• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • sockerbecca

Ja.

I vanliga fall kan jag ta ut sopor eller gå till affären (två minuter bort) i mjukisbyxor.

Nu när jag är gravid har det även hänt att jag åkt in till stan eller hem till andra i dem. Men då bara om jag skulle strosa i butiker (ej teaterbesök, restaurang etc) och bara hos familj/nära vänner.

• Lenora

Nej, men hemma går jag runt i de skönaste kläder jag har, även om det är gamla pyamasbyxor. Det händer ofta att jag får besök och får ursäkta mig och gå upp och klä mig mer passande.

Går jag ut, till vänner, affärer, fester eller vad det då kan handla om klär jag mig enligt praxis men kommer man hem till oss före 11 eller efter 20 så kan man mycket väl se mig i opassande klädsel som morgonrock eller mjukisbyxor.

Spontanbesök hos oss är "på eget bevåg".  

• Lenora

Mjukisbyxor ute skulle jag förstås reagera på om folk hade på sig på lite finare pubar. Annars skulle jag inte ens reagera. Och hade jag sett en mamma på förskolan i mjukisbyxor hade jag antagit att hon utnyttjat förskolepasset för att motionera, och känt mig skyldig för att bara ha softat.

• brummagumman

Jag kan ha mjukisar i vissa sanmahang bland folk, som tex: lämna på dagis, handla på lila Ica här i området, vara ute med sonen i lekparken och på längre resor. Däremot inte på shoppingtur på stan, restaurang eller så.

• Sum quod sum

Har  inga mjukisbyxor för att jag helt enkelt inte gillar dem.

• FruSen

Beror på vilken restaurang och vilken affär.

Mjukisar på ICA/Konsum - Ja, det händer.
    Mjukisar på H&M/Apoteket/Åhléns osv osv osv - Nej.

Mjukisar på MAX/McDonalds/lokala pizzerian - Ja
    Mjukisar på "finare" restaurang än ovan nämnda - Nej

Mjukisar på tåget - Ja, varför inte? Ska man ändå bara sitta ner under resan liksom... Är ju skönt om man reser långt.

• Santon

Bär mjukisbyxor/kläder hemma, aldrig ute.Träningskläder på gymmet. Höjer dock inte på ögonbrynen om andra gör det.

• ania

Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma?
    Om jag städar kanske, eller om jag inte orkar byta om från pyjamas, annars aldrig.

Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute?
    Att det är skitfult, bonnigt och trashigt. Det får mig att tänka på Linda Rosing-tjejer.

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?