• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • MrsElvisPresley

Nej, brukar inte gå ut i mjukisbyxor.

Använder inte ens det hemma.
    Enda gången jag någonsin haft på mig ett par var när jag åkte in till förlossningen och hade på mig min pojkväns mjukisbrallor då vi fick jättebråttom in och jag inte hann sätta på mig mina vanliga kläder! Kände mig skitful och okvinnlig.

• brunöga 72

Bara till närmsta ica eller bensinmack för "akuthandling" sena kvällar eller tidig helgmorgon, och då med en lång jacka över Glad

• tystlängtan

Ja, men typ bara till affären. Inte in till stan eller så, däremot bryr jag mig inte så mycket om andra gör det. Är väl deras sak vad de väljer att ha för kläder på sig...

• eddies mamma

jag använder mjukisar nästan varenda dag nästan oavsett vad jag gör..dom är dom bekvämaste byxorna jag äger.. och min sambo älskar dom...

• Betty Boop

Jag använder ibland mjukisbyxor om jag ska gå till mataffären. Annars är det bara hemma!

• Suck och suck

Nej.
    Men använder det hemma.
    Hur jag reagerar då jag ser någon ha det ute? De använder dem inte bara hemma!
    Jag=känner mig flummig, B-, plufsig, nedklädd och ful om jag skulle ha det på stan tillexempel.
    Men i centrum har jag nog haft det om jag tänker efter, trots allt.Obestämd
    Det var nog MER B- och lågstatus att mjukisbyxor för ett gäng år sen tror jag. Det har ju varit en ganska stark modesväng med hängiga mjukisbyxor. Tror att det förändrade synen lite.
    Jag tycker nog att VISSA kan se lite tuffa ut i det. Faktiskt. Om de har det på rätt sätt. Om de inte hänger på fel solkiga sätt.
    Jag känner trots det fluskig och flummig i mjukisbyxor och skulle inte ha dem på t-banan eller i stan.

• vadskajaghetadå

jag är ingen "mjukis-tjej" men i dag hade vi städdag med föreningen, då satte jag på mig ett par som jag inte använt på flera år. 

att svara "absolut inte" men samtidigt ofta bära dem hemma tycker jag är extremt löjligt, då handlar det ju enbart om vad andra tycker. Orka.

• Suck och suck
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-09 23:14:03 följande:
    att svara "absolut inte" men samtidigt ofta bära dem hemma tycker jag är extremt löjligt, då handlar det ju enbart om vad andra tycker. Orka.
    Jo, fast hemma kanske man går omkring med morronrock, gosedjurstofflor, foppisar, kallingar för det är liksom klädkoden hemma. Visst kan man tycka att det är en klädkod som inte passar då man "klär upp" sig lite. VIsst ska man till viss del visst bry sig om hur man ser ut.
  • vadskajaghetadå
    mormoryster skrev 2011-10-09 20:27:40 följande:
    Jag andvänder bara mjukisbyxor hemma, och då snygga. Jag vill känna mig fin även när jag har "myskläder" på mig. Däremot brukar jag skjutsa min dotter till skolbussen iklädd nattlinne/pyjamas....Hon väcker mig när det är dags att åka, och jag slänger på mig en jacka och åker. Hoppas bara att det aldrig händer något så jag måste stiga ur bilen...;)
    Ha ha! Påminner om mig när hunden flåsar mig i ansiktet tidigt på morgonen. På med första bästa plagg. Kan vara allt ifrån en lång ful kjol till sambons stora byxor och skor.
  • vadskajaghetadå
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:17:12 följande:
    Jo, fast hemma kanske man går omkring med morronrock, gosedjurstofflor, foppisar, kallingar för det är liksom klädkoden hemma. Visst kan man tycka att det är en klädkod som inte passar då man "klär upp" sig lite. VIsst ska man till viss del visst bry sig om hur man ser ut.
    Jag klär upp mig även om jag bara ska lämna barnen på dagis, så jag bryr mig i allra högsta grad =)
    Men att säga typ "aldrig i livet" men att jämt gå omkring så hemma känns lite dubbelmoral. Mjuksbyxor ser ofta lite sunkigt ut, men det är ändå nåt helt annat än pyjamas/morgonrock. 
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?