• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • Naoko

Jag gör det inte men kan tänka mig att jag skulle kunna göra det om jag skulle resa med tåg 

• ViTvåBlirTre

Har ALLTID mjukisbyxor hemma o ska jag bara iväg till affären i byn bryr jag mig inte om att byta. Men annars så byter jag byxor innan.

• enny signatur

Javisst, det är bekvämt och trevligt. Obehindrat? Tja relativt. De jag har just nu är dock rätt trasiga så jag går inte gärna ut i dem alls, hade de varit hela så hade det inte varit ett bekymmer. Eller snarare när de var det så hade jag dem rätt obehindrat. Kanske hade jag inte haft dem i rätten, men det är lite tveksamt. Mina är mysiga och sköna och mjuka. Jag hade inte gåt tomkring i joggingbyxor däremot. 

• Suck och suck
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-09 23:20:52 följande:
    Jag klär upp mig även om jag bara ska lämna barnen på dagis, så jag bryr mig i allra högsta grad =)
    Men att säga typ "aldrig i livet" men att jämt gå omkring så hemma känns lite dubbelmoral. Mjuksbyxor ser ofta lite sunkigt ut, men det är ändå nåt helt annat än pyjamas/morgonrock. 
    Håller faktiskt inte med dig. Tycker att man kan "fålla in det" i pyjamas, morgonrocksfacket i högsta grad.
    Man tar på sig dem för att de är mjuka och sköna, och täcker kroppen. Morgonrocken är ju fladdrigt öppen.
    Nej, man jag tycker att man VISST kan ha det som en klädkod för hemmabruk UTAN att det är någon som helst dubbelmoral. Håller verkligen inte med dig där.
    Det är ju så mjukt och skönt att ha mjukisarna hemma, men ute blir de fladdriga och inte lika sköna (tycker jag). Visst kan man hitta plagg för var och en situation, utan att det är någon som helst dubbelmoral.
  • Leoella

Svarade ja.
    På följdfrågorna säger jag:
    Nej, jag använder dem inte överallt i alla sammanhang. Men det beror på vad som menas med "mjukisbyxor" - hade jag några snyggare modeller än de jag har så hade jag gott kunnat använt dem i fler sammanhang än de sunkiga två par jag använder nu.
    De jag har används när jag t ex går till mina föräldrar någon km bort eller när jag går ut en sväng med barnen. Vi bor på landet.

Varför? Tja, varför inte? Jag är hemma föräldraledig och får fortfarande inte plats i alla mina vanliga byxor. Vissa dagar får man också vara glad om man hinner tvätta av sig lite; hålla på och byta kläder för en vagnspromenad känns väldigt mycket överkurs!

• Suck och suck

Och visst får man ha sina fulaste kläder hemma också men sen klä upp sig när man ska ut. Det är ingen dubbelmoral i det alls vadskajaghetadå.

• morotsland

Herregud nej. Jag tycker inte att det är ok med mjukisbyxor hemma heller, det finns något aggressivt med mjukisbyxor.

• tjej87

Jag har ofta mjukisar hemma när jag är ensam/med sambon eller ibland om en nära vän kommer över lite oplanerat. Jag går även ut i mjukisbyxor om jag ska gå promenad eller bara till mataffären. Skulle aldrig gå på shoppingtur på stan, äta på restaurang eller åka hem till kompisar med mjukisar på. Dock hände det att jag gick hem till kompisar med mjukisar på innan när vi bodde i grannhusen om man bara skulle hänga hemma hos dom en stund. Tar dock ofta på mig leggings och en klänning istället om man ska ha myskväll eller ska åka långt, lika mjukt men lite snyggare iaf :)

• Suck och suck

Mjukisbyxorna blir ju lite som en skyddsklädsel i det hemmabruk man för. Man kan låta de bli smutsiga på sitt sätt, och sen sätter man på sig de rena kläderna när man ska ut.
    Jag tycker förresten att om man har samma kläder ute som inne, så blir dessa kläder sunkigare lättare. Man sitter och gonar i sig i dem, de blir varma kring grenen, och sådär mjuka, och man kanske är i köket, och de blir skitiga när man röjer hemma. Då är det skönt att sätta på sig de fräscha vardagskläderna när man ska ut.
    Du gör ju samma sak om du klär upp dig vadskajaghetanudå om du använder ett par kläder hemma, men klär upp dig med ett par andra när du ska lämna på dagis.

• RestoreMe

ja för de kortare utevistelserna som köpa mjölk-ärenden, eller de spontana nu har jag lust att - besöken hos de som är lika avslappnade som jag eller borde lära sig bli det
    men mjukis kanske inte rätt, mer tights och gärna enkel kjol eller långlinne över annars känns de som långkalsonger, det är min typ av mjukis, men de kan ha blivit skitiga, fläckiga precis som andras mjukisar

Våga se och förändra
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?