• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • vadskajaghetadå
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:28:10 följande:
    Och visst får man ha sina fulaste kläder hemma också men sen klä upp sig när man ska ut. Det är ingen dubbelmoral i det alls vadskajaghetadå.
    Jag skulle inte kunna gå runt i en morgonrock hela dan hemma (bortsett från att jag är sjuk)
    Jag menar personer som rynkar på näsan och säger "absolut inte" som om deom vore för fina för att gå klädda så, samtidigt som man ständigt går omkring så hemma.
    Mer så.
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:26:04 följande:
    Håller faktiskt inte med dig. Tycker att man kan "fålla in det" i pyjamas, morgonrocksfacket i högsta grad.
    Man tar på sig dem för att de är mjuka och sköna, och täcker kroppen. Morgonrocken är ju fladdrigt öppen.
    Nej, man jag tycker att man VISST kan ha det som en klädkod för hemmabruk UTAN att det är någon som helst dubbelmoral. Håller verkligen inte med dig där.
    Det är ju så mjukt och skönt att ha mjukisarna hemma, men ute blir de fladdriga och inte lika sköna (tycker jag). Visst kan man hitta plagg för var och en situation, utan att det är någon som helst dubbelmoral.
  • enny signatur

Jag tycker ju att mjukisbyxor (iaf de jag har) är klart snyggare än 90% av kläderna folk använder ute). Hemska kjolar (speciellt med byxor under).. ser bara obekvämt och fult ut, varför skulle jag ens plåga mig liksom?

• Suck och suck
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-09 23:40:50 följande:
    Jag skulle inte kunna gå runt i en morgonrock hela dan hemma (bortsett från att jag är sjuk)
    Jag menar personer som rynkar på näsan och säger "absolut inte" som om deom vore för fina för att gå klädda så, samtidigt som man ständigt går omkring så hemma.
    Mer så.
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:26:04 följande:
    Håller faktiskt inte med dig. Tycker att man kan "fålla in det" i pyjamas, morgonrocksfacket i högsta grad.
    Man tar på sig dem för att de är mjuka och sköna, och täcker kroppen. Morgonrocken är ju fladdrigt öppen.
    Nej, man jag tycker att man VISST kan ha det som en klädkod för hemmabruk UTAN att det är någon som helst dubbelmoral. Håller verkligen inte med dig där.
    Det är ju så mjukt och skönt att ha mjukisarna hemma, men ute blir de fladdriga och inte lika sköna (tycker jag). Visst kan man hitta plagg för var och en situation, utan att det är någon som helst dubbelmoral.
    Jag förstår fortfarande inte. Om du själv klär upp dig då du går ut. Det är ju samma sak. Man kanske har ett par sorts kläder hemma och ett par för när man är ute.
    Så har jag egentligen haft länge. Jag har haft lite skönare mer lössittande byxor hemma, och så "blir de" mina solkigare byxor liksom (egentligen var det rätt nyligen jag började med mjukisar också) och så tar jag på mig något annat när jag går ut.
    Nä, jag förstår inte det där med att du säger att det är dubbelmoral?
  • morotsland
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:51:20 följande:
    Jag förstår fortfarande inte. Om du själv klär upp dig då du går ut. Det är ju samma sak. Man kanske har ett par sorts kläder hemma och ett par för när man är ute.
    Så har jag egentligen haft länge. Jag har haft lite skönare mer lössittande byxor hemma, och så "blir de" mina solkigare byxor liksom (egentligen var det rätt nyligen jag började med mjukisar också) och så tar jag på mig något annat när jag går ut.
    Men varför har man obekväma byxor ute? Varför inte ha snygga OCH bekväma byxor hela tiden?
  • vadskajaghetadå
    Suck och suck skrev 2011-10-09 23:51:20 följande:
    Ok. Nej jag känner så bara spontant. Det är en världslig sak om jag aldrig ens reflekterat över. Men jag tycker det är löjligt att inte ens våga gå till tvättstugan typ om man jämt gå klädd så hemma.

• Lufsan

Jag har mjukisbyxor hemma och när jag ska ut med hunden eller till affären eller tvättar m.m., skulle inte gå ut och shoppa eller gå ut och äta med dom på. Jag har gått till skolan en gång med mjukisbyxor, då var det lite finare haremsbyxor, när jag var sjuk. 

En dag i sänder.
  • Suck och suck
    morotsland skrev 2011-10-09 23:54:15 följande:
    Men varför har man obekväma byxor ute? Varför inte ha snygga OCH bekväma byxor hela tiden?
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-10 00:00:19 följande:
    Ok. Nej jag känner så bara spontant. Det är en världslig sak om jag aldrig ens reflekterat över. Men jag tycker det är löjligt att inte ens våga gå till tvättstugan typ om man jämt gå klädd så hemma.
    Alltså de byxor jag har ute, är mer bekväma än mjukisarna, eller för stora fluffiga byxor, ute. Jag vet inte varför jag tycker så. Alltså jag har ganska stora, praktiska sköna byxor även ute. Men om jag då skulle ha exakt samma uppsättning av de som är ute, även hemma då. Då tycker jag bäst om att ha ett par byxor för hemmabruk, och ett par för utomhusbruk, om vi säger så då.
    De som jag har hemma är renare på så sätt, att ligga i sängen med och vara hemma med. De som jag har ute kan bli smutsiga, på ett annat sätt och passa mest att ha ute.
    Jag skulle nog ha samma princip alltså även om det var exakt samma sorts byxor.
    Ute så gillar jag dock inte för fladdrigt eller plufsigt liksom. Det är inte skönt ute. De ska sitta mer stabilt om jag ska trivas med dem ute. Då är de skönast också. Ute alltså.
    Och mjukisarna är skönast inne.
  • bepoe

Äger inte ens ett par mjukisbyxor.

Jag har träningskläder när jag tränar och sovplagg när jag sover, däremellan har jag dagkläder. 

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?