Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

enilorac81 skrev 2012-01-27 17:27:44 följande:
    Blocket - Stockholm? Kanske jag som är kräsen då . .. men vill helst ha en marinblå och inte färgglad vagn, kan ju vara mitt problem kanske Skrattande
    näe ja kollar blocket dalarna och även värmland då vi har släkten där och åker dit emellanåt ;) 
    vill inte ha nån färgglad här heller utan en neutral färg. :) 
  • chess07
    Maho81 skrev 2012-02-01 10:17:01 följande:
    Min bm sa att mina värden, och speciellt järnvärde var snuskigt bra. Jag låg till och med över det normala med järnvärdet, men däremot är mitt blodtryck på 100/50 så det är lågt.
    det låga blodtrycket gör att du blir påverkad när du står upp ett längre tag. om du kan sätta dig med jämna mellanrum så kanske du slipper dom där "dimparna"...
  • chess07
    Woogie skrev 2012-02-02 10:49:17 följande:
    Åååh, jag blir hungrig hela tiden!! Åt en rejäl tallrik med yoghurt och flingor till frukost och nu är jag vrååålhungrig... Innan var det inga problem att klara sig till lunch.

Det var mycket fint på Ullared, men också mycket som kvalitéen kändes sådär på. Men det är väl inte så konstigt när det är ett lågprisvaruhus heller. :o)
    här har du en som är tvärtom! kan inte äta alls lika mycket som förut, blir proppmätt på en halv portion redan! blir att försöka äta ofta och lite fast ja inte är hungrig! :P

välkomnar v 18 idag! har inte RUL förrän om 2 veckor! längtar ju så!  
  • chess07
    Bragdoll skrev 2012-02-13 20:27:16 följande:
    Jag är gravid med min tredje och jag har känt sent alla gånger. "Men känner du inget fiskfladder???" Ööööh näe. Hur moderkakan ligger är det aldrig någon som pratat om med mig, men alla bebisar har mått bra trots dålig känsel från min sida.
    När bebisen till slut pillar med tårna mellan revbenen, DÅ kan jag lova att det känns :P
    Det där med fiskfladdret är det flera som sagt till mig också men jag har aldrig känt det!
    Däremot känner jag av bebis sparkar sen 2 veckor! Är i v 19(18+4) nu. Det känns som någon petar från insidan, ibland starkare och ibland svagare.
    Igår kväll när vi skulle sova var det full rulle i magen så ja la händerna ganska hårt mot magen och fick mig några puffar tillbaka! Hjärta Det var lycka! Sambon fick testa också och han tror att han kände något!
    Ser fram emot RUL på torsd så man får se det lilla livet där inne Glad

Hoppas alla får en trevlig alla Hjärta dag!
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-02-14 10:24:32 följande:
    Åh tack snälla! Skrattande

Magen blir liksom hård och jag börjar andas på ett speciellt sätt... (inget som jag tänker på, utan det blir bara så)

Åh jag med! på måndag 10.30 ÄNTLIGEN!
    Jag har bjudit med min bästis som läser 1a terminen sjuksköterska, hoppas bara att hon får följa med in! någon som har erfarenhet? pappan ska ju givetvis också med...

SPÄNNANDE!!! Skrattande

Glad alla Hjärta dag på er alla braiga mammor
    Ingen erfarenhet av antal personer på RUL men det står på våran kallelse att endast en vuxen person får följa med... men det kan ju vara olika på olika ställen! Glad
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-02-14 11:26:52 följande:
    Endast en vuxen!? Man är ju oftast två föräldrar?

Jag tror inte jag får någon kallelse efter som jag ringt och bokat tiden själv...
    haha jag menade såklart endast en får medfölja förutom mamman :)
  • chess07
    SaJo81 skrev 2012-02-15 20:15:42 följande:
    RUL imorgon för oss:) ska bli så jäkla spännande! Har dock fortfarande inte fått Karln till att ändra sig angående att kolla kön:( jag vill ju veta!
    Åh va spännande! Vi ska också på RUL imorgon! Går in i v 20 (19+0) då! Får väl se hur mycket man blir flyttad!
    tundra skrev 2012-02-15 17:47:37 följande:
    Goda nyheter idag på RUL! Det blir en till liten gosse i tråden.
    Jätteskönt att allt såg bra ut och en extra bonus att han inte gömde sig nu när mamma och pappa var så nyfikna.
    Kriget om ett namn är nu i full gång. Mannen har så konstig smak. Gunnar, Lennart etc faller inte riktigt mig i smaken.
    Grattis till lyckat RUL och gossebarnet! Glad
  • chess07
    smulan12 skrev 2012-02-16 09:02:32 följande:
    Fin rulbild. Glad

Jag ligger just nu i sängen med datorn i knät och känner min snuttebula fara omkring som en liten tok. Glad
    När jag vaknade i morse hade jag ont i magen och kände att skrutt låg lite fel. är jag kände med handen var jag stenhård lite på sidan om mitten av magen och när jag tittade ner var magen sned. Tungan ute Såg lite lustigt ut och var nästan så man blev lite rädd. Lyckades få ett kort på det där man ser att magen är lite sned. Har lagt upp det på min blogg så kika gärna där. Glad
    Wow vilken snedmage! haha en liten bestämd grabb där inne som vet hur han vill ha det! Flört
  • chess07
    owner skrev 2012-02-16 12:15:37 följande:
    Nu har vi varit på UL och är flyttade från den 14e till den 10e. Det var en liten kille därinne. Vill nån datakunnig ändra på listan åt mig? :)
    Grattis till lyckat RUL och grabben!
    Vi har också varit iväg på RUL idag och allt var som det skulle Hjärta Tog inte reda på kön även om vi båda var nyfikna när vi var där Flört Blev flyttad 1 dag från 11:e till 12:e Juli!
  • chess07
    Emma85 skrev 2012-02-16 16:12:29 följande:
    Hej alla söta Julimammor :) 
    skrev in mig i bf listan :) Väntar mitt 4e barn i juli :)
    Hur mår ni alla? 
    hallå där och välkommen! :)
    här är det fint! den tidiga foglossningen har gett med sig för ett tag men kommer nog tillbaka snart...! i lagom nivå hoppas ja isf! Liten sprattlar runt som en buse i magen!
    hur mår du själv?
Svar på tråden Juli bebis 2012