• Beckis 24

Mammor i Farsta?

Hej!  Jag heter Rebecka, 27 år och är nyinflyttad i Farsta. Jag är hemma med min son som snart är 2,5 år och min dotter som precis fyllt ett. Träffar jättegärna andra som också är hemma med sina barn för lek, fika, promenader, besök på öppna förskolan, med mera! Hör av er!

//Rebecka

• Svar på tråden Mammor i Farsta?
  • viseversa

Den i sköndal låter intressant. Dit ska jag absolut gå någon dag och kolla läget=). Tar man bussen från centrum då eller? Tyvärr kan jag inte komma i morgon. Odin har 40graders feber(för första gången i sitt liv)och är inte allt för pigg=(.

Sov ingenting inatt i stort sett. Stackars min sambo som började jobba kl 11 och jobbar till 12 inatt. inte kul att jobba så länge på 2 timmars sömn!

Och jag nojjar såklart=). Men det är väl mammas lott att noja över sina sjuka barn=(. Ska gå till läkaren med honom i morgon då jag misstänker öroninflammation. han reagerar när jag tar på hans öron. lilla korven.

• Mii
    Karolina86 skrev 2011-10-19 14:38:56 följande:
    Ja tänkte gå till ÖF imorgon om det är några härifrån som ska dit! Men sen tänkte jag också gå o kolla in den nya i Sköndal - och det är inte alls lång bit att gå upp dit, annars kan man åka 181 dit... ett tips om man vill ha fler valmöjligheter. Jag vet att Ylva som startat upp den brukar ju vara i Farstaängen och hon har massor av roliga idéer, bl.a har de gjort en lerverkstad (tips för er med äldre barn) där man kan hålla på o skapa med lera, och ett vattenrum där barnen kan ha vattenlek.. Jag har inte hunnit kolla in sedan renoveringen blev klar o de skulle köpa in massa saker men ett stort tips ! Hoppas bara den blir lagom stor grupp där o inte  blir så mycket folk som det kan va på farstaängen!!

Vi kanske ses imorgon om nån mer ska till ÖF...
    Vart ligger den i sköndal? googlade lite snabbt men hittade inget. låter verkligen intressant i alla fall! :) 
  • MammaJennii

Vi kan väl träffas nästa vecka.. Jag har en 2åring så nåndag kanske hon kan ta ledigt från dagis och åka till någon rolig park eller så?!
    Eller så kan vi ta en promenad fika/lunch i centrum :)

• Jenny825200

Den i Sköndal är helt ny, de öppnade 1 okt och då har de haft utomhusverksamhet eftersom de renoverade lokalerna, nu sist för 1v sedan var renoveringen klar, men då hade de stängt för de skulle iväg och handla leksaker och möbler dit... så skulle de säga till bl.a i farstaängen o sätta upp lappar när de var klara för start. Den ena har dock tidigare jobbat i Farstaängen på parkleken o hon andra som håller i den har jobbat i Farsta strand, så jag tror att den kommer bli jättebra.. Hon (Ylva) hade massa roliga ideer på saker man kunde göra, bl.a matlagning nån dag i veckan, hon själv är veg så jag tyckte hon kunde hålla nån kurs i nyttig matlagning o barnmat etc...

Den ligger i husen bredvid Semlanparken, vet inte adressen men de här tegelhusen i en gammal förskolelokal på nedre botten!

• Hanniz84

Hej hej!

får man hänga på här?
    bor iofs inte i Farsta , utan i Haninge men kan lätt ta mej eftersom jag har bil

jag är 27år, är fledig med min son som är 7mån, har även en dotter som år 2år .. känner väldigt lite folk som har barn tyvärr så vore kul att lära känna flera

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • MammaJennii
    Hanniz84 skrev 2011-10-21 20:09:35 följande:
    Hej hej!

får man hänga på här?
    bor iofs inte i Farsta , utan i Haninge men kan lätt ta mej eftersom jag har bil

jag är 27år, är fledig med min son som är 7mån, har även en dotter som år 2år .. känner väldigt lite folk som har barn tyvärr så vore kul att lära känna flera
    Hej! Självklart. Går din 2åring på förskola eller hemma?
  • Beckis 24

hej! Ska vi försöka få till en träff nästa vecka? måndag? Vilka är på?

• Mii

Jag har svärmor på besök hela nästa vecka, så jag ställer mig nog lite avvaktande till en träff. Det beror på vad hon har för planer och så. Men jag hakar eventuellt på, men meddelar nog det i sista sekund då :)

• Hanniz84
    MammaJennii skrev 2011-10-22 09:25:29 följande:
    Hej! Självklart. Går din 2åring på förskola eller hemma?
    tack tack!

hon går på fsk 4dagar/vecka,ledig måndagar, men har henne hemma om det händer ngt roligare
    Beckis 24 skrev 2011-10-22 10:09:07 följande:
    hej! Ska vi försöka få till en träff nästa vecka? måndag? Vilka är på?
    vi är på!
    Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • MammaJennii

Okej.. Min 2åring går på förskolan alla dagar 9-14 om vi inte vill göra nått annat :)

Jag kan på måndag!  Helst runt lunch.  Hämtar tösen från förskolan kl 15.

Svar på tråden Mammor i Farsta?