• Beckis 24

Mammor i Farsta?

Hej!  Jag heter Rebecka, 27 år och är nyinflyttad i Farsta. Jag är hemma med min son som snart är 2,5 år och min dotter som precis fyllt ett. Träffar jättegärna andra som också är hemma med sina barn för lek, fika, promenader, besök på öppna förskolan, med mera! Hör av er!

//Rebecka

• Svar på tråden Mammor i Farsta?
  • Hanniz84
    MammaJennii skrev 2011-10-24 19:33:15 följande:
    Då tycker jag vi ska hitta på nått roligt med våra 09 or :) Vet  ni nån bra park om det är bra väder eller nått annat? Lekland kanske.
    Jag skulle vilja åka till junibacken nåndag, nån av er som är intresserad av att följa med?
    låter som en bra idé!

jag känner inte till nåt direkt runt er där... men finns det inte nån lekpark med lite djur runt högdalen?? fast dom kanske är inne nu...
    Lekland funkar annars för oss! den i Tyresö,Kaatach ,ska vara kul har min kompis sagt,men man ska åka dit en vardag om man kan, sjukt mkt folk på helger..
    där finns det ju även radiobilar man kan köra

Vi är absolut på till Junibacken.. har velat åka dit, men inte så roligt själv..
    Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • Jenny825200

Ett tips är annars förutom Bandängen som du nämnde här ovan (går direktbuss från Farsta C till Högdalen, tror det är 165 mot Liljeholmen, så har ni Starrmyran på gångavstånd, det ligger i Hökarängen o där finns djur, ponnyridning, parklek, billig fika etc :)

• Jenny825200
    Karolina86 skrev 2011-10-24 20:47:57 följande:
    Ett tips är annars förutom Bandängen som du nämnde här ovan (går direktbuss från Farsta C till Högdalen, tror det är 165 mot Liljeholmen, så har ni Starrmyran på gångavstånd, det ligger i Hökarängen o där finns djur, ponnyridning, parklek, billig fika etc :)
    Jag har ingen -09:a men tänkte lägga in ett tips ändå. Har en -10:a och en 05:a och snart en 12:a :)
  • MammaJennii
    Hanniz84 skrev 2011-10-24 19:55:17 följande:
    låter som en bra idé!

jag känner inte till nåt direkt runt er där... men finns det inte nån lekpark med lite djur runt högdalen?? fast dom kanske är inne nu...
    Lekland funkar annars för oss! den i Tyresö,Kaatach ,ska vara kul har min kompis sagt,men man ska åka dit en vardag om man kan, sjukt mkt folk på helger..
    där finns det ju även radiobilar man kan köra

Vi är absolut på till Junibacken.. har velat åka dit, men inte så roligt själv..
    Ska vi ta junibacken på måndag om alla är friska och har tid..?
  • Hanniz84
    MammaJennii skrev 2011-10-24 21:46:48 följande:
    ja, det låter som en bra idé
    Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • MammaJennii
    Karolina86 skrev 2011-10-24 20:49:39 följande:
    Jag har ingen -09:a men tänkte lägga in ett tips ändå. Har en -10:a och en 05:a och snart en 12:a :)
    Alla årsmodeller får föla med :)
  • Jenny825200
    MammaJennii skrev 2011-10-25 08:41:28 följande:
    Alla årsmodeller får föla med :)
    Tack, det var snällt, men jag tror jag avstår aktiviteter som junibacken o andra typiska "turistaktiviteter" under novemberlovet, risken är att det kostar mer än det smakar i form av trängsel, skollediga barn på besök i stan, massor av förskolor/skolor på alla bussar, på stället etc... Så vi håller oss nog bort från stan dessa dagar... :) jag föräldradejtar gärna på ÖF etc framöver.. jag har ju en 1,5 åring som inte alls sitter still på föräldrafikor heller :) Hoppas ni får de kul!
  • Beckis 24
    MammaJennii skrev 2011-10-24 21:46:48 följande:

Åh just måndag blir svårt för mig..någon som kan torsdag eller fredag nästa vecka? vad kul med fler 09:or! Men alla årsmodeller är såklart välkomna!! :) starrmyran lät ju också väldigt roligt! har aldrig varit där. Mina små börjar hämta sig ifrån förkylningar nu så snart är de redo för lek och bus!
  • Hanniz84
    Beckis 24 skrev 2011-10-26 09:09:57 följande:
    Åh just måndag blir svårt för mig..någon som kan torsdag eller fredag nästa vecka? vad kul med fler 09:or! Men alla årsmodeller är såklart välkomna!! :) starrmyran lät ju också väldigt roligt! har aldrig varit där. Mina små börjar hämta sig ifrån förkylningar nu så snart är de redo för lek och bus!
    vi kan torsdag eller fredag också...
    tisdag ska jag följa med en kompis till MVC, o på onsdag har jag en tid till ortopeden med min hund om hon inte slutar halta

håller med!
    Starrmyran lät också jättekul.... Isa är väldigt förtjust i hästar o har testat på att rida några gånger, o älskar det.. till mammas stora glädje(har alltid haft egna hästar o ridit/tävlat förutom nu när jag har varit gravid o fött barn )

men oss spelar det ingen större roll vad vi gör faktiskt
    Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • Beckis 24
    Hanniz84 skrev 2011-10-26 10:12:45 följande:
    vi kan torsdag eller fredag också...
    tisdag ska jag följa med en kompis till MVC, o på onsdag har jag en tid till ortopeden med min hund om hon inte slutar halta

håller med!
    Starrmyran lät också jättekul.... Isa är väldigt förtjust i hästar o har testat på att rida några gånger, o älskar det.. till mammas stora glädje(har alltid haft egna hästar o ridit/tävlat förutom nu när jag har varit gravid o fött barn )

men oss spelar det ingen större roll vad vi gör faktiskt

ja vad kul! Ok, torsdag stallmyran nästa vecka? Vilka är på?
Svar på tråden Mammor i Farsta?