Karolina86 skrev 2011-10-19 14:38:56 följande:
Men åh, då kan man väl säga tvärtom i så fall att det sitter mammor där med små bäbisar som inte ens har behov av ÖF till o börja med för att de är för små att ens bry sej om var de är o inte har lekbehov och mammorna lägger dem på golvet och går o fikar själva - Då får man skylla sig själv litegrann om det händer ens barn något, man är inte blind o kan se om det finns äldre barn där. Jag menar, din dotter kan man väl i alla fall prata med, men min håller fortfarande på o lär sig hur man ska hantera bebisar och djur och allt som är mindre än en själv t.ex. Annars får man gå på bebisgrupperna tills barnet växt till sig om det bara är fikat o nya kontakter man är ute efter t.ex!
Jag tycker dina döttrar är jätteduktiga o fina, jag kommer ihåg att de lånade kritor som vi hade med oss förut o va jätteduktiga med att hålla reda på och plocka undan och lämna tillbaka! Tycker att du ska strunta i om det finns någon enstaka grinkärring där.. Oftast är det förstagångsföräldrar som bara har sin egen lilla skrynkliga enmånaders att ta hand om o fortfarande är hormonstinta eller nåt, du har ju 3 st att ta hand om o va ja har märkt har du jättebra koll på vad de gör o säger till om det är något.. Sen kan man inte va på 3 platser samtidigt, men då kan man själv också säga t.ex att det är en liten bebis etc de är ju tillräckligt stora att förstå det OCH har en lillebror så de har nog koll !! Som sagt.... strunta i det, jag tror inte de andra tycker så.. jag tycker det är roligt med äldre barn på öf.. de har ju som sagt bebisgrupp som räcker gott o väl! Det är just pga att äldre barn försvinner från ÖF som jag känner att Sonja kanske behöver vara på fsk lite ibland också för den stimulansen!
Ja tänkte gå till ÖF imorgon om det är några härifrån som ska dit! Men sen tänkte jag också gå o kolla in den nya i Sköndal - och det är inte alls lång bit att gå upp dit, annars kan man åka 181 dit... ett tips om man vill ha fler valmöjligheter. Jag vet att Ylva som startat upp den brukar ju vara i Farstaängen och hon har massor av roliga idéer, bl.a har de gjort en lerverkstad (tips för er med äldre barn) där man kan hålla på o skapa med lera, och ett vattenrum där barnen kan ha vattenlek.. Jag har inte hunnit kolla in sedan renoveringen blev klar o de skulle köpa in massa saker men ett stort tips ! Hoppas bara den blir lagom stor grupp där o inte blir så mycket folk som det kan va på farstaängen!!
Vi kanske ses imorgon om nån mer ska till ÖF...
Tack det värmer=). Ja jag försöker ha pli på mina ungar. Men nej det är inte alltid så lätt. Om jag tex byter på Odin kan jag inte ha 100% koll på vad indra och Alwa gör. Och dom ÄR överallt och HAR starka viljor och är inga barn som sitter still på ett ställe i timmar.
Mamman(vet ej vem) tyckte att personalen skulle be mig hålla mer koll på mina barn vilket gjorde mig lite irriterad. Som sagt Indra är inte ett barn som slåss och det var antagligen en olycka och jag hade uppskattat om mamman SJÄLV pratat med Indra eller gått till mig så jag får prata med henne.
Men att få veta dagen efter att någon klagat känns lite surt. Då kan jag ju inte ta det med Indra. Påpekade dock att hon måste tänka på dom små barnen och se så hon inte råkar göra illa någon. Vad mer kan jag göra liksom?
Och hon är snäll mor småbarnen och klappar och gullar. Så att någon känner så mot henne känns som sagt surt och fick mig att tappa lusten att gå dit lite. Annars tycker jag många är väldigt trevliga där=). Ska göra som du säger och skita i det=)