• Vanilj L

Varför dessa fingervantar?

Varför envisas föräldrar med att ta med fingervantar till barnen i 1,2 och treårsåldern?

Varför inte vänta tills de kan sätta på sig det själva ? Det kan ta upp till 4 minuter att sätta på dessa vantar, ta det gånger 20. Det hade ju varit roligare att använda den tiden till rolig lek ute i stället. Som tur är, så har en del andra vantar med sig också.

• Svar på tråden Varför dessa fingervantar?
  • Pyrola

På vår förskola är det tvärtom hellre fingervantar än vantar på våren och hösten för barnen blir gladare om dem kan använda händerna bättre.

• SilverEmma

Min tvååring blir skitsur om jag sätter på henne tumvantar, det har hon alltid blivit. Jag lägger hellre tiden på att leka ute med glada ungar med fingervantar än att ta en konflikt om vantarna och ha en sur unge.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • La Lola

4 min?
    Oj...här går det på max 30 sek.....

Har aldrig haft problem på jobbet heller med fingervantar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nyfiken gul

FIngervantar ska det vara!

Barnen kan ju för sjuttsingen knappt leka med ett par tumvantar - tjocka tumvantar kommer tids nog ändå när snön och kylan kommer -

om föräldrarna redan tidigt lär sina barn hur fingervantar fungerar är det inget problem - min 3-åring klarar utmärkt att ha såna vantar och kan ta på dom själv.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Hallonmumsan

På vår förskola får vi endast skicka med fingervantar eller tunna tummvantar just för att om barnet inte kan leka i vantarna så tar dom av dom och fryser istället.

• Hanniz84

klart barnen ska ha fingervantar.. annars kan man ju inte leka ordentligt!?

min dotter är 2år, tar typ 30 sekunder att få på henne dom

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • EllanEriksson

Man känner ju inget med tumvantar!! Man får INGEN motorik alls med såna! Hur kan man ens vilja att ens barn ska ha såna? När jag var liten var det ett jäkligt litet utbud på fingervantar till bra priser och jag hade bara tumvantar. Jag använde aldrig dem då jag inte kunde göra nått. Jag har alltid vart en sån som krävt att kunna använda fingrarna och då funkar inte tumvantar.

Mer fingervantar åt barnen! x)

• Vanilj L

Okej om man har ett eller två barn att ta på vantar, men nu har vi ju ett antal fler. Många med mig tycker att det är riktigt krångligt. Och en kall dag som denna (ute länge också) är det även för kallt med fingervantar för de flesta  barnen.

• La Lola
    Vanilj L skrev 2011-10-17 21:08:38 följande:
    Okej om man har ett eller två barn att ta på vantar, men nu har vi ju ett antal fler. Många med mig tycker att det är riktigt krångligt. Och en kall dag som denna (ute länge också) är det även för kallt med fingervantar för de flesta  barnen.
    Som sagt, jag jobbar vanligtvis på förskola o har aldrig upplevt detta som ett problem.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • la princesse
    La Lola skrev 2011-10-17 20:18:00 följande:
    4 min?
    Oj...här går det på max 30 sek.....

Har aldrig haft problem på jobbet heller med fingervantar.
Svar på tråden Varför dessa fingervantar?