturvänlig
    g enialisk

    E konomisk
    c omfortable
    o vanlig

    B arnsäker
    u thållig
    b efriande
    b bäst i test
    l ivsnjutning
    e nastående

    Ett av mina två älskade små "tvättmonster" Glad

  • Ej registrerad

    Först glömde jag lägga in bilden, sedan glömde jag skriva en motivering...

    Ni ser ju, har så mycket tvätt att jag blir helt disträ! Men bara det i sig är väll kanske en bra motivering till varför denna tvättmaskin verkligen skulle behövas här hemma


    S tilren
    a nvändbar
    m odern
    s mart
    u nderbar
    n aturvänlig
    g enialisk

    E konomisk
    c omfortable
    o vanlig

    B arnsäker
    u thållig
    b efriande
    b bäst i test
    l ivsnjutning
    e nastående

    Ett av mina två älskade små "tvättmonster" Glad


  • Tutilure

    Student och ensamstående till två, gör det inte lätt att upp till nålen nå.
    Målet att ha ren tvätt i skåpen går ej, när ens tvättmaskin för evigt har sagt nej.
    Men när en Eco Bubble den ersätter,
    kan den gamla gå i pension både dagar och nätter!
    En tyst maskin som sköter sitt jobb utan att slita på kläder,
    till glädje för både mig och mina grannar som lugnt kan sova i alla väder.
    Hjälp mig att mitt tvättmonster för evigt utrota och samtidigt få en rimlig elnota!



    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • våranfamilj

    Hej!

    Vi har bott här i 1 1/2 år. Vi har aldig varit "tvättfria". Det är alltid mellan 9-13 stora kassar med tvätt. Det är jätte svart att få tid i tvättstugan där vi bor. Får ta med mig "viktig" tvätt hem till min farmor för att få tvättat i hennes tvättmaskin. Blir galen! Så fort man fått tvättat upp hur mycket som helst så hamnar det lika mycket tvätt i garderoben igen.

    Coola egenskaper med Samsung eco är att den spar energi upp till 70 %, alltså är den klassad som energiklass A +++, tvätten slits ej lika mycket, den skramlar ej och den är tyst, Samsung eco har barnskydd och överhättningsskydd.

                                                                         Mvh Madeleine med familj 
       
     
      

  • nattwi



    Det blir att gå till tvättstugan som ligger tre portar från mig och jag bor på tredje våningen UTAN tvättmaskin och två katter, här ser ni en av dom. Hade varit skönt med tvättmaskin hemma så man får bort katthåren snabbt som ögat utan att behöva boka tvättid, hinner inte tvätta så ofta som jag vill då det alltid är upptaget.
    De tider jag får på tvättstugan är korta och hinner inte tvätta allt jag vill tvätta, så som överdragen till soffan som är nerhårad för livet!! och inte tala om att katterna älskar att ligga i garderoberna när husse och matte inte är hemma, å jag som älsar svarta tröjor :::::C

    Så jag vill verkligen vinna tvättmaskin så jag slipper gå i ur och slask till vintern, upp för tre trappor ut på gården,tre portar bort för att sedan gå ner i källaren med all jäkla tvätt (tjocka jäkla IKEA kasse som rymmer alldeles för mycket/tung tvätt som man skall dra igenom alla trånga dörrar) som jag hinner samla på mig under tiden jag letar tvättid som en galning!!

    Jag står inte ut längre med all katthår ÖVERALLT som jag inte hinner tvätta bort och alla kattspyor som kommer vart om annat och helst kommer ut där det är som mjukast att sitta och hosta upp allt på...

    Hoppas jag får lite hjälp med kaoset!
  • nattwi
    nattwi skrev 2011-10-10 17:03:46 följande:

     


     


    Det blir att gå till tvättstugan som ligger tre portar från mig och jag bor på tredje våningen UTAN tvättmaskin och två katter, här ser ni en av dom. Hade varit skönt med tvättmaskin hemma så man får bort katthåren snabbt som ögat utan att behöva boka tvättid, hinner inte tvätta så ofta som jag vill då det alltid är upptaget.
    De tider jag får på tvättstugan är korta och hinner inte tvätta allt jag vill tvätta, så som överdragen till soffan som är nerhårad för livet!! och inte tala om att katterna älskar att ligga i garderoberna när husse och matte inte är hemma, å jag som älsar svarta tröjor :::::C

    Så jag vill verkligen vinna tvättmaskin så jag slipper gå i ur och slask till vintern, upp för tre trappor ut på gården,tre portar bort för att sedan gå ner i källaren med all jäkla tvätt (tjocka jäkla IKEA kasse som rymmer alldeles för mycket/tung tvätt som man skall dra igenom alla trånga dörrar) som jag hinner samla på mig under tiden jag letar tvättid som en galning!!

    Jag står inte ut längre med all katthår ÖVERALLT som jag inte hinner tvätta bort och alla kattspyor som kommer vart om annat och helst kommer ut där det är som mjukast att sitta och hosta upp allt på...

    Hoppas jag får lite hjälp med kaoset!
    Jag glömde visst en viktig del i tävlingen:
    Det som är viktigt för mig efter att ha kollat på hemsidan är att Eco Bubble är tystgående och det passar mig eftersom jag bor i lägenhet och inte vill störa någon.
  • Neblina

    Hoppar väl in och gör ett försök.
    Skulle bli överlycklig om man vann då mitt monster består av en 5 årig liten pojke som är målarfärg konstnär, dvs han målar allt även kläder och väggar haha.
    På senare år har jag även blivit mer miljömedveten, använder inte farliga kemikalier längre, handlar ekologiskt och bytt ut massor med vitvaror hemma till det mer energi snåla. Nu fattas bara en tvättmaskin.
    Det som är viktigt för mig är att maskinen är energi snål, skonsam, tystgående samt inte nöter på maskinerna, som denna maskin. Som motivering till att vinna är att jag har ett litet monster hemma som byter kläder 10 gånger per dag pga allt målande, samt att jag var med om en olycka idag och nästan skar av mig tre fingrar på köpet. Så det tvättlass vi har nu lär jag inte klara av genom att springa till närmsta tvättstuga som dessutom är oerhört sunkig och skitig.





    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
Svar på tråden Fota ditt tvättmonster och vinn en av fem tvättmaskiner från Samsung!