• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • Aurinko

Nej, jag äger inga mjukisbyxor. Hemma går jag runt i leggings eller pyjamasbyxor, eller bara trosor och linne om det är varmt ute.

• Sanjos

Använder mjukisbyxor hemma. Byter alltid om till annat när jag ska gå ut. Undantag om man endast ska ner till källaren eller ut och slänga sopor, då känns de lite onödigt att byta om....

• mikroE

Ja men mest på helger. Jag har inga problem att gå med dem på stan och många tror jag faktiskt inte märker att det är mjukisbyxor för jag har sällan mjukiströja till utan någon snygg tunika och då märker sällan folk att det är mjukisbyxor. Jag tror de bara ser överdelen. Det är förstås fräscha mjukisbyxor jag har på mig inför folk, ville bara tillägga detta, de fulare har jag hemma som mysbyxor eller om jag tränar. Jag skiter totalt om någon tycker jag ser skabbig ut när jag tränar, jag är där för att svettas inte någon modevisning.

• TEDDEN
    mikroE skrev 2011-10-10 11:40:15 följande:
    Ja men mest på helger. Jag har inga problem att gå med dem på stan och många tror jag faktiskt inte märker att det är mjukisbyxor för jag har sällan mjukiströja till utan någon snygg tunika och då märker sällan folk att det är mjukisbyxor. Jag tror de bara ser överdelen. Det är förstås fräscha mjukisbyxor jag har på mig inför folk, ville bara tillägga detta, de fulare har jag hemma som mysbyxor eller om jag tränar. Jag skiter totalt om någon tycker jag ser skabbig ut när jag tränar, jag är där för att svettas inte någon modevisning.
    Varför har du mjukisbyxor till tunika? Låter helt galet i mina öron  
  • hannis

Nja inte mjukis kanske men träningsbyxor/träningskläder går jag ofta i när jag promenerar samt till och från jobbet.

Går 8 km per dag och det är mycket bekvämare i mjuka följsamma kläder än tex jeans.

• Kaos85
    Krampen skrev 2011-10-10 11:24:25 följande:
    Ja jag går omkring i mjukisbyxor både ute och inne !! varför ? det är avlappnat och skönt !!
    Jag har tillochmed stringtorsor ibland !! varför för det är skönt och avslappnat ! mycket fjortisfakor på mej alltså !! haha.
    Kram
    Samma här :)
    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • roxylady

Jag har ett par gravidmjukisar i svart från H&M. De ser inte ut som mjukisar, mer som ett par vanliga byxor bara man inte har någon kortare tröja till. Jag orkar inte gå i så taighta jeans nu när jag har lite foglossningar och andra krämpor så de här passar perfekt! Annars går jag dock inte i det.

• brünnhilde

Inte på stan. Men jag kan kila ner till närbutiken i dem utan problem....

• mikroE
    TEDDEN skrev 2011-10-10 11:41:55 följande:
    Varför har du mjukisbyxor till tunika? Låter helt galet i mina öron  

För att jag alltid har tunika, i princip. Jag har inte en tunika som är extremt broderad eller så utan en mer vardaglig sådan i stretchigt tyg om jag har den till mjukisbyxor. Har man som jag fräscha mjukisbyxor ser det inte konstigt ut, dessutom har jag oftast skor där jag har stoppat in mudden så det ser ut som vanliga byxor om man inte kollar noga. Jag har det sällan på jobbet men jag har haft det och min kollega som aaaaldrig skulle ha mjukisbyxor på jobbet och satt och ralijerade för detta när jag hade dem på såg inte ens att det var mjukisbyxor. Jag undviker den klassiska grå mjukisbyxan för det mesta utan har ofta i glada färger och då ser de mindre mjukisbyxiga ut.
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?