morotsland skrev 2011-10-09 23:54:15 följande:
Men varför har man obekväma byxor ute? Varför inte ha snygga OCH bekväma byxor hela tiden?
vadskajaghetadå skrev 2011-10-10 00:00:19 följande:
Ok. Nej jag känner så bara spontant. Det är en världslig sak om jag aldrig ens reflekterat över. Men jag tycker det är löjligt att inte ens våga gå till tvättstugan typ om man jämt gå klädd så hemma.
Alltså de byxor jag har ute, är mer bekväma än mjukisarna, eller för stora fluffiga byxor, ute. Jag vet inte varför jag tycker så. Alltså jag har ganska stora, praktiska sköna byxor även ute. Men om jag då skulle ha exakt samma uppsättning av de som är ute, även hemma då. Då tycker jag bäst om att ha ett par byxor för hemmabruk, och ett par för utomhusbruk, om vi säger så då.
De som jag har hemma är renare på så sätt, att ligga i sängen med och vara hemma med. De som jag har ute kan bli smutsiga, på ett annat sätt och passa mest att ha ute.
Jag skulle nog ha samma princip alltså även om det var exakt samma sorts byxor.
Ute så gillar jag dock inte för fladdrigt eller plufsigt liksom. Det är inte skönt ute. De ska sitta mer stabilt om jag ska trivas med dem ute. Då är de skönast också. Ute alltså.
Och mjukisarna är skönast inne.