Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Ålder: 28 (i Juli) år
    Tillsammans med pappan till barnet? Ja, 11 år!
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Sjuksköterska på akutmottagning
    Bor: L lägenhet
    Barn sedan tidigare: Nej
    Drömmer om: Hus! Givetvis att det är en frisk liten krabat som kommer ut om några veckor!
    Intressen: Familjen, promenader med hunden, haft häst i många år fram till för 1 år sen,
  • chess07
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-19 10:45:06 följande:
    Här blir heller inga hallonblad, med min förra störtförlossning så önskar jag inte snabba på något!
    Skulle inte säga nej till lite sex men vet faktiskt inte om jag vågar då det just kan bli den färdknäpp som jag inte önskar ännu
    Men jag tycker inte min mage har sjunkit ner något direkt o inget mer som liknar slempropp har kommit så kanske är det riskfritt... :-P
    Nåja, idag ska jag packa den där väskan i alla fall, kan vara bra att ha det klart...
    Spjälsängen är målad så nu är den oxå redo att bäddas, ska bara röja plats för den i vårt renoveringskaos
    När de gäller färdknäpp och andra saker för att få igång förlossningen så fungerar det endast om kroppen redan börjat ställa in sig och att det är dags Flört Om den inte är redo så kan vi försöka med hur mycket som helst utan att det fungerar Tungan ute
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-06-20 09:21:06 följande:
    Ja åker in på förlossningen snart... Försöker få i mej lite frukost...

Återkommer sen... Gaah! Tänk på mej! :S
    Lycka till!!
  • chess07

Hit kommer sambons familj i helgen och han kommer inte hålla sig spiknykter, bara 5 min bilväg till BB så i värsta fall får vi ta taxi Flört Han blir aldrig dyngrak så de gör mig ingenting Tungan ute
    22 dagar kvar till BF idag men jag räknar iskallt med att de blir mellan 3-5 veckor! Har inte "snöat in" på BF datum heller eftersom de kan ske from nu och 5 veckor framåt!

• chess07
    nilepile89 skrev 2012-06-21 13:37:13 följande:
    Var hos bm idag bebis ligger som den ska huvudet neråt :) blodtrycket är förhöjt. Så skall lämna urinprov och ta nytt blodtryck på
    måndag igen. gått upp från 110/80 förra gången till 110/85. Låg precis under det svarta strecket på kurvan så har väl vuxit ännu mer. Kan även bero på att jag samlar vatten.
    måste erkänna att jag tycker de är lite konstigt att hon tycker blodtrycket är förhöjt av den lilla skillnaden... att det ligger på 85 istället för 80 är iprincip samma tryck ... mitt varierar otroligt från gång till gång och det är normalt så länge det ligger inom "referensramarna". 
    men de är väl bra att hon är noggrann! men ja tycker inte du ska oroa dig!
  • chess07
    owner skrev 2012-06-22 16:55:25 följande:
    hur är det med era fötter och ben? här sväller det som bara den, ser ju inte klok ut! försvinner det efter förlossningen eller
    värmen och graviditeten gör att många av oss svullnar tyvärr.... en del nästan inget och vissa massor! en väninna till mig födde för 2 veckor sen, hon gick upp 25kg varav många kilo på slutet pga vätska, hade svårt att böja fingrarna osv. hon hade gått ned 15 kg den första 1 1/2 veckan! 

man ska dricka mycket vatten för att hjälpa kroppen att göra sig av med vätskan, känns lite motsägelsefullt men :P 
  • chess07

Grattis Cicci och Ellabella!!
    Jisses vad man längtar själv efter det lilla pyret! Hjärta 17 dagar kvar till bf!

• chess07

Grattis till gossen Feah!!!

Spännande med så mycket känningar för en del! Kommer ut fler och fler små nu! Glad
    Inga känningar här, bara begynnande förkylning! VIll inte!!! Vi ska gå på Peace & Love imorgon och se Lars Winnerbäck, Magnus Uggla, Roxette, Timbuktu m.fl så ja får INTE bli sjuk!!

Angående att åka hem tidigt eller inte så hoppas jag själv på att kunna åka hem så snart det går, bor 5 min från BB så vi har nära om det skulle vara något. Däremot tänker jag inte tvinga mig till att åka hem utan bara om det känns bra! Vill ju vara hemma hos sambon och hunden med liten!

• chess07

Badring är ett bra förslag men dem vill inte att man använder sådant längre pga att det ökar risken för framfall, man arbetar inte med bäckenmuskulaturen om man sitter på en ringkudde eller liknande.  Kan vara bra att veta :)

• chess07
    En liten skrev 2012-06-28 22:43:12 följande:
    Jaha, ojdå vilken tur att du sa det. Jag hoppas ingen gör det och det händer något!
    Det gör det säkert inte men man ska tänka sig för iaf. Glad De va en kollega till mig, som också väntar barn, som läser till BM som talade om det.

Här har man åkt på en dyngförkylning i värmen! Vilken skit! Kan väl räkna med att förlossningen inte sätter igång förrän man är frisk... v 39 idag iaf!
Svar på tråden Juli bebis 2012