• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • septum

Välkommen che71. Själv kör inte vi med stickor utan ska bara ta ett blodprov dag 25. Vi fick samlagsinstruktioner istället från gyn. Ska heller inte göra vul. Det är första kuren för mig med så jag vet inte hur det gör med min cykel. Spännande och se men gyn sade att det skulle förlänga cykeln lite. Jag har annars lika kort cykel som dig men visar tydligen ingen ägglossning.Därav Pergotime.

Glossip och haninbanani: Ligg på ordentligt nu Skrattande.. vi håller naturligtvis tummarna.

Själv har jag drömt två gånger inom loppet av en vecka om att jag får trillingar...Förvånad Blir riktigt nervös i och med att jag "förutspått" min andra barn precis så (i drömmen) vilket har varit 100% rätt varje gång.

• hanibanani

septum: Håller tummarna för trillingar ;) Pergotime ökar ju risken/chansen för flerbörd!

• septum

Usch tjejer. Jag är i dag på dag 17. Inte tycker jag mig sett några speciella äl-flytningar. Oron kommer direkt att det inte funkar. Möjligen lite ökade flytningar men inget riktigt. Men läser man runt lite här på FL så verkar det som om tjejer blivit gravida med Pergo trots att de inte upplevt några speciella äl-flytningar. Det blir att hålla sig till tåls och vänta på vad blodprovet säger som ska tas den 20 nov.

• hanibanani

Jag är så groteskt svullen om magen alltså och molande känsla runt äggstockarna. Hur mår ni andra?

• septum

Jag har värk i brösten och känningar i tjejmagen.. Ingen svullnad och inga speciella äl-flytningar...

• che71

inga symptom
    inget utslag på ÄL stickor (möjligen lite svagt i fredags morse?!)
    imorgon är det dag 14 o jag ska på VUL på morgonen
    borde det inte vara ÄL imorgon med Pergotime?
    (annars har jag ÄL runt dag 11-12)

• septum

Mitt  gyn sa dag 17-18. Jag frågade hur man kunde generalisera det då vissa kvinnor har 23 dagars cykel och andra 67 dagar och då sa de att det var det tabletterna gjorde, stabiliserade upp cykeln så det vanligaste var dag 17-18 oavsett. Sedan sade de att man skulle ligga några dagar innan och helst någon dag över för att vara säker.

• che71
    septum skrev 2011-11-13 08:57:14 följande:
    Mitt  gyn sa dag 17-18. Jag frågade hur man kunde generalisera det då vissa kvinnor har 23 dagars cykel och andra 67 dagar och då sa de att det var det tabletterna gjorde, stabiliserade upp cykeln så det vanligaste var dag 17-18 oavsett. Sedan sade de att man skulle ligga några dagar innan och helst någon dag över för att vara säker.

min gyn sa att det skulle bli en fin 28 dagars cykel, ÄL dag 14
    o hon rekommenderade samlag dag 12, 14 o 16

konstigt att det ska vara så olika
    jag har ju ÄL (förmodligen) men pga min ålder kanske inte ägget släpper varje månad

nu blir det ju ännu längre att vänta på BIM än vanligt !!!

ni som tagit pergotime flera månader o då fått ÄL dag 16-17, när fick ni mens?
Svar på tråden Pergotime uttaget idag..